Lapselle lounaaksi kaakaota ja ruisleipää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin tänään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin tänään

Vieras
Nyt minua voi ruoskia. Annoin tuossa kolmivuotiaalleni lounaaksi lämmintä kaakaota, reissumiesleipää, maksamakkaraa ja tuorekurkkua. Ei vaan jaksanut ruveta mitään ruokaa vääntämään. Sitten viideltä on kuitenkin taas jotain oikeaa ruokaakin luvassa.

Meillä syötiin munakokkelia ja ruisleipää kurkulla ja raejuustolla. Päivälliseksi saavat pakkasesta makaronilaatikkoa. Ei jaksa laittaa ruokaa tänään. Paitsi laitoinhan minä puolukat juuri kiehumaan niin syödään vispipuuroa iltapalaksi.

En ruoski. Kyllä meilläkin joskus toinen lämminateria korvataan leivällä.

Huvittavaa, kun jotkut väittää, että lapsi tarvitsee kaksi lämmintä ateriaa. Kyllä voileipäateriakin voi olla todella ravitseva ja terveellinen. Ruisleipä ja siihen kunnon päällysteet ja maitoa niin on hyvää ja ravitsevaa ja menee kyllä ihan ateriastakin.

Meillä on kyllä niin, että jos lounaalla on kunnon ateria ja sitä lapsi syö hyvin, niin sitten päivällistä vain pyöritellään lautasella. Eli oikeasti ei tarvitsisi kahta lämmintä ateriaa, mutta jotenkin vaan tulee huono omatunto jos ei tarjoa sitä kahta lämmintä ateriaa.

Mulla on aina toiseksi ateriaksi jotain helppoa, ettei tarvii vaivautua juuri enempää kuin leivänkään laitossa. Tänään syötiin ihan vain munakokkelia :) Tulee meinaan hetkessä, ja meillä lapset tykkää. Muuten eivät niin munasta välitä.

Yhteistyössä