Lapselle vakuutus, ei luottotietoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettii

Vieras
Tuli tässä mieleen, että voinko saada tulevalle lapselle vakuutuksen, jossei minulla ole luottotietoja? Entä kotivakuutus jne? Onko kenelläkään faktatietoa asiasta?

Soittelen kyllä huomenna vakuutusyhtiöihin ja selvitän asiaa, mutta kokemuksia kaipailisin. Joissain liittymän avaamisissahan toimii esim. vakuusmaksu (vuoden maksut etukäteen tms), onkohan tällaista mahdollisuutta vakuutusten osalla?

Minä otin pojalle ja itelle ihan perus tapaturmavakuutuksen, poika oli tuollon 4kk. Muuta vakuutusta ei muistaakseni saa. Ja kotivakuutuksen kyllä saa, mutta ei sillä "pöljän pojan" lisällä.

Eli sairauskuluvakuutusta ei saa? Entäs voiko joku muu ottaa lapselle vakuutukset? Esim minun vanhempani? Vai pitääkö vakuutuksen "ottajan" olla äiti tai isä? Eivätkö isovanhemmat käy?

Asutteko sellaisessa paikassa, että vakuutuksesta olisi apua? Onko yksityisiä palveluita saatavilla? Pikkupaikkakunnilla julkinen terveydenhuolto toimii usein paremmin kuin yksityinen. Erikoislääkäreille saa tarvittaessa lähetteen. Tätä ei kysytty, mutta kannattaa miettiä, että olisiko kuitenkaan kovin paha, jos vakuutusta ei ole.

Meillä on koivakuutus Pohjolasta vaikka ei ole luottotiedot kunnossa. Omavastuu on suuri, 400e,mutta jos kämppä palaa ni se on pieni raha.
Samassa vakuutuksessa on myös tapaturmavakuutus koko perheelle.
Siitä en tiedä saisiko syntymättömälle lapselle...

Isossa kaupungissa asutaan ja yksityisiä on siis tarjolla paljonkin. Juuri sen takia haluaisin vakuutuksen, koska kipeän lapsen kanssa ei varmastikaan ole mukavaa istua päivystyksessä tunteja.

Lapsen sairauskuluvakuutus on kyllä suhteellisen kallis jos lapsi ei satukaan olemaan supersairastelija. Mitä tulee jonotteluun niin ainakaan tässä kaupungissa yksityisillä lääkäriasemilla - isoillakaan sellaisilla - ei käytännössä ole päivystysaikaan laboratorio- eikä röntgenpalveluja eli jos lapsi on oikeasti kipeä niin joutuu sitten kuitenkin lähtemään sairaalan polille jonottelemaan ja aikaa voi mennä jopa enemmän kuin jos olisi mennyt sinne tk-päivystykseen jossa esim. tulehdusarvot olisi voitu katsoa heti samalla reissulla eikä olisi ehkä joutunut sinne sairaalaan lähtemään ollenkaan.

Yhteistyössä