Lapsellani ei ole enää leluja.

• Viestiketjun aloittaja Äitillä pimahti
  • Ensimmäinen viesti
Äitillä pimahti
Poika 4v rikkoo tavaroita huvikseen. Noin vuoden olen niitä koonnut uudelleen ja korjaillut..Nyt hällä oli kaveri kylässä ja silppoivat rottinki korin jossa lelut oli ihan tuhannen pillun päreiksi. Sillon naksahti.. Tartuin omaa lastani kädestä, vein huoneeseen jossa keräytin KAIKKI lelut säkkiin ja silpotut puupalat kans. Veimme äsken säkin roskikseen joka tyhjennetään aamulla. Kaikki muut lelut meni sinne, paitsi Brion junarata koska se oli niin kallis. Itkuhan siinä tuli, mutta ehkä arvostaa sitten niitä tavaroita joita saa joulupukilta. Sitä ennen ei tipu yhtään lelua edes kirpputorilta. Leikkiköön sillä junaradalla seuraavat 5kk.

hgf
Alkuperäinen kirjoittaja Äitillä pimahti;26841001:
Poika 4v rikkoo tavaroita huvikseen. Noin vuoden olen niitä koonnut uudelleen ja korjaillut..Nyt hällä oli kaveri kylässä ja silppoivat rottinki korin jossa lelut oli ihan tuhannen pillun päreiksi. Sillon naksahti.. Tartuin omaa lastani kädestä, vein huoneeseen jossa keräytin KAIKKI lelut säkkiin ja silpotut puupalat kans. Veimme äsken säkin roskikseen joka tyhjennetään aamulla. Kaikki muut lelut meni sinne, paitsi Brion junarata koska se oli niin kallis. Itkuhan siinä tuli, mutta ehkä arvostaa sitten niitä tavaroita joita saa joulupukilta. Sitä ennen ei tipu yhtään lelua edes kirpputorilta. Leikkiköön sillä junaradalla seuraavat 5kk.
Tyhmä olet. Olisit vienyt varastoon. Omaan nilkkaas kalahtaa

• Tykkää
Reactions: Akkonen ja Dongxi
Äitillä pimahti
Ps. Olivat siis rikkoneet muitakin leluja ja siksi vietiin ihan kaikki roskiin. Vitutti niin rankasti että sinne meni ehjätkin. Ne vähät mitkä ehjänä säilyi.

Äitillä pimahti
Varastoa kokeiltu jo, on ihan onnessaan kun saa sieltä lelut takaisin ja viimeks kun kerättiin rangaistukseksi leluja säkkiin, tuumas et nähdään lelut myöhemmin. Eli ei toimi varasto.

• Tykkää
Reactions: Akkonen
[QUOTE="vieras";26841044]Ihan oikein, olen ihan kyllästynyt vanhempiin jotka uhkailee ja uhkailee mutta ei koskaan toteuta uhkauksiaan.
Varmasti lapses tuosta oppii.[/QUOTE]
Samaa mieltä. Hyvin tehty. Tosin rangaistuksen aikajänne on ehkä vähän pitkä 4-vuotiaalle. Olisi varmaan ajanut saman asian jos olisi kerännyt lelut piiloon lyhyemmäksi ajaksi.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Nyt täytyy sanoa, että olen ap:n kanssa samaa mieltä.
Se on hyvä, että teet, etkä vain uhkaile.
Lapsesi saa samalla arvokkaan opetuksen ja saa oppia odottelemaan, nimittäin niitä joulupukin leluja.
Toki olisi ehkä ollut järkevämpää laittaa ne vain piiloon, mutta toisaalta, lapsesi näki, että ne vietiin roskiin ja ehkä toi ajatusmaailmaa jotain konkretiaa...

• Tykkää
Reactions: Draumsyn ja Wolt
Äitillä pimahti
Poika siis itki et elä vie sitä ja elä vie tuota ja minä vielä leikin tuolla ja voi ne korjata.. Samat itkut itkeny joka kerta kun viety leluja piiloon tai varastoon.. Ei siis todellakaan toimi ja tuossa iässä muksu jo hoksannut, että kun on hetken kiltti, lelut ilmestyy takaisin.. Nyt vei ne itse roskikseen asti. Pidin kantta ja poika itki heipat leluille. Kirpasi ja itketti itseäkin, mut pysyin jämynä. Joskus se on opittava, että se minkä sanon, kanssa pitää. Ehkä ensi kerralla muistaa että uhkaus otetaan tosissaan.

Ne on pieniä nuo pienten poikien tekemiset. Rikkonaisia leluja. Mutta jos ei nyt opeta että teoillaan on seurauksia, miten saat enää rotia teiniin jonka poliisit taluttaa kotiin rikottuaan ikkunoita tms.. Nyt se on oltava jämynä pojan kanssa, joka on uskomattoman itsepäinen, tai ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä sen kanssa teininä.

• Tykkää
Reactions: Akkonen
"vieras"
Itse kyllä pelastaisin sieltä roskiksesta ehjät lelut ja myisin ne tai antaisin jollekin. Muuten olen ap.n kanssa samaa mieltä, että jos ei osaa arvostaa lelujaan niin olkoon ilman. Ehkä hieman liian rankka rangaistus 4 v lapselle, mutta jos mikään muu ei ole auttanut niin varmasti oikea päätös.

