Lapsella tunti sitten kuumetta vähän (37.5) antaisitko vielä yöksi kuumelääkettä? Jos sattuukin nousemaan yön aikana :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Nyt en tiedä onko kuumetta, varmaan vähemmän kuin tunti sitten

Ei pysty menee nukkumaan kun pelkään kokoajan että kuume lähtee nousuun

herättäisitkö ja antaisit lääkettä

Olisin antanut ennen nukkumaanmenoa että saa nukuttua hyvin yönsä, mutta en tiedä viitsisinkö enää herätellä jos on jo nukahtanut. Ja eihän se ole vaarallista jos kuume nousee.

En antaisi,turhaa lääkitsemistä kannattaa välttää.Kyllä lapsi luultavammin itse herää,jos kuume alkaa yöllä nousta.37,5 on pienillä lapsilla iltaisin vain hieman normaalilämpöä korkeampi.

No ei tarvii tuollaista lämpöä lääkitä! Parempi että näet aamulla onko oikeasti kuumetta vai ei. Jos nyt annat lääkkeen niin tuo pienikin lämpö on aamulla pois ja voit tulkita lapsen terveeksi vaikkei oliskaan! Tuon ikäiselle kuumelääkettä jos lämpö yli 38.5 eikä vielä silloinkaan välttämättä jos lämpö ei siitä nouse ja lapsi hyväkuntoinen. Kuume on elimistön puolustuskeino tappaa viruksia ja sillä tavoin ihan hyvä reaktio.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
No ei tarvii tuollaista lämpöä lääkitä! Parempi että näet aamulla onko oikeasti kuumetta vai ei. Jos nyt annat lääkkeen niin tuo pienikin lämpö on aamulla pois ja voit tulkita lapsen terveeksi vaikkei oliskaan! Tuon ikäiselle kuumelääkettä jos lämpö yli 38.5 eikä vielä silloinkaan välttämättä jos lämpö ei siitä nouse ja lapsi hyväkuntoinen. Kuume on elimistön puolustuskeino tappaa viruksia ja sillä tavoin ihan hyvä reaktio.
Kyllä mä ainakin itse henk.koht olen tosi huonossa kunnossa jos nousee kuume tohon 38.5 (millon sanoit lääkkeen vast olevan tarpeen) kun normaalilämpöni on 36.5. Ja todellakin ottaisin lääkettä... miksi siis suosittelet ettei lasta lääkitsisi tuossa vaiheessa. Joo, toki kaikki on erilaisia mut en ymmärrä et miks pitäs lasta kiusata lääkitsemättä jättämisellä vaikka miten ois elimistön puolustuskeino...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Kyllä mä ainakin itse henk.koht olen tosi huonossa kunnossa jos nousee kuume tohon 38.5 (millon sanoit lääkkeen vast olevan tarpeen) kun normaalilämpöni on 36.5. Ja todellakin ottaisin lääkettä... miksi siis suosittelet ettei lasta lääkitsisi tuossa vaiheessa. Joo, toki kaikki on erilaisia mut en ymmärrä et miks pitäs lasta kiusata lääkitsemättä jättämisellä vaikka miten ois elimistön puolustuskeino...

Hän sanoi, jos lapsi on hyväkuntoinen. Toki lääkettä kannattaa antaa alemmillakin lukemilla, jos lapsi on sairaan oloinen. Usein lapsilla kuume nousee herkemmin korkeaksi kuin aikuisilla, ilman että heidän olonsa on kuitenkaan yhtä heikko mitä se aikuisella vastaavilla lämpötiloilla olisi.

Niin oletkin varmaan aikuisena ihan eri kunnossa 38,5 asteen kuumeessa kuin lapsi -niin olen minäkin! Lapsethan usein tuossa vaiheessa vielä touhuaa täyttä päätä ja itse hoipun ovenpielistä pidellen vessaan! :) Ja lue tarkkaan,kirjoitin ettei tarvii lääkitä jos lapsi HYVÄKUNTOINEN JA LÄMPÖ EI OLE NOUSUSSA! Turha lääkitseminen usein vaan pitkittää tautia. Eri asia on kuumekouristelevat tai huonokuntoiset influenssapotilaat joilla voi olla myös kovaa päänsärkyä tai lihassärkyjä. Mutta missään tapauksessa 8-vuotias jolla on iltalämpö 37.5 ei tarvitse kuumelääkettä!

Lapsi heräsi AIVAN hikisenä, paita oli aivan märkä, eli taisi tuota kuumetta ollakkin vähän enemmän (nukkuessa mittasin) nyt onneksi sitten laskenut

Toivottavasti ei nyt enää nouse, annoin lääkettä

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja nyt sitten annoit lääkettä kun on jo itekseen laskenu,haloo!!

