Lapselle jonkun muun rintamaitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä mieltä olette? Itse luovutin esikoisen syntymän jälkeen maitoa sairaalaan ja myös kaksi lapseni serkkua on saanut lypsämääni maitoa tuoreena ja pakastettuna.

Antaisitteko te kaverin tai sukulaisen lypsämää maitoa lapsellenne? Entä imettäisitkö jonkun muun lasta tai antaisitko imettää omaasi?

Jälkimmäiseen kysymykseen olisin esikoisen kohdalla vastannut ehdottomasti ei. Nyt kun on toinen tulossa, niin imetys on selvästi vähemmän tabu, sillä en näe siinä enää mitään ongelmaa.

Tää on jännä kysymys, koska ennen vanhaanhan oli imettäjiä jotka kiers kylillä... Ja lastenhoitajat imetti lapset.
Mut en mää kans kyllä tiedä mikä siinä itselläkin tuntuis jotenkin niin....
Onks vaan nähnyt liikaa elokuvia kuten Käsi joka kehtoa keinuttaa tms..

Luovutettu maito sen sijaan on mun mielestä tosi hieno juttu!

Mut en sit osaa sanoa mikä se tunne on miks en itse imettäis toisen vauvaa enkä ihan neutraalisti pystyis antaa omaa vauvaa toisen imetettäväks.

Tai aiii vitsi joku kauhuskenaario! Että isä oliski pannu samaa aikaa paksuks jonku toisenkin, ja muuttaisi tämän toisen kanssa yhteen. Mut sit vaatisi tietty yhteishuoltajuutta, ja tämä "äitipuoli" sit imettäis molempia vauvoja. Ja olis vielä joku leikki-ikäisten imetyksen kannattaja... Eiiiiii vitsi en kestäis! :D

Olen imettänyt kaverin lasta, sekä kolme vuotta myöhemmin luovuttanut 40 litraa maitoa keskussairaalan maitokeittiölle. Voisin antaa toisen maito ( jos olisin varma terveydestä), mutta siihen että joku muu olisi saanut imettää lastani olisipitänyt olla tärkeä syy.

Tää on jännä kysymys, koska ennen vanhaanhan oli imettäjiä jotka kiers kylillä... Ja lastenhoitajat imetti lapset.
Mut en mää kans kyllä tiedä mikä siinä itselläkin tuntuis jotenkin niin....
Onks vaan nähnyt liikaa elokuvia kuten Käsi joka kehtoa keinuttaa tms..

Luovutettu maito sen sijaan on mun mielestä tosi hieno juttu!

Mut en sit osaa sanoa mikä se tunne on miks en itse imettäis toisen vauvaa enkä ihan neutraalisti pystyis antaa omaa vauvaa toisen imetettäväks.

Tämä on se mitä itsekin ajattelin, mutta tosiaan nyt kun toinen lapsi on tulossa ja imetyksessä ei ole enää mitään ihmeellistä, niin hyvin voisin imettää toisen lasta tai antaa jonkun tutun imettää omaa lastani. En nyt välttämättä ilman kunnon syytä antaisi imettää tietenkään. Olen joskus kuullut imetysohjaajalta, että huonosti imevä lapsi voi oppia paremman imemistekniikan imemällä kokeneemman imettäjän rinnoista.

Itsellä on takana myös pitkä imetys (1v9kk) ja myönnän olevani julki-imettäjä, joten ehkä se jonkun mielestä selittää suhtautumistani asiaan.

Yhteistyössä