• Tykkää
Reactions: Akkonen ja Draumsyn
Mä tein tässä yksi päivä saman homman, yllätys oli että poika leikkii enemmän eikä juuri kaipaa vanhoja leluja. Osa legoista säästyi ja osa pikku autoista, muutamat ehjät kirjat on hyllyssä ja kasa Tieteen kuvalehtiä on kova sana tällä hetkellä :D Kaikki lelut mitkä piti ääntä meni pois, niitä on hieman kaivannut.. Poika oppi!

"pop"
Aivan turkasen KOHTUUTONTA käytöstä. Ilmeisesti ei riitä aika, energia tai huomiokyky kasvattaa lasta lelujen pariin siellä arjessa, kun noin täytyy napsahtaa. Leikki on lapsen työtä, mietipäs hiukan mitä oikein teet.

Poika ansaitsee kyllä rangaistuksen, mutta niin ansaitsisit sinäkin, sellaista typeryyttä on teidän taloudessa tänään nähty että olette kummatkin anteeksipyynnön velkaa...

"vieras"
Itse olisin toiminut muuten samalla tavalla, mutta en olisi heittänyt ehjiä leluja roskiin, vaan ne olisi viety lelukeräykseen, kierrätyskeskukseen, tms. hyväntekeväisyyteen (en tykkää opettaa lapsille että hyväkuntoista tavaraa heivataan kaatopaikalle). Meillä myös todella itsepäinen lapsi, joten pakko välillä vääntää rautalangasta näitä juttuja ja pysyä tiukkana. Meillä tosin lapsi ei riko tavaraa, mutta muuten saa vääntää joka asiasta. Ehkä ap:n lapselle voisi tavallisten lelujen lisäksi hommata sellaisia lasten oikeita työkaluja ja lautaa, jotta saa purkaa energiaansa niihin.

"vieras"
Meillä on 5 poikaa ja jokaisella on ollu kausi millon on haettu iskän työkalupakista ruuvimeisseli ja purettu ne lelut osiin.
Toisaalta ite keräsin kaikki 5v ja 7v lelut laatikoihin ja vein varastoon kun olivat isänsä kanssa reissussa. PAri viikkoa ovat leikkineet muutamalla lelulla. Loput saavat yksitellen takaisin kun entiset tavarat pysyy järjestyksessä.

Äitillä pimahti
[QUOTE="pop";26841240]Aivan turkasen KOHTUUTONTA käytöstä. Ilmeisesti ei riitä aika, energia tai huomiokyky kasvattaa lasta lelujen pariin siellä arjessa, kun noin täytyy napsahtaa. Leikki on lapsen työtä, mietipäs hiukan mitä oikein teet.

Poika ansaitsee kyllä rangaistuksen, mutta niin ansaitsisit sinäkin, sellaista typeryyttä on teidän taloudessa tänään nähty että olette kummatkin anteeksipyynnön velkaa...[/QUOTE]

Oletko tosiaan sitä mieltä? Vuoden päivät hajottanut melkein joka päivä jotain. Olen torunut,jäähyttänyt,vienyt varastoon,ollut ostamatta kaupassa vedoten siihen että rikot sen kuitenkin.. Nyt tänään kun hajottivat autoja ja sen lelukorin ja huusin et nyt siivoomaan ni nauroi mulle päin naamaa ja huusi et siivoo itse tai vie vaikka varastoon.. Kun selvästikkään ei ota tosissaan mitään ja rikkoo muuten tavaraa kylässäkin, niin oiskohan korkea aika jo näpäyttää ihan tosissaan? Huutamista pyysinkin anteeksi, mutta leluista sanoin et oma vikasi, mieti vähän kannattaako niitä rikkoa..

Äitillä pimahti
Ja pojalla on takapihalla työkalupakki ja lautoja ja pari vanhaa tuolia joita saa purkaa. Tämä sisällä rikkominen ei ole edes leikki, vaan ottaa jotain painavaa (vaikka leikkimiekan tai kitaran) ja hakkaa niillä muut lelut rikki ja naureskelee päälle. Tulee just sellanen mielikuva et 10v eteenpäin mäiskii pesismailalla autoja tuusaksi huvikseen. PAKKOHAN tällaiseen järettömyyteen on puuttua!

• Tykkää
Reactions: Pumbuliini
"vieras"
[QUOTE="pop";26841240]Aivan turkasen KOHTUUTONTA käytöstä. Ilmeisesti ei riitä aika, energia tai huomiokyky kasvattaa lasta lelujen pariin siellä arjessa, kun noin täytyy napsahtaa. Leikki on lapsen työtä, mietipäs hiukan mitä oikein teet.

Poika ansaitsee kyllä rangaistuksen, mutta niin ansaitsisit sinäkin, sellaista typeryyttä on teidän taloudessa tänään nähty että olette kummatkin anteeksipyynnön velkaa...[/QUOTE]

Jostain syystä EN halua tavata sun lapsia...

Yhteistyössä