Lapsella syylä...onko se tarttuvaa? Miten sitä hoidetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mulla on muksuna ollut kertaalleen syylä, mutta ei niin mitään muistikuvaa että miten se lähti pois.

Eli onko se jotenkin tarttuvaa? Ja miten se hoidetaan pois, vai lähteekö itsestään?

meillä oli vanhemman lapsen jalka pohjassa syylä. siihen laitettiin koko kesän ajan voikukan maitoa muutamia tippoja päivittäin ja syylä oli hävinnyt kesän jälkeen.

nuoremman lapsen jalassa oli viime kesänä 12 (!) syylää ja ne oli todella kipeitä. niihin ei voikukka auttanut, mutta ei auttanut myöskään apteekin syyläaineet. talvella kävimme niiden kanssa terveydenhoitajalla joka suostui yhden niistä jäädyttäämään, muut 11 jäi. kuulimme jostakin että jeesusteipillä on saatu syylät pois. kokeilimme kontstia: teippi jalkaan aina illalla ja annoimme olla sen niin pitkään kun vain pysyi ja illalla taas uusi. ja kas kummaa kahden kuukauden päästä jalkapohjassa ei ollut yhtään syylää!

nyt jalkapohjasssa on taas muutama syylä ja jeesusteipit on kaivettu taas esiin. kuivumisen merkkejä niissä jo näkyy vaikka vasta muutama viikko on teippailtu. en osaa sanoa mihin perustuu tää teippihomma mutta pääasia että toimii!

Minulla oli lapsena jalkapohjissa paljon syyliä. Äiti kaivoi niitä neulalla ja niin ne lähit. Yksi jäi. Vasta aikuisena tajusin sen olevan syylä kun sen viereen alkoi tulla lisää. Myös toiseen jalkapohjaan tuli kaksi. Minulla ei toimineet apteekin lääkket eikä jeesusteippi pysynyt jalkapohjassa tuntia kauempaa.
Tämä toimi lopulta: hioin syylää niin pitkälle kuin ei tehnyt kipeää, sitten laitoin sen päälle väritöntä kynsilakkaa. Toistin tätä vähän väliä ja pian oli kaikki syylät poissa, myös se lapsuudesta asti mukana roikkunut! :)

Yhteistyössä