lapsella poskiontelotulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3pojanäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3pojanäiti

Vieras
onko kenenkään lapsella ollut poskiontelotulehdusta? alle kouluikäisellä? mun 4,5v on ollut pari viikkoa flunsassa, josta viikon on ollut pelkkää yskää. nyt kuitenkin sanoo poskea kipeäksi. mulla on itsellä poskiontelotulehdus ja on voinut hoksia kun valitan miehelleni kuinka kipeä mulla on poskipää... mutta voiko siis noin pienellä olla poskiontelotulehdusta?

Tuossa iässä poskiontelot alkavat muodostua. Meidän esikoisella oli tulehdus räkätaudin jälkeen 4,5-vuotiaana. Lastenlääkäri totesi sen röntgenkuvien avulla. Poika valitteli aiemmin huimausta, mutta lähdimme lääkäriin, kun hän alkoi valittaa korviaan (oli ns. korvalapsi). Korvat oli ok, mutta poskiontelon se tulehdus löytyi.

Kyllä voi olla poskiontelotulehdus. Kannattaa käydä lääkärillä ja pyytä tarkistamaan ihan vain varuiksi.
Esim. tk väitti lapsen olen ok, vaikka kuumetta 40 eikä pysynyt enää tolpillaan. Lopulta meni lähes taju lapselta pois. Silloin mentiin yksityiselle ja lääkäri määräs heti röntgeniin. Kuvista selvis, että oli jo otsalohkoa myöten "pää täynnä räkää" :( Onneks kunnon antibioottikuuri tehos eikä tarvinnut alkaa punkteeraamaan. Lapsi oli tuolloin 4 vuotias. Sen jälkeen onkin sitten aina flunssan yhteydessä ollut joka kerta poskiontelotulehdus.

Meidän 6v8kk pojalla todettiin poskiontelotulehdus torstaina,sai kolmen päivän antibioottiuuriin,mutta nyt pähkäillään,että onko huomenna vielä eskarikuntoinen,koska yskii lähes tauotta ja päivällä oksensi kolme kertaa yskän seurauksena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 6v8kk pojalla todettiin poskiontelotulehdus torstaina,sai kolmen päivän antibioottiuuriin,mutta nyt pähkäillään,että onko huomenna vielä eskarikuntoinen,koska yskii lähes tauotta ja päivällä oksensi kolme kertaa yskän seurauksena.

No ei taida olla ihan kunnossa vielä. Kannatta vielä pitää päivä tai pari kotona.

siis täh,ai että vielä mietitte,no huh huh

Alkuperäinen kirjoittaja g:

siis täh,ai että vielä mietitte,no huh huh

Joo,pakko miettiä,kun ei noita hoitajia tahdo löytyä,ja itse olin jo koko viime viikon saitsulla,ensin toisen lapsen ja sitten molempien kanssa.

onko pojallasi nuhaa tai muita oireita? minunkin poika yskii ja välillä sitten oksentaa varsinkin syönnin jälkeen, mut ei aina

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

onko pojallasi nuhaa tai muita oireita? minunkin poika yskii ja välillä sitten oksentaa varsinkin syönnin jälkeen, mut ei aina

Siis on tosi paljon paksua räkää ja päänsärkyä oli kolmena päivänä viimeviikolla,ei kuumetta.

Yhteistyössä