Lapsella sakkoja eikä varaa maksaa niitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kskskskssk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kskskskssk

Vieras
Pelottaa että joutuu sitten vankilaan kun ei ole maksanut! Tämä tuli mullekin nyt yllätyksenä kun lapsi aikuinen (22v) eikä oikein otetta elämässä eikä hoida asioitaan!
Eli siis 300e sakko kun törttöili.
450e sakko kun ei mennyt käräjille sovittuna päivänä.
Sit joku 1000e sakko tulossa ihan lähipäivinä.
Nämä siis mulle kertonut, en tiedä onko muutakin!

Maksaisin jos voisin, mutta perheemme elää tiukoilla eika rahaa ole :( :(
Mitä ihmettä voin tehdä!? Lasta itseään ei tunnu huolettavan edes

Jos aikuinen lapsi ei itse tunne vastuutaan, niin miksi te tukisitte saman vastuuttomuuden jatkamista. Jos lapsi oikeasti katuisi törttöilyjään, niin silloin sakot voisi maksaa. Nyt jos maksatte, niin tilanteeseen ei tule minkäänlaista parannusta ja lapsen törttöilyt voivat paheta entisestään, kun hän huomaa ettei mitään seurauksia ole.

Jos aikuinen lapsi ei itse tunne vastuutaan, niin miksi te tukisitte saman vastuuttomuuden jatkamista. Jos lapsi oikeasti katuisi törttöilyjään, niin silloin sakot voisi maksaa. Nyt jos maksatte, niin tilanteeseen ei tule minkäänlaista parannusta ja lapsen törttöilyt voivat paheta entisestään, kun hän huomaa ettei mitään seurauksia ole.

Juuri näin. Suurin virhe mitä tuossa voisi tehdä, olisi päästää lapsi pälkähästä. Kasvatus on mennyt pieleen ilmeisesti jo pienestä pitäen, älkää enää jatkako samaa rataa. Aikuinen ihminen kantaa itse vastuunsa.

Jos lasta ei huoleta, miksi sinun pitäisi olla huolestunut? Lapsesi on aiheuttanut itse tilanteensa välinpitämättömyydellään, en ymmärrä miksi tämä on sinun ongelmasi?

Samoilla linjoilla. Teette selväksi tälle nuorelle aikuiselle ettette hyväksy tuollaisia törttöilyjä ja vastuun pakoilua, kun ei ole käräjille mennyt. Aikuiseksi kasvaminen alkaa siitä, kun ottaa vastuuta teoistaan ja hoitaa asiansa. Anna tämän nuoren aikuisen kasvaa aikuiseksi. Onko töissä/koulussa.

Lapsi??? Aikuinen ottakoon vastuun omista teoistaan ja sakoistaan! Ymmärrän, että "lapsen" törttöily vanhempana kirpaisee, mutta olisko aika katkaista napanuora?

Kyllä tässä on mietitty että mikä meni vikaan ja ei todellakaan olla kannatettu tuota elämäntapaa. Rahahanat olleet kiinni sen jälkeen kun lukio jäi kesken. Kotiinsa saa tulla syömään ja muutenkin AINA ja joskus heitän ruokakassin sille.

Mutta nämä sakot pelottaa. Vaikka kantas vastuunsa ja sitten istuis noi sakot niin pelottaa että siinä taas yksi sysäys lisää sinne elämän nurjemmalle puolelle :(

Tuntuu että sillä vastoinkäymisiä ollut ja yhtään ei niistäkään opiks ole ottanut, tai no ehkä hetkellisesti.

Tosiasia on että meidän täytyy vanhempina maksaa myös yhden lapsen lukion oppikirjat ja muu opiskelu, kolmannen harrastus, neljännen harrastus ..
Ja jotain olisi pakko karsia jos alkaisimme sakkoja malsamaan! Ja sitä en todellakaan noille muille lapsille tee.

:( kiroilla tekisi mieleni vain

En tiedä, istutaanko oikeasti velkoja enää vai meneekö ne vaan ulosottoon? Viisaammat kertovat tämänkin.

Mutta, oma setä istui aikanaan velkansa ja inttinsä vankilassa, eikä ajautunut mihinkään nurjalle puolelle. Olen sitä mieltä, että aikuinen ihminen valitsee seuransa ja ei se huonoin seura aina vain sieltä kaltereiden takaa löydy.

Se voi olla myös sysäys siihen, että oppii ottamaan vastuuta omasta elämästään kun äiti ei ole aina pelastamassa....

Yhteistyössä