Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin :(:
Minulla on myös vuoden ikäinen lapsi, itse olen 20. Kukaan ei kuitenkaan usko ikääni vaan monet ovat jopa naureskelleet päin naamaa kun olen kertonut ikäni. Ilmeisesti siis luulivat että lasken leikkiä. Ennen raskautta näytin kai ikäiseltäni mutta nyt näytän varmaan lähemmäs 30-vuotiaalta. Lihoin raskauden aikana, laihduin vauvavuoden aikana mutta silti tuntuu että olen aivan eri muotista kuin ennen. Naamakin on kuin vanhalla hevosella, tukka on perseestä vaikka mitä tekis. Henkinen vanheneminen on ollut myös vauhdikasta, tuntuu että olen jotenkin kuivahtanut myös henkisellä tasolla.
:hug: Ei varmasti ole
Hiuksiin vaikuttaa varmasti hormonaaliset muutokset mutta sekin menee ohitse. Kampaaja osaa varmasti auttaa sinua siinä.
Olen törmännyt omassa ystäväpiirissäni siihen että aika moni äiti sen ensimmäisen vuoden aikana katselee itseään erityisen kriittisesti peilistä. Osa selittyy varmasti univajeella ja uuden opettelulla, varsinkin jos on ensimmäinen lapsi kyseessä. Mutta kyllä siellä varmasti on osalla myös hormonaalisia tekijöitä taustalla, ja yleensä ne menevät kyllä ohitse.
Niin kävi itsellänikin. Sen ensimmäisen vauvavuoden aikana laihduin 20 kiloa ja silti tunsin itseni aivan kulahtaneeksi, ryppyiseksi ja ennen kaikkea: rumaksi. Ymmärsin sen kuitenkin niin että en halunnut kiinnittää itseeni liikaa huomiota etten olisi vienyt sitä siltä pieneltä ihmistaimelta. Hullulta kuullostaa kyllä, myönnän ja hulluahan noin on ajatellakin, mutta kyseessä on minun mielestäni kuitenkin ihan itsestäänkorjautuva minäkuvan häiriö joka kyllä helpottaa kunhan lapsi vähän kasvaa.