Lapsen ikä eron hetkellä

• Viestiketjun aloittaja Maaruska
  • Ensimmäinen viesti
Maaruska
Minkä ikäisiä ovat lapsenne olleet eron aikoihin ?

Ei siihen taida tosin lapsen kannalta olla "sopivaa" ikää milloinkaan, mutta jos ei yksinkertaisesti ole enää muuta vaihtoehtoa.

Lapsen takia olen ajatellut vielä jonkin verran yrittää jatkaa, mutta yksin se on vaikeaa.

Maaruska
Meillä on 2-vuotias tyttö. Tiedostaa jo todella hyvin, onko päivästä tulossa ns. normaali vai ei.

Kiitos kun viitsit vastata ! Alkoi tuntua vähän siltä, että tähän kysymykseen kukaan ei halua vastata, vaikka paljon "turhempiinkin" on jotkut vastanneet....

ero x 2
Lapset olivat 1,5 v ja 4,5 v.
Myöhemmin sitten löytyi elämänkumppani eli ns. isäpuoli lapsille ja kun siitä liitosta erottiin lapset olivat jotain 13 v ja 16 v ja tälle 13 v ero oli kova paikka.

Mulla tyttö oli 2 ja 1/2 vuotta. pienet lapset tottuu uuteen elämäntilanteeseen nopeasti. kyselyä vanhasta kodista ja isästä ei kauaan kestäny. kun normaali elämä jatkuu ja lapsella on perusturvalinen olo.Musta ei oo oikein sanoa että liian helposti erotaan. onko päihteet ja välivalta ainoita syitä.. entä henkinen väkivalta. ja se toinen nainen.. syitä on monia,, mutta kenenkäään en usko tarkoituksellisesti hinkuvan yksinhuoltajaksi. Itsellä kaikki ok. oon saanu itseluottamuksen takasi.. vuos ollaan kohta oltu erossa. yhteinen eropäätös... mutta kyllä siin vuosi yritettiin.lopulta kuvioissa oli toinen nainen. niin että enmä suosittele et kannattais liian kauankaan sinnitellä. mutta se on jokaisen henkilökohtainen päätös ja helppoja ne ratkasut tuskin on. iloista päivänjatkoa!! ;)

anutti
poika oli n6kk
mielestäni ei kannata ajatella lapsia(erotilanteessa) vaan ITSEÄ.
riippu tietenkin lasten iästä. meillä kun lapsi ei edes muista aikaa jolloin isä asui meidän kanssa(onneksi).

Maaruska
Joku kommentoi sitä, eivätkö äidit ajattele lasta erotessa !!

Ei se ero ole mikään äkkinäinen päätös, vaan siitä pitää punnita niin hyvät kuin huonotkin asiat ja siinäkin (useimmiten) vanhempi asettaa lapsen etusijalle. Eron syitäkin on niin monia.

Mun mielestäni liikaa vanhempia (siis useimmiten äitejä) syyllistetään jopa siitä eron ajattelemisesta ja ääneen puhumisesta.

Neuvolan terveiset olivat: lapsen kannalta perhe on paras kasvuympäristö. Joo - se neuvolantätihän asuu 24h kyseisessä perheessä jossa on ongelmia........

yhä-78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 00:22 Vieras kirjoitti:
Eikö nykyajan äidit ajettele lapsia ollenkaan erotessa????????Onko oikein erota lapsen ollessa vuosikas?Minusta ei, mikäli ei päihde-ongelmaa tms....
onko oikein antaa lapsen vuosikkaana katsoa ja kuunnella vuerestä kun isä lyö/hakkaa äitiään?!!! :headwall:

Jakatta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 22:19 Justiinax kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 21:18 Jakatta kirjoitti:
Lapsi oli 8 kk ku erottiin,erosta nyt aikaa 3 v...
Millanen suhde lapsella nyt isäänsä?Onko jäänyt etäiseksi?Kiinnostaa aidosti kun itelläkin ehken edessä...

Aika hiljasta pitää....isällä olisi kahesti viikossa aika tavata lastaan,mutta kerrankin meni 8 kk että siitä ei kuulunut mitään.Lupailee aina mut koskaan ei ilmaannu paikalle.Oon onneksi aikoja sitten tajunut sen että en kerro lapselle tapaamisesta mitään,vasta siinä vaiheessa ku nään että auto kaartaa pihaan.
Kuukausi sitten tyttö oli kyllä isänsä ja isän vaimon kanssa linnanmäellä,sillonkin vaimo oli patistanut tapaamiseen.Sanoivat sitten että hakevat viikon päästä tytön niille kattoo niiden koiruutta...eipä oo niitä näkyny eikä kuulunu vieläkään... \|O

Yhteistyössä