lapselle kenkien ostosta...

  • Viestiketjun aloittaja on tää niin vaikeeta....
  • Ensimmäinen viesti
on tää niin vaikeeta....
Miten tiedätte pienen lapsen kenkäkoon? Olen nyt pojalle ostamassa syyskenkiä ja on niin vaikeeta...... Nyt ovat käytössä lenkkarit kokoa 26 (luulen, että alkavat olla pienet) ja kumisaappaat kokoa 27. Nyt pitäisi ostaa syyslenkkarit. Ovatko Kavat koon kenät kuinka reiluja? Pitäisikö osta koko 27 vai koko 28? Paljonko noissa pitikään olla liikkumavaraa?
 
vieras
Minkälaisia kenkiä teidän lapsilla on tällä hetkellä? Nahkaiset nilkkurit jäi juuri pieneksi ja lenkkareille taitaa käydä samoin ihan lähiaikoina. Kumpparit löytyy näiden lisäksi. Jos vielä pitää ostaa kengät ennen talvikenkiä, niin minkälaiset? Mitään kalliita en haluais ostaa, kun ei ne kuitekaan enää keväällä mahdu.
 
Gluteus maximus
minä menin kenkäkauppaan. siellä mukava myyjä sovitteli lapselle kenkiä ja otti aina irtopohjan pois ja sovitti niin sitä kenkää. Minun ei tarvinnut tehdä muuta kuin näyttää mitä kenkää sovitelaan =)
 
piirrä jalasta kanpään ja varpaan paikat.mittaa väli. ota kaupassa pohjallinen irti ja mittaa se. meil pojalla 17cm jalka eli pohjallinen ihanne 18,5.jalka on kapea ja tietyt mallit on kapeita. tytöllä pullea jalka jotem esim vikingit ei mene vaikka pituutta on painaa ne sivusta jälet ja arvatenki kylmät sen takia. tukeva saa olla mutta ei liikaa.
kuumppareihin kannattaa ostaa lämpöpohjallinen ja talvikenkiin myös mainio. sellanen hopea. :D
 
Lapsi mukaan ja pohjalliseen jalkaa mallaamaan. Käynti ja kasvunvara pitää muistaa.

Meillä mennään vielä lenkkareissa ja kumpparit, jos märkää. Ei ole vielä kuulemma varpaita palellut. Siirrytään siitä suoraan vikingin goreihin, en näe mitään järkeä ostaa "syyskenkiä". Kerran on ollut ja vähän niitä käytettiin.
 

Yhteistyössä