lapsella todettiin astma tänään :( Joudutaan luultavasti luopumaan koirasta ja en kestä tätä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo, koirasta ei oo pakko luopua mikäli lapsi ei ole koiralle allerginen. Jos astmaoireilu sen sijaan johtuu koirasta niin sitte ei auta kun luopua. Molempia et siinä tapauksessa voi pitää.

Minulla todettiin alle 10-vuotiaana astma, lääkäri suositti koirasta luopumista, mutta emme halunneet silloin vanhasta koirasta luopua, kun allergiaa ei kuitenkaan ollut. Kaikki toimi ihan hyvin.

Lemmikeistä luopuminen ei ole nykyisten hoitosuositusten mukaista. Ennemminkin kannatetaan siedättymistä ja oireiden kanssa elämistä. Onko astma allergia- vai rasitusperäinen?

Alkuperäinen kirjoittaja pienet on murheesi:
ei millään pahalla, mutta eläimet on vaan _eläimiä_ ja niistä on luovuttava kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.

En nyt tuon perusteella menisi murheita pieniksi sanomaan. Kyllä minultakin itku pääsisi ja ahdistaisi pirusti jos jonkun lapsen allergian takia täytyisi koirasta luopua. :/

Mutta onko se luopuminen oikeasti pakollista astman kohdalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Lemmikeistä luopuminen ei ole nykyisten hoitosuositusten mukaista. Ennemminkin kannatetaan siedättymistä ja oireiden kanssa elämistä. Onko astma allergia- vai rasitusperäinen?

Juuri näin. Jos lapsen astma ei johdu koira-allergiasta vaan jostain muusta niin siinä tapauksessa ei oo mitään syytä luopua koirasta. Nykyään suositus on että vältetään vain sitä mikä aiheuttaa oireita - eli jos koira EI aiheuta lapsen oireita niin koira saa jäädä taloon. MUTTA, kuten jo aiemmin kirjoitin, jos koira on astman puhkeamisen syy niin silloin ei auta kun luopua siitä.

allergia astma :( mennään ensi viikolla testeihin. sitten selviää enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Kumpi on tärkeämpi koira vai lapsen terveys?

lapsen tietysti, mutta koira on meille kaikille HYVIN tärkeä! En ole koskaan elänyt ilman koiraa, enkä tiedä kykenenkö siihen! :(

No kyllä on aika vahvasti sanottu!
Olen ikävä ihminen ja muistutan, että lapsi on lapsi ja piski kuitenkin vaan piski! ( sori provosointi, mutta joskus on pakko)

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:

lapsen tietysti, mutta koira on meille kaikille HYVIN tärkeä! En ole koskaan elänyt ilman koiraa, enkä tiedä kykenenkö siihen! :(
No kykenetkö luopumaan lapsesta? Äly hoi! Nyt asiat tärkeysjärjestykseen!

Mutta ei tarvi hätiköidä. Mäkin tiedän monta jolla on astma ja silti on koira, täytyy selvittää ennenkun tehdään mitään!!

Itsellä rasitusastma ja allergiat kaikelle karvaiselle, silti meidän huushollista löytyy 3 koiraa ja 2 marsua, eikä oireita ole. Toisenrotuiset koirat kuin omat aiheuttavat massiiviset oireet, jopa saman rodun ei-omat -edustajat saattavat allergiaa aiheuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja en usko ett olet tosissas:

No kyllä on aika vahvasti sanottu!
Olen ikävä ihminen ja muistutan, että lapsi on lapsi ja piski kuitenkin vaan piski! ( sori provosointi, mutta joskus on pakko)

voi jessus teidän kanssanne. Ei ap nyt varmasti ole lapsesta luopumassa mutta kyllä hänellä on täysi oikeus surra koiran menettämistä ja sen kautta kokonaan uuteen elämäntilanteeseen joutumista.

Kyllä täällä ennenkin on surtu ja ahdistuttu muistakin asioista kuin oman lapsen kuolemasta tai vakavasta sairastumisesta.

allergia astma :( mennään ensi viikolla testeihin. sitten selviää enemmän.

Jos kyse on ihotesteistä niin muista etteivät välttämättä kerro totuutta. Mä esim en reagoinu ko. testissä kissaan ollenkaan ja silti pystyn olla kissan kanssa samassa huoneistossa vain kaksi tuntia ja sit allergiaoireet on jo liian voimakkaat. Varmimmin allergian saa selville sillä, että lapsi olisi erossa koirasta (ja kaikista muista koirista) joitakin viikkoja, jolloin huomattaisiin lieveneekö oireet. Sitten taas koiran kanssa jolloin huomataan paheneeko oireet.

Meidän perheessä 4:stä jäsenestä 3:lla on astma, mutta kukaan ei ole allerginen koiralle joten voisimme hyvin pitää koiraa. Omaa koiraa meillä ei oo mutta mulla on ollu kaverin koira hoidossa pidemmän aikaa eikä kellään oo mitään oireita siitä tullut. Kissa sen sijaan meille ei vois ottaa mun takiani.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Vaihtoehto on se, että ap muuttaa koiransa kanssa muualle ja jättää muksun vastuuntuntoiselle isälleen, kerran koira on tärkeempi kuin muksu =) :D

Taitaa olla ensimmäinen kerta ikinä, kun olen Herra Majurin kanssa samaa meiltä.

:D

Uusimmat

Yhteistyössä