Lapsella patti kaulassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paniikki päällä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paniikki päällä...

Vieras
Tässä tänään huomasin että tuolla meiän 2-vuotiaalla on pieni patti kaulassa. Menin aivan paniikkiin ja nyt jo maalaan kuvia syövästä ja kaikesta mahdollisesta! Mitenkään se ei arastellu ku painoin sitä. Tällä hetkellä on yskänen, räkänen ja korvatulehdus päällä. Pitäiskö käydä näyttää lääkärille? Sanokaa mielipiteitä...

Todennäköisesti on viruksen takia suurentunut imusolmuke, lapsilla ne tahtoo suurentua herkästi. Onko ihan erillinen patti, vai tuntuuko kosketellessa kiinteältä, kuin kudokseen kasvaneelta? Imusolmukkeet turvotessaan erillisen tuntuisia, syöpäkasvaimet yleensä kiinni kudoksessa (ts.ei saa liikutettua mihinkään).
Mutta lääkärissä silti käyttäisin, oman mielenrauhankin vuoksi.

Suurentuneet imusolmukkeet kaulalla on ihan normaaleja infektion yhteydessä.
Meidän tytöllä imusolmukkeet on kokoajan suuret, kun se sairastaa lähes tauotta.
Mulla itelläkin on ollut isohko solmuke jo lapsesta asti kaulassa eikä sille ole tehty mitään.

flunssan aikana useinkin imusolmukkeet turpoaa, se on normaalia. mut yhtä normaalia on että lapsilla on imusolmukkeet muutenki turvoksissa. mun pojalla on ollut jo 1,5-vuotta, ainaki, yksi imusolmuke aina koholla ja kun sitä alettiin tutkimaan niitä oli koko kehossa 6 koholla (kaulalla 4 ja nivusissa pari). ollaan oltu lastenpolilla tutkimuksissa ja ultrassakin mut ei kai ole mitää vakavaa ku kahteen otteeseen verikokeet on olleet ok. ultrasta ei olla saatu vielä tuloksia mut se oli melki 2 viikkoa sitten et kai jos olis vakavaakin niin olis jo sairaalasta soiteltu.
(ja meidän poju on lähes aina terve, tyyliin 1 flunssa vuodessa ja silti kait normaalia)

mut siis jos flunssan aikana on turvoksis niin ei tarvi näyttää lääkärille. mäki oon ton pojan patteja näyttänyt lääkärille ekan kerran joulukuussa -07 ja nyt vasta joulukuussa -08 laitettiin lähete lastenpolille ja tutkimuksiin päästiin nyt helmikuussa-09 eikä tosiaan olla vielä saatu ees mitää tuloksia kahdelta polikäynniltä.. et ei huolta. jos olis joku syöpä tms niin ne turpoisi tosi nopeaa isoiksi koska lapsilla kun on kasvuhormooneja niin paljon niin jos olis syöpä ne patitkin kasvais huomattavan suuriksi nopeaa.

Huomasin saman oman 1.5v kohdalla..samat asiat tuli heti mieleen ja vien kyllä huomenna lääkäriin ihan sen takia että saan mielenrauhan. On muutenkin ollut flunssassa koko alku vuoden! Onneks täällä oli huojentavia kirjotuksia!

Imusolmuke se on turvonnut flunssasta. Odota ennen hermoilemista, että flunssa menee ohi. Ne turpoaa aika pienestäkin, mulla on atooppinen iho ja niskassa usein kohtia, joissa iho rikki. Jo noi muutamat rikki raavitut kohdat saa usein sen alueen imusolmukkeet turpoamaan.

Yhteistyössä