Lapsen harrastuksena taekwondo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vaan

Vieras
10 vuotias poikani olisi siitä kiinnostunut. Olisin kysellyt teiltä vanhemmilta kokemuksia kyseisestä lajista. Kuinka vaativa laji tuo on, entä harrastuksen sitovuus? Kaikki kokemukset otetaan vastaan, niin hyvät kuin huonot :)

Meillä päin harkat on kahdesti viikossa. Ehottelin just meidän esikolle sitä harrastukseksi. Varmaan vaatii sitoutumista että kunto pysyy ja oppii liikesarjat yms. Minusta 10v:lle ihan oiva harrastus. Siinähän voi yksilöllisesti edetä kun taidot karttuu. Itse olen kerran koittanut lajia polttareissa ja mukavaa oli.

Itselläni kokemusta taekwondosta muutaman vuoden ajalta ollessani parikymppinen. Treenejä oli useamman kerran viikossa ja kestivät noin puolitoistatuntia kerrallaan. Hyvää kuntoilua ja itseluottamus kasvoi oppimisen myötä :) Uskoisin olevan erittäin hyvä laji lapselle, jos on vähääkään liikunnallinen. Pärjätäkseen lajissa, on oltava ketterä, notkea, vahva ja nopea. Noita taitojahan siellä voi parantaa ja oppiakin tietysti. Itse vein poikani jo neljävuotiaana taekwondoa harrastamaan, isänsä kanssa ;) Pojan mielestä taaperotaekwondo on hurjan hauskaa!

Itse kävin alkeiskurssin 15-vuotiaana. Olen tosin nainen. Menin siksi, että yksi poika sitä kehui. Tykkäsin. Alkeiskurssilla oli harkat 2 krt/vko, mutta myöhemmin kasvavat 4-5 krt:n vko. Ne viidennet on kai itsenäistä harjoittelua ja vapaaehtoiset. Jos poika haluaa mennä, anna mennä. Lopettakoon sitten, jos menee liian rankaksi. Tää on siitä hyvä itsepuolustuslaji, että käytetään paljon niin käsiä kuin jalkojakin. Ei ole pelkkää potkimista. Suosittelen.

Juu ???? itse olen harrastanut lajia jo melkein vuoden. Vihreän vyön koe tulossa. Taekwondo on siitä helppo harrastus, että mustalle pääsee jo 5 vuoden päästä alottamisesta ja ei ne liikesarjatkaan niin vaikeita ole oppia... Meillä päin riihimäellä on harkat 1 kerran viikossa kesällä, mutta talvella 2 kertaa viikossa..
Halpa harrastus sinänsä, peruskurrssi(2kk)maksoi muistaakseni 45 euroa, riippuu tietysti kaupungista. ????