Lapsen arvioitu pituus aikuisiässä

  • Viestiketjun aloittaja julia
  • Ensimmäinen viesti
Mä oon 160 mies 196 ja neuvolassa ohimennen sanottu joskus että lapsista tullenee reilu n 185-190 kun poikia ovat ja jotenkin isän geeni sillon enemmän vallitsee. Muutoin ei enää arvioita tehdä, sehän pitäs jotenkin luista mitata ja mitä lie.

Tulee mitä tulee, en toivo lapsilleni paljoa pituutta kun näen miten se vaikuttaa esim. selkään. (kipuilee)
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsen pituus 2 vuotiaana x 2. Noin karkeasti kaava on tämä =).

Meidän poika on siis tuon laskutoimituksen mukaan aikuisena 184 cm :D.
Meidän tyttö 182cm niin kuin isänsä. (Jos siis kasvaa noin pitkäksi) Poika taisi jäädä 176cm muistaakseni ennusteen mukaan. Kyllä nyt on jo nähtävissä, että tytöstä todennäköisesti tulee pidempi kuin pojasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
no siitä tulee niin pitkä kuin tulee. mitäs väliä sillä on kuinka pitkä on?
No on sillä vähän väliä. Mun siskoni lapsesta arveltiin tulevan 135-senttinen (vanhemmat ovat kyllä normaalipituisia). Hän söi jonkin aikaa hormoneja ja on nyt 160-senttinen teini.
 
Pituusennuste saadaan tulosummana:

(pituus + 1.25) × ßRL + paino × ßW + (vanhempien keskipituus) × ßMPS + (Greulich-Pylen luustoikä) × ßSA + ß0

Kertoimet ßRL, ßW, ßSA, ß0 ovat sukupuoli- ja ikäkohtaisia
 
huumoria
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukerin Nelli:
Mä oon 160 mies 196 ja neuvolassa ohimennen sanottu joskus että lapsista tullenee reilu n 185-190 kun poikia ovat ja jotenkin isän geeni sillon enemmän vallitsee. Muutoin ei enää arvioita tehdä, sehän pitäs jotenkin luista mitata ja mitä lie.

Tulee mitä tulee, en toivo lapsilleni paljoa pituutta kun näen miten se vaikuttaa esim. selkään. (kipuilee)
Ei pitäisi tulla liian pitkiä
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja julia:
Miten arvioidaan?? Itse olen 160cm ja mies on 182cm.
No siis sitähän ei noista vanhempien pituuksista yksinomaan voi päätellä. Vai miten sit selität sen että mun sisko on 15 senttiä pidempi kuin minä? Samat vanhemmat kummiskin on...
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukerin Nelli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsen pituus 2 vuotiaana x 2. Noin karkeasti kaava on tämä =).

Meidän poika on siis tuon laskutoimituksen mukaan aikuisena 184 cm :D.
Tän kaavan mukaan laskettuna minulta puuttuu 12 cm ja mies on kasvanu 12 cm liikaa.
Miulta puuttuu n. 20cm...
 
Minusta piti tulla yli 170 senttinen, kakan marjat, hyvä ko 160senttiin yllän. Veljestä sen sijaan tuli pari senttiä pitempi mitä piti :D Olikohan että arvioitiin tasan 180cm pittuudeksi.

Mie oon kuitenki meijän perheen lyhin, molemmat pikkusiskotki huitelee yli 160sentin, kivaa olla mini. :xmas:
 
m
Mä olin 2v. 88 cm ja olen nyt 163 cm. Isäni on 172 cm ja äiti 155 cm eli aika hyvin kasvukäyrän ja vanhempien pituuksien mukaan on arvio osunut ( 88cmx2=176 cm ja vähennystä tulee koska vanhemmat, etenkin äiti noin lyhyt).

Oma poika on nyt 2 v. 90 cm. Minä siis 163 cm ja mies 172 cm. Mun veikkaus on että poika on max 2x90 cm=180 cm aikuisena mutta vähintään ton 172 cm.
 
"vieras"
Mitä omaa lähipiiriä katsoo ja on kuullut niin vanhempien pituudella ei ole merkitystä. Pituuden suuntaa näkee siitä, minkä pituinen on ollut 2 vuotiaana. Jos ollut yli 90 cm niin todennäköistä että tulee yli keskimitan, mutta niin yksilöllistä.
 

Yhteistyössä