lapsellani on adhd, huomattavia ongelmiakäytöksessä, ikää 6v. ystävä(tästä johtuen ex ystävä) kuritti salaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hilma"

Vieras
lapsi vietti siellä pari viikonloppua ja kun tuli kotiin oli rauhallisempi kuin koskaan ennen, ikinä ei ollut ollut niin rauhallinen ja kiltti.

no itselläni oli hirveät omantunnon tuskat,minä joka olin lukenut kirjallisuutta perehtynyt adhd oireistoon ja lapsen kehityksen tukemiseen,tehnyt kaikkeni,enkä saanut aikaiseksi lapsessa sellaista muutosta.

sitten selvisi syy tuo silloinen ystäväni oli mm.teljennyt lapsen kaappiin, sylkenyt takaisin lasta naamaan, levittänyt hammastahnat lapsen naamalle yms yms. antanut siis lapselle takaisin sitä mitä lapsi teki. ja seurauksena oli se että lapsi oli kiltimmin kuin koskaan.

no katkaisin välit ystävääni, ja lapseni no käytös on entisenlaista,mutta adhd lääkitys kun saatiin väheni huono käytös aika paljon.

eli tästä vo ikyllä päätellä sen miksi entisaikaan ei niin paljoo ollut häirikkö käytöstä

Jos lapsesi on ollut ystävälläsi hoidossa pari viikonloppua, niin mitä salaa kurittamista tässä nyt muka on? Totta kai hoidossa olevaa lasta hoidetaan, eli tarvittaessa myös kuritetaan.

Sylkeekö lapsesi naamalle ja levittää hammastahnaa muiden naamalle? Jotenkin tuollainen käytös pitäisi saada loppumaan. Kaveriai käytös ei ole ollut ok ainakaan kaikilta osin, mutta onhan se ollut jonkinlainen kokeilu saada lapsen käytöstä paremmaksi. Mulle muistuu oma käytös lapsena: rohmusin aina palasokeriastiaa siten, että laitoin kaikki sormet astiaan ja heiluttelin sormia astiassa edes takaisin ottaessani astiasta sokeripalan. Ilmeisesti puhe ei tehonnut minuun, mutta muistan kun äitini teki samoin kuin mitä minulla oli tapana. Se oli jotenkin niin ällöttävää, että aina sen jälkeen otin sokeripalan nätisti astiasta.

no, mun mielestä kuusveen olisi korkea aika jo ymmärtää, että niin voi käydä että saa samalla mitalla takaisin. Mieluummin ystävän kädestä kuin toisen lapsen, tai myöhemmin toisen teinin tai myöhemmin ryyppykaverin (moni hoitaa oireitaan itse). Mutta jos oikeesti lapsi kilttiintyi siellä ja myös rauhoittui, niin luultavasti ystävä osasi myös olla oikealla tapaa läsnä. Lopputulos ratkaisee. Jos lapsi olisi tullut takaisin hermostuneen nöyränä, asia olisi toinen.

Luulenpa että olet saattanut mokata nyt. Pitäisiköhän pitää tuollaisesta ystävästä kiinni?

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
[QUOTE="vieras";27791301]Jos lapsesi on ollut ystävälläsi hoidossa pari viikonloppua, niin mitä salaa kurittamista tässä nyt muka on? Totta kai hoidossa olevaa lasta hoidetaan, eli tarvittaessa myös kuritetaan.[/QUOTE]

ai teljetään kaappiin? Toivottavasti sulla ei ikinä tuu oleen lapsia....

AP,,,tollanen ystävä ois aika äkkiä meilläkin entinen..

[QUOTE="hilma";27791233]

sitten selvisi syy tuo silloinen ystäväni oli mm.teljennyt lapsen kaappiin, sylkenyt takaisin lasta naamaan, levittänyt hammastahnat lapsen naamalle yms yms. antanut siis lapselle takaisin sitä mitä lapsi teki. ja seurauksena oli se että lapsi oli kiltimmin kuin koskaan.
[/QUOTE]

Kyllä mäkin olisin katkaissut välit "ystävään".
Aika omituista käytöstä aikuiselta, telkeä kaappiin ja sylkeä naamalle...
Miten se olikaan, aikuisen täytyy olla esimerkkinä?

[QUOTE="vieras";27791378]Kyllä mäkin olisin katkaissut välit "ystävään".
Aika omituista käytöstä aikuiselta, telkeä kaappiin ja sylkeä naamalle...
Miten se olikaan, aikuisen täytyy olla esimerkkinä?[/QUOTE]

ADHD ei tartte esimerkkiä jota hän ei pysty seuraamaan, vaan peiliä. Erityisvaikeudet vaatii erityiskonstit. Mitäs itse tekisit jos lapsi tekee tuollaisia - paheksuisit kovasti ja littaisit sillä tapaa hänen itsetuntonsa?

