Lapsella särkee hammasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myö"

Vieras
Esikoisen, 6v, hammas kipeä. En tiedä, onko reikä (toivottavasti ei), vai liittyykö rautahampaan tuloon. Mennään kohta näyttämään. mutta jos on reikä: miten teillä mennyt eka paikkaus? Onko lapsi ollut ihan kauhuissaan?

Paikkauksista ei ole kokemusta, mutta sen olen huomannut, että kuutosten tulo tekee aina hetken kipeää. Ien on arkana ja lapsen mielestä koko hammasta särkee. Pahin vaihe menee yleensä ohi muutamassa päivässä.

Meillä 2,5v tyttö oli just paikkuulla ja ei ollut mitään ongelmaa. Ja ennenkuin kuin jollain valopäällä välähtää ettei osata hampaita hoitaa, niin kerrottakoon että tytöllä oli kahdessa hampaassa viallinen kiillepinta jo syntyessään.

[QUOTE="minä";22178398]Paikkauksista ei ole kokemusta, mutta sen olen huomannut, että kuutosten tulo tekee aina hetken kipeää. Ien on arkana ja lapsen mielestä koko hammasta särkee. Pahin vaihe menee yleensä ohi muutamassa päivässä.[/QUOTE]

Mikä hammas on kuutonen? Meidän tytöllä on melkein kaikki rautahampaat jo tulleet. Hänellä on astmalääke, joka kuulemma saattaa heikentää hampaiden kiillettä. Sitten minulla on niin huonot hampaat, että uskonpa, etten ole pystynyt estämään karieksen tarttumista :(.

[QUOTE="myö";22178414]Mikä hammas on kuutonen? Meidän tytöllä on melkein kaikki rautahampaat jo tulleet. Hänellä on astmalääke, joka kuulemma saattaa heikentää hampaiden kiillettä. Sitten minulla on niin huonot hampaat, että uskonpa, etten ole pystynyt estämään karieksen tarttumista :(.[/QUOTE]

Laskeppa omista hampaistasi vaikka ensin, alota etuhampaasta, se on ykkönen.

[QUOTE="myö";22178414]Mikä hammas on kuutonen? Meidän tytöllä on melkein kaikki rautahampaat jo tulleet. Hänellä on astmalääke, joka kuulemma saattaa heikentää hampaiden kiillettä. Sitten minulla on niin huonot hampaat, että uskonpa, etten ole pystynyt estämään karieksen tarttumista :(.[/QUOTE]

Ei kai 6-vuotiaalla ole voinut muita rautahampaita tulla kuin joitain eteen ja sitten juuri ne kuutoset sinne maitohampaiden taakse? Mutta ne ovat tietenkin voineet tulla jo kaikki neljäkin.

Yhteistyössä