Lapsen 6v kaveri otti tabletin lupaa kysymättä ja rupes pelaamaan sillä... kun huomautin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et oo nipo. Lapsi ois saanut multa läksytykset ja varmaan oisin sanonut hänen vanhemmilleen, ihan siksikin ettei lapsi sitten satuile sinne että XXX:n äiti oli ilkee mulle yhyy. Että joo, kannattanee kertoa mutta voi tietysti olla ettei vanhempia kiinnosta tai ovat sellasia 'ei meidän lapsi'-tyyppejä.

Kuulostaisi siltä että ei ole kunnolla kasvatettu lapsi. Itse jättäisin asian ja jos samanen toistuu, niin vasta sitten saattaisin huomauttaa vanhemmille. Ehkäpä ei kannata kuitenkaan nyt puhua lapsellesi tästä, koska hänhän voi kertoa kaverilleen. Sanonpahan vaan että näyttäisi olevan aika huonosti kasvatettu lapsi :/

Et ole nipo, olet aikuinen ja vastuuntuntoinen. Kerro toki äidilleen, itse ainakin haluaisin tietää, jos omat kakarat noin käyttäytyisivät. Minä vanha haahka ja kahden huonosti kasvatetun lapsen äiti olen sanaton!

No huh, tuommoinen mukula olisi kyllä välittömästi lähtenyt meiltä kotiinsa. Olisin myös ottanut yhteyttä vanhempiinsa ja kertonut syyn, miksi kyläily tällä kertaa jäi lyhyeksi. Meillä ei omat eikä vieraat lapset puhu aikuisille tuohon sävyyn.

No kyllä itsekin olisin a) ottanut tabletin pois b) kertonut syyn c) vastannut lapselle että meillä kylläkin määrään minä, ja mikäli meillä ei noudateta meidän sääntöjä niin meille ei tulla.

Ja varmaankin olisin viestittänyt lapsen vanhemmille ja omalle lapselleni, että kyseinen kaveri on porttikiellossa meille esim. 5 kuukautta, minkä jälkeen voidan kokeilla kyläilyä uudestaan, jos se onnistuisi paremmin. Siis mikäli lapsi ei olisi siinä keskustelun aikana asettunut ja ruvennut noudattamaan sääntöjä.

Olen aina meillä kyläileville tai hoidossa oleville lapsille ilmoittanut että meillä määrään minä. Yleensä lapset kyläilevät meillä mielellään ja meillä on kivaa, ja edes tämä mun paskamaisuuteni ja nipottamiseni ei ole saanut lapsia kaihtamaan meitä kyläpaikkana.

Olisin kertonut lapselle, että täällä määrään minä. Tabletin olisin tietysti ottanut pois ja sanonut, ettei se ei ole vieraiden käyttöön. Jatkokäyttäytymisestä riippuisi passittaisinko lapsen kotiin vai ei. Äidille en kertoisi, koska asia on lapsen ja minun välinen asia.