• Tykkää
Lapsi oli oikeasti annettu sylkeä päin naamaa, levittää hammastahnaa ym. ystävän luona... hiukan vaikea uskoa että tilanteeseen olisi terve aikuinen puuttunut vasta tuossa vaiheessa, saati että tilanteeseen olisi puututtu ko. tavalla.

Sori mutta mä en todellakaan nyt ymmärrä että useimmat paheksuu syvästi yhtä lapselle annettua luunappia mutta naamalle sylkeminen, kaappiin telkeminen ja muu nöyryytäminen on ok?

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="vieras";27791581]Sori mutta mä en todellakaan nyt ymmärrä että useimmat paheksuu syvästi yhtä lapselle annettua luunappia mutta naamalle sylkeminen, kaappiin telkeminen ja muu nöyryytäminen on ok?[/QUOTE]

Ehkäpä lapsi huomaa siinä mitä itse tekee kun saa saman kohtelun kuin on itse tehnyt. Meillä ei ole adhd tai muutakaan, mutta itsepäinen lapsi ja hän ei lopettanut minun lyömistäni ennenkuin löin takaisin, silloin vasta ymmärsi että se otti äitiinkin kipeää.

ai teljetään kaappiin? Toivottavasti sulla ei ikinä tuu oleen lapsia....

AP,,,tollanen ystävä ois aika äkkiä meilläkin entinen..

En kylläkään missään hyväksynyt ystävän metodeja. Jos vie lapsen hoitoon viikonlopuksi on vanhemman tehtävä keskustella hoitajan kanssa lapsen rankaisemista. Jos ei keskustella, silloin hoitaja kai tekee niin kuin parhaaksi näkee. Vastuutonta on olettaa, että lapsi käyttäytyy mallikelpoisesti koko ajan ja olla hiljaa, etenkin jos kyseessä on ongelmalapsi.

Minä en ole ottanut lapsia hoitoon keskustelematta tästä enkä veisi omia lapsia hoitoon myöskään keskustelematta asiasta.

Keneltä kuulit tapahtuneesta? Ota huomioon että lapsen kertomus tapahtuneesta voi olla hyvinkin värittynyt (ihan siksi että lapsen käsitys ja oma ilmaisu on erilaista, ei välttämättä siksi että varsinaisesti valehtelisi)

• Tykkää
juu lapselta kuulin mutta ex ystäväni myönsi kaiken! mä ajattelin että teen rikosilmoituksen,nimittäin tämä aiheutti lapselle hirveet pelkotilat(mitä ei ikinä ennen ole ollut), lapsi pelkäsi päivällä valoisessa huoneessa,valot päällä ei uskalla olla 1metriä kauempana minusta, pelkää koko ajan että joku tai jokin tulee tekee pahaa! kulkee koko ajan perässä kun häntä pelottaa.. ollaan puhuttu ja puhuttu. ilmeisesti pimeään pieneen kaappiin sulkeminen laukaissut pelkotilat, tai sitte kaikki paska yhdessä.

Mutta uskomatonta että täällä' on aikuisia joiden mielestä lapsellinen väkivaltainen typerä käytös on ok. aikuiselta. ei ole! onko mullakin oikeus pahoinpidellä teidän lapsia jos tuotte ne hoitoon mulle,kiva.. ehkä te tarvisitte ls perhetyötä...

Olen sitä mieltä, että koko ADHD:ta ei ole olemassakaan kuin harvoissa tapauksissa. Suurin osa ovat rajattomia, kurittomia hirviöitä, jotka elävät tietokoneen ja telkun ääressä. Paljon saataisiin aikaan ihan vain asettamalla kunnon rajat.

[QUOTE="jaja";27792888]Olen sitä mieltä, että koko ADHD:ta ei ole olemassakaan kuin harvoissa tapauksissa. Suurin osa ovat rajattomia, kurittomia hirviöitä, jotka elävät tietokoneen ja telkun ääressä. Paljon saataisiin aikaan ihan vain asettamalla kunnon rajat.[/QUOTE]

Juuri näin. Ensisijaisesti kannattaa vähentää ruutuaikaa ja lukea lapselle ääneen kirjoja. Ja kunnon vanhanaikainen kuri (ehkä vähän vähemmillä tukkapöllyillä) tekee jo paljon.