Lapselle jo kasvamassa uudet hampaat vaikka maitohampaat eivät ole vielä lähteneet!

• Viestiketjun aloittaja huolestunut mami
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut mami
Kokemuksia..?
Eilenillalla huomasin hampaidenpesun yhteydessä että tytöllä 5v, kasvaa jo alaetuhampaiden takana uudet hampaanalut, vaikka maitohampaat ovat vielä tallella....Hampaat liikkuvat kyllä jo, ja soimasin sitten itseäni miten mä en aiemmin näitä uusia hampaita huomannu?? Voiks uudet kasvaa kieroon jos ei saada maitohampaida mahd.pian pois tieltä?

ei kasva kieroon, näin meille sanottiin, Likalle tuli kaikki etuhampaat tuollatavoin, kieli kuulemma työntää ne hampaat sit aikoinaan paikalleen.
jossain paikoissa hammaslääkärit poistaa maitohampaat, mut täällä ei ainakaan siihen ryhdytty.

Soita hammaslääkäriin, ne tarvittaessa poistaa. Uudet kasvaa viinoon, jos edelliset tiellä, siksi niitä usein poistetaan sitten. Ja jos liikkuu, niin kovasti pitää koittaa heilutella, että pian lähtisivät.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
ei kasva kieroon, näin meille sanottiin, Likalle tuli kaikki etuhampaat tuollatavoin, kieli kuulemma työntää ne hampaat sit aikoinaan paikalleen.
jossain paikoissa hammaslääkärit poistaa maitohampaat, mut täällä ei ainakaan siihen ryhdytty.
Meille sanottiin kanssa että oikeavat kunhan ne maitohampaat lähtee eestä pois ja niin on käynyt.

ap
Me laitan tytön tänään syömään kaikenlaista kovaa noilla etuhampailla että ne irtois mahdollisimman nopeaa...mä muistelen että mullekki kävi muksuna samoin, paitsi että kyseessä oli yläkulmahammas...alkoi vaan puskee ylhäältä tulee vaikka maitohammas oli tiukasti paikoillaan...piti sit repii lekurissa hammas, kun se ei ominvoimin siitä lähteny.mut suoraan on kasvanu hammas.

hammaslääkäri sano vaan silloin et niitä maitohampaita voi heilutella et ne lähtis nopeemmin, mut tuolla ei ne heilunut pätkääkään vielä silloin, sillä oli tosi pitkään kaks riviä hampaita ennenku ne sit vihdoin ja viimein lähti irti.

mimmi06
meillä eskarilaisella ihan sama juttu. ylhäälle eteen tullut jo uudet osittain, mutta maitohampaat vielä kiinni. Hammashoitolasta sanottiin et pitäis vain itse niitä liikutella jonkin aikaa, ja vasta viikkojen jälkeen katsotaan et antavatko ajan.

v
Jep, meidän tytöltä lopulta vedettiin yksi heiluva maitohammas (joka ei milläään lähtenyt) pois tieltä. Vinot sen hampaat on kyllä vieläkin, vaikka tästä taitaa jo neljä vuotta olla..

Saila
Meillä kävi noin ja hammaslääkäri poisti pojalta molemmat alaetuhampaat. Juuret noilla maitohampailla olivat lähes 2cm... Meni kuukausi ja hampaat olivat aivan suorat.

Hammaslääkäriä suosittelen minäkin, jos ei nyt hetikohta ala irtoilemaan.

Kyy
Minulla on kasvanut toinen yläetuhammas vaikka maitohammas oli vielä tallella. Lopulta tuo maitohammas poistettiin ja myöhemmin vielä hampaat oiottiin.
Että kieroon kasvoi, mutta mulla oli kyllä muutenkin ahdas suu. Piti poistaakin neljä hammasta ja aikuisena viisurit kaikki poistettu kun ei mahdu suuhun.

Yhteistyössä