Lapselle päälle ulos... (1v 3kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arinari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arinari

Vieras
Mitä laitatte tällaisina kirpeinä pakkaspäivinä lapsellenne päälle ulos? Meilläpäin asteita on 15 ja luntakin on ollut maassa jo viikkoja. Tuli tuosta aluskerrasto-ketjusta mieleen, meidän tyttö kun on samankokoinen (90cm) vaikka ikää vasta reilu 1v 3kk. Kävelee mutta tupsahtelee kyllä lumeen usein, haalari hylkii kosteutta. Tuollaista aluskerrastoa en ollut osannut ajatellakaan.

Neiti on ihan lämpimän tuntoinen kyllä kun sisälle tullaan, oli vaan niin kovassa parin viikon kurkkutaudissa että huolestuin saiko taudin liian vähästä pukemisesta. Eikö lapselle kuuluisi laittaa "yksi kerros enemmän" vaatetta kuin itselle? Oon niin vilukissa itse että pelottaa että toinen paleltuu...

Ollaan laitettu nyt
sukkahousut, housut, villahousut (ohuet) ja villasukat, talvikengät
pitkäh. body, pitkäh. paita, villatakki (ohut)
kauluri, ohut kypärämyssy ja pipo joka peittää korvat
talvihaalari ja hanskat

Mulla myös tyttö 1,3v. Ja jos pakkasta on n.10 astetta tai yli/ jäätävä pakkastuuli jne. ..niin puetaan lisäksi villahaalari. 5 asteen pakkasilla vain tuplakerros vaatteita toppahaalarin alla.

Meillä on viiden asteen pakkasilla normaalit sisävaatteet ja toppapuku, sitten siitä ylöspäin lisätään vähän kerroksia ja kymmenestä asteesta ylöspäin laitetaan sisävaatteiden päälle villapuku.

Kun tulee oikein kylmä ni on vielä aluskerrasto sisävaatteiden alle.

Yhteistyössä