lapsella on kaveri, joka on mun mielestä hieman kyseenalaista seuraa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ihmeissään

Vieras
mun lapsi on 6v ja tämä kaveri 5v.. asutaan aivan lähekkäin ja tunnen myös lapsen vanhemmat.. ovat "hyvä perhe" joilla 3 muutakin (vanhempaa) lasta.
mun lapsi on aika herkkä luonne, mutta ei kuitenkaan mikään "itkupilli" ja tämä kaveri on hillitön rämäpää jonka suusta tulee välillä aika rankkaakin tekstiä...

lapset viihtyvät yhdessä ja leikit on ihan jees, kunnes tulee riita... tää kaveri lyö selkään, haukkuu, tönii, kiusaa ja lällättää ja mun lapsi tulee itkien kotiin....

kun otan asian puheeksi lapsen äidin kanssa, tämä NAURAA ja ylepällä äänellä sanoo JOKA KERTA, että kun meidän "matti" on sellanen vilperi.... on siis ylpeä lapsestaan joka on hänen mielestään vahva luonne ja "kun se nyt vaan on tollanen"...

lapset kuitenkin leikkii yhdessä ja osaa mun lapsikin antaa takaisin, mutta ei tykkää riidellä ja pahoittaa sitten mielensä kun "matti" haukkuu ja sanoo asioita mitä meillä kotona ei saa sanoa (paskat yms setit mitä lapset nyt sanoo tietyssä vaiheessa..)

mä en enää tiedä miten suhtautua... tänäänkin tää äiti soitti mulle, et voiks meidän ipana mennä sinne leikkimään ja keittäis mulle kahvit samalla... no, mentiin ja juotiin kahvia siinä terassilla kuulumisia vaihdelleen ja lapsia seuraillen ja katsoin kun tää "matti" työnsi tosi lujasti mun lapsen lumikasasta alas ja hyppäs päälle. mun lapsi huusi et sattuu selkään ja "matti" vaan nauroi ja jatkoi teuromistaan... no, MINÄ puutuin asiaan ja leikit jatkui. meni ehkä 15 min kun mun lapsi tuli, et haluaa kotiin, et "matti" oli heittänyt lunta naamalle ja sitä oli mennyt haalarin sisäänkin... "matin" äiti nauroi vedet silmissä miten ihania lapset on kun ne nahistelee???!!!! mä sanoin, että musta tässä ei nyt ole mitään hauskaa, että mepä tästä lähdetään kotiinpäin........

tää "matti" on ollut meilläkin leikkimässä ja kun käsken siivota jäljet ennenkun lähtee, niin se alkaa näsäviisasteleen, inttään vastaan ja hokeen että mä en sitä määrää yms HELVETIN ärsyttävää...

en nyt tiedä miten tän asian kanssa olis... pitäiskö pitää pieni tauko??? ja mulla ei ole mitään "meidän lapset ja muiden kakarat"-meininkiä, tiedän että omanikin osaa, mutta ei kuitenkaan tossa määrin....

Hyvin voi pitää taukoa. Omalla pojallani oli ikävä kaveri koulussa. Joskus eka luokan aikana annoin pojalle porttikiellon meille ja kielsin poikaamme leikkimästä vapaa-ajalla hänen kanssaan. Periaatteessa olen tällaista menettelyä vastaan, mutta mielestäni tilanne vaati tiukkaa puuttumista tilanteeseen ja joskus on omista periaatteistaankin tingittävä.

ja kun jotenkin mä hirveesti tykkään tästä lapsesta, ehkä mua enemmänkin ottaa päähän äitinsä välinpitämättömyys asioihin... on niin miljoona tilannetta mille se äiti on nauranut mitä "matti" on tehnyt ja jos olis ollu mun lapsi, niin olis "kuullu kunniansa". kavereita ei tönitä, ei haukuta, ei kiusata... pojat on poikia, enkä ole mikään yliherkkä joka puuttuu joka asiaan, todellakaan, mutta toi yks ainoa poika on sellainen että mä en tiedä onko se lintu vai kala..

Mä tekisin niin, etten antais lapseni leikkiä tämän kaverin kanssa. Kun äitinsä ei saa kuria, niin mä laittaisin sen verran, että jos haluaa leikkiä lapseni kanssa niin tulee MEILLE leikkimään. Ja meillä on sitten ne säännöt. Jos ei onnistu, niin miettimään. Jos ei mikään tehoa (nälvii, ei kerää leluja) niin sitten porttikielto ja kertominen, että kunhan osaat pyytää anteeksi ja käyttäytyä, niin olet taas tervetullut.

[QUOTE="Mamitsu";23081590]Mä tekisin niin, etten antais lapseni leikkiä tämän kaverin kanssa. Kun äitinsä ei saa kuria, niin mä laittaisin sen verran, että jos haluaa leikkiä lapseni kanssa niin tulee MEILLE leikkimään. Ja meillä on sitten ne säännöt. Jos ei onnistu, niin miettimään. Jos ei mikään tehoa (nälvii, ei kerää leluja) niin sitten porttikielto ja kertominen, että kunhan osaat pyytää anteeksi ja käyttäytyä, niin olet taas tervetullut.[/QUOTE]

Niin ja oikeesti se on tod. suuri karhunpalvelus lapselle, jos hänelle ei kukaan pistä kuria. Jos oma äiti ei pysty siihen, niin täytyy edes muiden näyttää, että muissa perheissä on säännöt.

[QUOTE="Mamitsu";23081593]Niin ja oikeesti se on tod. suuri karhunpalvelus lapselle, jos hänelle ei kukaan pistä kuria. Jos oma äiti ei pysty siihen, niin täytyy edes muiden näyttää, että muissa perheissä on säännöt.[/QUOTE]

juu, meillä todellakin mennään meidän säännöillä, eikä tää "matti" ole meiltä koskaan siivoamatta lähtenyt, mutta joka kerta se juputus tulee "sä et mua määrää, mun ei tarvii, toi voi siivota, en mä oo tolla leikkiny, en mä mitään oo sotkenukaan....." ARGH....

ja jatkuvaan on mankumassa jotain, anna leipää, anna keksiä, anna mehua.... ei sillä, kyllä meillä ruokaa / välipalaa saa jos sattuu siihen aikaan oleen paikalla, mutta toi jatkuva mankuminen... juotavaa toki saa, mutta jos edellisestä mehulasista on 10 minuuttia, niin en todellakaan ramppaa jatkuvaan kaatamassa lisää..

Yhteistyössä