Ensimmäinen käynti on nyt takanapäin ja suussa on tällä hetkellä 2 hammasta vähemmän, kuin mitä vielä tuossa pari tuntia sitten. Mutta tilanne pysyy kuitenkin sikäli vielä samana, kuin mitä ennenkin, sillä hammaslääkärin mukaan poistettavia hampaita onkin peräti kuusi!
Mitä tästä opimme? Pistä mies asialle ja tee itse perässä. Mies siis käytti lasta viimeksi hammaslääkärissä ja hänen mukaansa poistettavia hampaita oli siis sen 4. Mutta ei ollut. Oli 6. Nyt on 4.
Ensimmäisen hampaan poisto sujui melko näppärästi, sillä hammas liikkui jo valmiiksi ja se sijaitsi aivan tuossa etualalla. Mutta toisen hampaan poisto (viereinen) vei kyllä aikansa. Se on pituudeltaankin tuplat, eli kyllä siinä melko mojova juuri oli, vaikka se maitohammas onkin.
Puudutegeeli auttoi osittain, mutta kyllä siinä tytöllä itku kuitenkin hieman tuli, kun puudutettiin piikillä kitalaen puolelta. Ja itse toimenpidekin oli osittain hieman kivulias. Ja nyt on päällänsä jälkisärky, joten missään nimessä en menisi kenellekään sanomaan, että kyseessä on aivan helppo läpihuutojuttu. Onneksi likka oli reipas ja omasi hyvän asenteen asiaa kohtaan. Vaikka eihän se kivaa ollut, niin hän tiesi, että se tulee kuitenkin tehdä ja täten siihen siis "suostui", ilman pokkurointeja.
Suunnitelmana on käydä hammaslääkärissä vielä kahdesti, eli hampaita poistetaan aina 2 kerrallaan. Lääkärin mukaan sen enempää ei lähtökohtaisesti lähdetä poistamaan, sillä kahden hampaan poisto alkaa olemaan monasti lapselle aika maksimimäärä, jonka lapsi kestää. Ja itsekin olen samaa mieltä, ainakin nyt tämän yhden kokemuksen kautta. Tästä lapselle jäi vielä sellainen ihan ok-mieli, eli vaikka se ei kivaa ollutkaan, niin loppujenlopuksi se oli kuitenkin melko nopeasti ohi
Ja mikä parasta...kohta saa jätksiä (hammaslääkärin luvalla)!