Lapsen hankinnasta. Kun toinen on ollut valmis ja toinen epävarma/ei halua. Kuinka tilanne on ratkennut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Monennesta lapsesta oli kyse?
Ja kuinka kauan sai odottaa jos/kun toinen suostuiki/halusikin lapsen/lisää lapsia?

Meillä jo kaksi lasta. Ja mä haluaisin kovasti kolmannen, mutta mies on jotenkin epävarma omasta mielipiteestään. Ei ole jyrkkää eitä sanonut, mutta arvelee. Sanoo et pitäisi ola isompi autokin ja olis hurjaa et lapsia vaan "sarja tulella" :D :laugh:
Mutta on myös sitä mieltä ettei järkeä esim. viiden vuoden päästä enää kun pitää et lapsilla sopvat ikäerot.
Ei siitä oikein ota selvää. Pitääkö mun nyt vaan antaa olla kaivata yksin.. onks sekään nyt reiluu.. Kinkkinen tilanne.

Pitää olla lapsilla sopivat ikäerot? Tai muuten?
Jos on parikymppisenä tehnyt ekan lapsen niin pitääkö viimeistään 25v lopettaa lasten teko ettei vaan tule epäsopivia ikäeroja? Onko sulla joku ideaaliperheen malli ja siitä poikkeaminen aiheuttaa jotain kamalaa?

Jos on parikymppisenä tehnyt ekan lapsen niin pitääkö viimeistään 25v lopettaa lasten teko ettei vaan tule epäsopivia ikäeroja? Onko sulla joku ideaaliperheen malli ja siitä poikkeaminen aiheuttaa jotain kamalaa?

Tässä kohtaa vois myös kysyä mikä sua riepoo? :D

Kyllä musta sisarusten leikit yms. menee paremmin yks - yhteen kun ikäerot on sopivat eikä liian suuret.
Ja tää on meidän mielipide, ei pitäis sulta olla pois (?)

Jos joku toinen haluu useamma vuoden ikäerot se on mulle ihan okei :)

Ja lisäks semmonenkin et vaik kolmannen lapsen haluaisin niin en esim. enää viide vuoden päästä välttis tekis koska silloin esikpoisen ja vauvan välille tulisi yli 8v ikäeroa. Ja kuopuksen ja vauvan 6vuotta. Silloin kaikki alkais niinkun alusta nyt olis sopiva sauma koska menis tässä samalla.

Minäkin olen aina ihmetellyt tätä sopivaa ikäeroa, mikä ihme tää nyt sitten on, eikö sitä voida oottaa pari vuotta josko vaikka sitä toistakin osapuolta rupee kiinnostamaan kolmaslapsi. Heti tehdään ongelma kun toinen ei ainakaan juuri nyt halua lasta.

Ja lisäks semmonenkin et vaik kolmannen lapsen haluaisin niin en esim. enää viide vuoden päästä välttis tekis koska silloin esikpoisen ja vauvan välille tulisi yli 8v ikäeroa. Ja kuopuksen ja vauvan 6vuotta. Silloin kaikki alkais niinkun alusta nyt olis sopiva sauma koska menis tässä samalla.

Juu toi kahdeksan vuoden ikä ero on ihan karmea, huomaan että mieheni ja hänen veljensä ovat ihan sairaita, johtunee varmaan tästä ikäerosta...

[QUOTE="vieras";22291361]Minäkin olen aina ihmetellyt tätä sopivaa ikäeroa, mikä ihme tää nyt sitten on, eikö sitä voida oottaa pari vuotta josko vaikka sitä toistakin osapuolta rupee kiinnostamaan kolmaslapsi. Heti tehdään ongelma kun toinen ei ainakaan juuri nyt halua lasta.[/QUOTE]

Minä ymmärrän sopivan ikäeron hyvinkin :)

Lapsilla menee hommat ja leikit enempi yhteen. On enemmän yhteisiä juttuja ja seuraa keskenään.

[QUOTE="vieras";22291370]Juu toi kahdeksan vuoden ikä ero on ihan karmea, huomaan että mieheni ja hänen veljensä ovat ihan sairaita, johtunee varmaan tästä ikäerosta...[/QUOTE]

kylläpäs sä oot hölmö..

Mä ymmärrän sun pointin.

Meillä on vähän sama tilanne. 2 lasta, nuorin 3v. Haluaisin seuraavan vuoden sisään tai edes kahden vuoden! Mies ei halua vielä(?) tai ei koskaan, lähinnä tällä hetkellä ei halua edes ajatella koko asiaa. Isompi asunto pitäisi kuulemma ainakin olla (nyt kolmio). Eilen tästä aiheesta puhuttiin tosi paljon ja lopulta kyllä myönsi ettei se asuntokaan oikeasti ole mikään pakollinen, koska kyllähän tähän mahtuu vielä yksi.

