Lapsella sahaavaa kuumetta 4 päivää, huomenna lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vaan

Vieras
9-vuotiaallani alkoi perjantaina korkealla kuumeella flunssa. Kuumetta alennettu Panadolilla nyt 4 päivää. Aamuisin on ollut vain lämpöä, iltaa kohden nousee 38,5-39. Kurkkukipua, kovaa yskää ja nuha. Eli flunssaa. Yleisvointikin on vaihdellut. Viikonlopun nukkui päivisin aika paljon, eikä jaksanut touhuilla, maanantaina oli ihan muka kouluun menossa, jaksoi vöyhöttää sisarusten kanssa. Tänään taas nuutuneempi. Ei syö kunnolla, mutta juo hyvin.

Tiedän että kovaa flunssaa on liikkeellä, pohdin että milloin olis aika käydä kuitenkin lääkärissä? Kuinka monta päivää putkeen uskaltaa antaa särkylääkkeitä? Nyt on syönyt 3kpl/pv. Yskänlääkettä oon antanut yötä vasten.

Kyllä sinuna ottaisin huomenna yhteyttä lääkäriin.Voihan se olla sikainfluenssaakin. Vaikka sitä tuskin on kuitenkaan, todennäköisesti ihan normi-influenssaa.

Tuskin sikainfluenssaa. Meidän perhe sairasti sen syksyllä 2009.

Meillä muilla perheenjäsenillä oli tav. flunssa 1-2 viikkoa sitten, ilman kuumetta ja muutenkin aika perus köhimisellä ja niistämisellä mennyt ohi.

Haloo! Aikuisenkin pitää mennä 3 kuumepäivän jälkeen lääkäriin ja sä pidät lasta kotona :( Mä en ainakaan uskaltaisi seurata lasta noin pitkään kotona vaikka perheessä sairaanhoitoalan ammattilainen...

Minä käytin 4v tänään kun 4päivää ollut sahaava kuume ja yskä ja nuha. Korvat katsoi,kurkun ja keuhkot kuunteli. Sanoi että anna vaan panadolia+pronaxenia ja voi seurailla useammankin päivän rauhassa, yleisvointi kertoo paljon.
Kannattaa varmaan käydä kuitenkin näytillä :)

Haloo! Aikuisenkin pitää mennä 3 kuumepäivän jälkeen lääkäriin ja sä pidät lasta kotona :( Mä en ainakaan uskaltaisi seurata lasta noin pitkään kotona vaikka perheessä sairaanhoitoalan ammattilainen...

Sairaanhoitoalan ammattilainen..? Enpä ole ennen kuullut että 3 kuumepäivän jälkeen pitäis mennä lääkäriin. Ja minä elin luulossa että tauti olis menossa ohitte kun tänään ei ollut enää kuin 37,1 lämpöä, nyt illalla nousi uudelleen 38,8.

Mutta lääkäriin ilmeisesti soitellaan aamulla.

Meillä oli kans 3-vuotiaalla pojalla aikalailla samanlaista. Pari päivää oli ihan nuutunut, yhden päivän nukkui kokonaan, lämpö nousi ja laski, välillä oli kuumetta. Kesti n. 4-5 päivää. Yskä ja nuha jatkui vielä pari päivää. Ruoka ei maistunut käytännössä ollenkaan, mutta joi paljon ja oli alkupäivien jälkeen ihan pirteä ja jaksoi leikkiä. Meillä ei tosin noussut kuume paljon päälle 38, mutta poika saattaa saada kuumehoureita jo 38,5 asteen kuumeessa, joten oli tuolle jässikälle aika paljon kuitenkin.

Kyllä mulle on aina sanottu että kolmantena kuumepäivänä lääkäriin. Ihan sama missä asioinut yksityisella taikka yleisellä puolella, samat ohjeet olen saanut. Eikös hoitaja ole ammattilainen? Ainakin pätevä työskentelemään sairaalassa. Koska ei ole lääkäri niin siksi olen sinne lapseni kiikuttanut.

Kyllä mulle on aina sanottu että kolmantena kuumepäivänä lääkäriin. Ihan sama missä asioinut yksityisella taikka yleisellä puolella, samat ohjeet olen saanut. Eikös hoitaja ole ammattilainen? Ainakin pätevä työskentelemään sairaalassa. Koska ei ole lääkäri niin siksi olen sinne lapseni kiikuttanut.

Niinhän sitä luulis ja pitäisi luottaa että sairaalassa alan ammattilaisia..ja niin useimmat onkin mutta jotkuu tuntuu tietävän sukkien kutomisesta enemmän kuin sairaanhoidosta. esim:yksi ammattilainen sairaanhoitaja käski juottaa maitoa vatsatautiselle lapselleni..lääkäri oli sitten aivan toista mieltä.hmmm..kumpaa ammattilaista uskoa?!

Yhteistyössä