No ihan siksi annoin, ettei yön aikana lähde nousuun. Ja meinaan antaa aamullakin uudestaan, ettei se kuume missään vaiheessa nouse kovin korkeaksi. Tuo pikkuihminen syö niin harvoin lääkkeitä, että yhden kuumeen alentaminen/estäminen ei paljon varmaan haittaa

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
meillä kuumetta aletaan alentamaan siinä 39-40 asteen hujakoilla.

Jaa niinkun miksi? :o

Kuume ei poista tautia joten se on vain ikävä sivuvaikutus jota kannattaa hoitaa olon helpottamiseksi ;)

Mä annan kuumelääkettä kun lämpötila on 38 =) ja jos on esim. 37,8 ja palelee lasta kovasti ---> kuume nousemassa niin lääke napsahtaa oitis :D miksi kärsiä turhaan kun en itsekkään kärsisi vaapaehtosesti ;) ja siinä on sekin puoli että juoma ja ruoka menee mukavammin alas kun ei ole kauheassa kuumeessa ja näin ei yleiskunto laske ja tervehtyy nopeammin =) ja jos kuumelääkkeestä huolimatta lämpö kohoaa taasen 3-4 tunnin päästä sinne korkeammalle niin tiedän viedä lääkäriin =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä mä alennan itseltänikin jos on tukala olo, miksen lapselta?? Sitä varten ne kuumelääkkeet on

Et sä kertonut että lapsella on tukala olo, eikä siltä vaikutakkaan jos lapsi nukkuu.. tukalassa olossa oleva lapsi ei nuku.
Annoit lääkkeen sen takia että saat itse nukuttua tahi varmuuden vuoksi,,näin ymmärsin viesteistäsi.
Minä uskon että kuumeen on jopa hyvä hieman nousta, silloinhan elimistö tekee työtänsä tautia vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:

Kuume ei poista tautia joten se on vain ikävä sivuvaikutus jota kannattaa hoitaa olon helpottamiseksi ;)

Mä annan kuumelääkettä kun lämpötila on 38 =) ja jos on esim. 37,8 ja palelee lasta kovasti ---> kuume nousemassa niin lääke napsahtaa oitis :D miksi kärsiä turhaan kun en itsekkään kärsisi vaapaehtosesti ;) ja siinä on sekin puoli että juoma ja ruoka menee mukavammin alas kun ei ole kauheassa kuumeessa ja näin ei yleiskunto laske ja tervehtyy nopeammin =) ja jos kuumelääkkeestä huolimatta lämpö kohoaa taasen 3-4 tunnin päästä sinne korkeammalle niin tiedän viedä lääkäriin =)

No siksi koska eivät kouristele kuumeessa eivätkä halua lääkitystä.

Kyllä mä alennan itseltänikin jos on tukala olo, miksen lapselta?? Sitä varten ne kuumelääkkeet on

Et sä kertonut että lapsella on tukala olo, eikä siltä vaikutakkaan jos lapsi nukkuu.. tukalassa olossa oleva lapsi ei nuku.
Annoit lääkkeen sen takia että saat itse nukuttua tahi varmuuden vuoksi,,näin ymmärsin viesteistäsi.
Minä uskon että kuumeen on jopa hyvä hieman nousta, silloinhan elimistö tekee työtänsä tautia vastaan.

Annoin lääkkeen, koska lapsi HERÄSI tukalaan oloon. Ei sillä kuumeella ole mitään virkaa..

Mutta nyt tää lähtee nukkumaan

Annoin lääkkeen, koska lapsi HERÄSI tukalaan oloon. Ei sillä kuumeella ole mitään virkaa..

Mutta nyt tää lähtee nukkumaan

Kuumehan oli silloin laskemassa jos lapsi oli hiestä märkä!

No anna sä lastes kärsiä kovasta kuumeesta minä en :D ja jos lapsi ei halua lääkettä niin silloin ei tarvitse ottaa vaikka olo siitä paranisi? :whistle: jep jep :D

No anna sä lastes kärsiä kovasta kuumeesta minä en :D ja jos lapsi ei halua lääkettä niin silloin ei tarvitse ottaa vaikka olo siitä paranisi? :whistle: jep jep :D

En pakota pikkukuumeessa ottamaan lääkkeitä, muilla konsteilla lievitetään oloa kyllä parhaamme mukaan..
Näin meillä on menty ja kaikista taudeista on selvitty ja kertaakaan emme ole lääkärissä joutuneet käymään.

Yhteistyössä