Yritin ehdottaa kompromissia, että vuoden päästä alkais yritys, mutta ei osannut sanoa, haluaa elää päivä kerrallaan ja sekös mua riepoo, kun edes tietäis milloin tai ei ollenkaan. Olis helpompi itsellä elää.

Meillä sama tilanne. Minä haluaisin kolmannen lapsen mutta mies epäröi. Samoja seikkoja meilläkin mies sanonut kuin ap:llä. Tiedän kaivavani verta nenästäni, kun täällä palstalla sanon, että haluaisin kolmannen myös siksi koska toivon tyttöä. Meillä kaksi rakasta poikaa ja totta kai jos kolmaskin olisi poika se olisi yhtä rakas ja toivottu, mutta silti sisimmissäni toivon tyttöä. Ja isoja ikäeroja en minäkään haluaisi, 3 v ikäero on max (ja toki vanhimman ja nuorimman väliin tulisi enemmän). Lisäksi meillä alkaa ikä tulla vastaan. Tai minä olen vasta/jo 35, mutta mies on jo 42. Ja kyllä en halua "vanhaa" isää lapsilleni, siksi siis skitsoilen myös miehen iästä.

Mutta en osaa ap:lle sanoa, muuta kuin keskustele miehesi kanssa tavalla jolla sinun miehesi on vastaanottaivainen.

antakaa nyt aikaa niille jo olemassaoleville lapsillenne! Nekin on pieniä vaan kerran. Ei kai se nyt ole ikäero eikä mikään, jos on ekan ja kolmannen ikäerosta kyse. Muistatteko jälkeenpäin edes lasten pikkulapsiajasta mitään, kun koko ajan pitää uutta tehdä?

On tulossa ensimmäinen yhteinen lapsi miehen kanssa. Minulla on 4v lapsi, jonka totaaliyh olen. Mies on tosissaan joutunut kahden vuoden aikana "todistamaan" että hän oikeasti pitää lapsista ja pystyy kohtelemaan molempia tasavertaisesti ominaan. Itse olin aluksi sitä mieltä, etten halua toista lasta, mutta vauvakuume iski kuitenkin, kun vakuutuin että mies on hyvä isä :)
Ollaan hieman alle kolmekymppisiä, mutta kolmannesta lapsesta ei keskustella ihan kohta, sen verran vaikea raskaus on ollut, että se 4-5vuoden ikäero kuulostaa oikein hyvältä.

Tässä kohtaa vois myös kysyä mikä sua riepoo? :D

Kyllä musta sisarusten leikit yms. menee paremmin yks - yhteen kun ikäerot on sopivat eikä liian suuret.
Ja tää on meidän mielipide, ei pitäis sulta olla pois (?)

Jos joku toinen haluu useamma vuoden ikäerot se on mulle ihan okei :)

Miks just sisarusten leikit pitäisi mennä yks yhteen? Eihän se ole teidän, vaan sun mielipide, kun mies ei kerran vielä kolmatta halua. Mitä jos et tulekaan raskaaksi heti? Sitten pitää lopettaa yrittäminen ettei vaan tule liian isoa ikäeroa?
Kahdella nuorimmalla on meillä 6 vuotta ikäeroa, eipä ole paljoa haitannut, vanhemman ja nuorimman ero on 9 vuotta ja kimpassa ovat touhunneet ja touhuavat edelleenkin. Isomman ikäeron ongelma on sun päässäni eikä missään muualla.

antakaa nyt aikaa niille jo olemassaoleville lapsillenne! Nekin on pieniä vaan kerran. Ei kai se nyt ole ikäero eikä mikään, jos on ekan ja kolmannen ikäerosta kyse. Muistatteko jälkeenpäin edes lasten pikkulapsiajasta mitään, kun koko ajan pitää uutta tehdä?

Ainakin mun olemassa olevat lapset saavat aikaa joka päivä :)
Ja sai esikoinenkin kun oli reilu 2v kun kuopus syntyi.

Mulla riittää sydäntä ja aikaa aina lapsille. Mä rakastan lapsia. Ne on tän elämän ilo. Toki muutakin mut lapsissa on sitä jotain. Ne on niin ihanan aitoja.

[QUOTE="geri";22291485]Miks just sisarusten leikit pitäisi mennä yks yhteen? Eihän se ole teidän, vaan sun mielipide, kun mies ei kerran vielä kolmatta halua. Mitä jos et tulekaan raskaaksi heti? Sitten pitää lopettaa yrittäminen ettei vaan tule liian isoa ikäeroa?
Kahdella nuorimmalla on meillä 6 vuotta ikäeroa, eipä ole paljoa haitannut, vanhemman ja nuorimman ero on 9 vuotta ja kimpassa ovat touhunneet ja touhuavat edelleenkin. Isomman ikäeron ongelma on sun päässäni eikä missään muualla.[/QUOTE]

kyllä se on niin et jos jonkun päässä tässä nyt on ongelma niin sun :D sori vaan. Tuollalailla räjähdät jostain aiheesta mikä ei edes liity suhun.

