Lapselle parempi vaihtoehto; osittaisesta hoitovapaasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohoi

Vieras
Vanhoja keskusteluja jo lueskelin, mutta otetaan vielä mielipiteitä näin sunnuntain kunniaksi :)

Eli osittaisesta hoitovapaasta 30h/viikko. Vaihtoehdot olisi 7h30min neljänä päivänä tai 6h viitenä päivänä. Nelipäiväisessä säästäis yhden hoitoaamun ja tietysti hoitomaksun säännölliseltä vapaapäivältä. Toisaalta lyhyt päivä olis lapsille ehkä mukavampi. Niin ja hoitoajat tulis olemaan 8-16 tai 8.45-15-15.

Itse olen jäämässä loman jälkeen, kun kuopukseni aloittaa koulun.En osaa sanoa mikä paras vaihtoehto, koska itse olen kolmivuorotyössä ja teen normipituiset päivät ja saan sitten pitkät vapaat. Tämä järjestely sopii meille, mutta ehkäpä tekisin tuossa sinun tapauksessa neljäpäiväistä työviikkoa

Minä pitäisin (ja olen itseasiassa pitänytkin) sen yhden vapaapäivän viikossa. Kuitenkin rento, mukava yhteinen arkipäivä kun ei tarvi lähteä minnekään. Toki lyhyissä päivissäkin on ideansa, mutta jotenkin tuntuu että tuossa saa enemmän yhteitsä aikaa irti.

Sitäpaitsi kun on viikolla vapaa, silloin on kivempi tehdä lapsen kanssa kaikkea kivaa, käydä uimassa, jossain lasten huvituspaikoissa tms kun ihmisiä on vähemmän liikkeellä.

Jos on päiväkoti-ikäinen, niin ehdottomasti se yks vapaapäivä lisää. Sitä ei uskoisikaan, mutta se kolme vapaapäivä antaa niin paljon estraa :) Lisäksi ap:n tapauksessa ei lapsen hoitoaika normaalisti ole mitenkään eritysen pitkä.
Jos taas olisi pieni koululainen, niin tekisin varmaan lyhennettyä päivää. Koululaisen on lähettävä kouluun joka päivä kuitenkin, niin silloin olisi plussa, että pääsisi itse aikaisemmin kotiin.

Itse lyhensin päivää, en viikkoa. Halusin lisää aikaa jokapäiväiseen arkeen, en viikonloppuun (okei, olisin toki ottanut siihenkin, jos olisi ollut mahdollista;). Toimi tosi hyvin, nautin siitä ihan mielettömästi.

Yhteistyössä