Oe voe. Kyllä se siitä.

Ja mulla ei ole vaikeuksia tulla raskaaksi. Ilma pillereitä riittäisi kun kiskaisi miehen likaiset bokserit jalkaan.

no minä halusin lapsen mutta mies oli sitä mieltä että olis parempi mun suorittaa opinnot loppuun asti. No eipä siinä kovin kauaa menny ehkä puolisen vuotta niin mies vaan yhtäkkiä päätti olla käyttämättä kondomia niinpä meille tuli sitten vauva. ensimmäinen lapsi kyseessä. Nyt tahtoisin jo toista mutta taaskaan miestä ei tunnu asia kiinnostavan. mutta tällä kertaa taitaa käydä niin että mun huono terveydentila estää raskautumisen. :(

Meillä ollu kans aina sillai et minä oon halunnu lapsen, mies olis mieluummin ottanu lisää koiria :D

esikoinen sai alkunsa "vahingossa", ei siis ollu suunniteltu muttei myöskään ihan suora vahinko. kakkosta aloin toivoa esikoisen ollessa 1,5v, ja 6kk meni suostuttelussa. kolmannen kanssa ei tarvinnu niin kauaa suostutella, mutta muutama kuukause siinä meni. kakkonen oli silloin 2v. neljännestä sovittiin että jätetään väliin, kolme riitti minullekin vaikka neljättä toivoin. kumi kuitenkin petti, ja neljäs syntyi kun kolmas oli 1v1kk ikäinen! nyt haluttaa viidettä (kuopus 8kk) eikä mies ole sanonut eitä. itse haluaisin vasta siis vuoden päästä tulla raskaaksi, eli tässä on aikaa suostutella ;)

sama homma. haluaisin kolmannen aika putkeen että myös leikit passaa hyvin yhteen (eskoinen ja kuopus vuoden ikäerolla ja leikkii loistavasti keskenään) enkä jaksais esim.5vuoden päästä alottaa kaikkea alusta vaikka ikä ei tulekkaan vastaan. Jos meillä ei miehellä vuoden sisään mieli muutu lapsiluku jää todennäköisesti kahteen, toivotaan että muuttuu :)

kyllä se on niin et jos jonkun päässä tässä nyt on ongelma niin sun :D sori vaan. Tuollalailla räjähdät jostain aiheesta mikä ei edes liity suhun.

Oe voe. Kyllä se siitä.

Ja mulla ei ole vaikeuksia tulla raskaaksi. Ilma pillereitä riittäisi kun kiskaisi miehen likaiset bokserit jalkaan.

En mä räjähtänyt ole, kysyin sulta kysymyksiä. Joihin et vastannut. Et sinä tiedä tulisitko kolmannenkin kerran yhtä helposti raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22291631:
sama homma. haluaisin kolmannen aika putkeen että myös leikit passaa hyvin yhteen (eskoinen ja kuopus vuoden ikäerolla ja leikkii loistavasti keskenään) enkä jaksais esim.5vuoden päästä alottaa kaikkea alusta vaikka ikä ei tulekkaan vastaan. Jos meillä ei miehellä vuoden sisään mieli muutu lapsiluku jää todennäköisesti kahteen, toivotaan että muuttuu :)

teillä onkin vuoden verran pienempi ikäero kuin meillä :)

Oletko itse minkä ikäinen sitten?

Ja onko mies sanonut miksi ei halua kolmatta vielä?

[QUOTE="geri";22291638]En mä räjähtänyt ole, kysyin sulta kysymyksiä. Joihin et vastannut. Et sinä tiedä tulisitko kolmannenkin kerran yhtä helposti raskaaksi.[/QUOTE]

Tulisin neljännen kerran helposti raskaaksi.

Meillä ensimmäisen lapsen halus ekana mies :D Mä emmin, olin nuorempi, pelotti. Pari kuukautta se ehdotteli ja suostuin. Mies oli sitä mieltä, että tää yks lapsi riittää ja mäkin olin sitä mieltä pitkään, kunnes eka vauvamme alkoi olla 1,5 vuotias taapero, vauvakuume alkoi vaivata mua.. Aloin sit puhuun miehelle, että ois kiva vielä toinen ja nyt IKÄERO (;)) ois vielä kohtuullinen. Mies ei lämmenny ollenkaan! Varmaan puol vuotta se kypsytteli asiaa, kunnes suostui. Kakkonen meille syntyi esikoisen ollessa 3 v.

Yhteistyössä