Lapsella kylmät kädet ulkoilun jälkeen, vaikka mielestäni hanskat ovat lämpimät...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanskapulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanskapulma

Vieras
1,5-vuotiaalla on ulkoilun jälkeen viileät kädet, vaikka kädessä fleecelapaset ja niiden päällä nahkarukkaset (karvavuori) ...

Millaiset hanskat olisi lämpimät??

Meillä oli sama ongelma. Aidot villalapaset on lämpimät välissä, nyt ei palele, vaikka on toppahanskat eikä edes aidot nahkahanskat päällä. Fleecet on huonot! MYös villahaalari väliasuna ja villasukat jalassa auttaa paljon. Samoin, että kaula on esim. kaulurilla suojattu ja päässä tarpeeksi lämmin lakki (pään kautta haihtuu eniten lämpöä).

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Jos fleece ym. eivät toimi, niin mikä pitäisi lämpimänä aidon villan sijaan? Itse olin (ja olen vieläkin) villa-allergikko (ainakin lampaanvilla), joten syysvauvastani saattaa myös tulla.

Ei mikään. Mutta eihän sitä villaa ole pakko ihoa vasten laittaa. Ensin vaikka ohut puuvilla- tai bambutumppu ja sitten villa siihen päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:
Fleecet jms n höpöhöpöjä.

Alkuun oli puuvillalapaset ja kun niissä paleli niin siirryin fleeceihin. Ja silti palelee. Täytynee ostaa ihan villalapaset väliin...

Niin ja täytynee muistaa että tarpeeksi muutakin vaatetta, meillä oli neidillä aina kylmät varpaat ja kädet ennen kuin tajusin laittaa villahaalarin lisäksi vielä villatakin. Istuu puistosta tullessa rattaissa joten siihen tarvii enemmän, toinen oli ihan lämmin samalla varustuksella joten näin ne on erilaisia tarkenijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:
Fleecet jms n höpöhöpöjä.

Alkuun oli puuvillalapaset ja kun niissä paleli niin siirryin fleeceihin. Ja silti palelee. Täytynee ostaa ihan villalapaset väliin...

Niin ja täytynee muistaa että tarpeeksi muutakin vaatetta, meillä oli neidillä aina kylmät varpaat ja kädet ennen kuin tajusin laittaa villahaalarin lisäksi vielä villatakin. Istuu puistosta tullessa rattaissa joten siihen tarvii enemmän, toinen oli ihan lämmin samalla varustuksella joten näin ne on erilaisia tarkenijoita.

Nyt on vaihdettu vastikään erimerkkiseen talvihaalariin... oiskohan vaikutusta..?

Jep, ei oo turkisvuorirukkasen voittanutta. Jos on oikein kova pakkanen niin vielä villalapaset alle. Siis AITO turkis ja 100% villa niin avot alkaa tarkeneen... Itse asiassa jo tuo turkisvuori pelittää ainakin meillä niin hyvin, että harvemmin edes lapasia tarttee alle tunkea.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Meillä on pysynyt setillä villalapaset ja Rasavil peukalopotti kädet lämpimänä.

Tämä on kyllä hyvä yhdistelmä. Toki ne oikeat turkishanskat varmasti ovat hyvät.

Muistaa pitää myös koko. Jos hanskat ovat liian pienet alulapasten kanssa, niin tuleehan siinäkin myös kylmä. Ilma eristää myös.

Kertokaas minkähintaisia noi Rasavil peukalopotti kintaat on? Meillä on myös kylmäsorminen neito... Villalapasia olen käyttänyt kintaiden sisällä ja on hieman paremmin tarennut, mut jotenkin hölmöä ängetä kaikki päälletyksin, kun sitten on aika taipumaton tuo pikkukäsi..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kertokaas minkähintaisia noi Rasavil peukalopotti kintaat on? Meillä on myös kylmäsorminen neito... Villalapasia olen käyttänyt kintaiden sisällä ja on hieman paremmin tarennut, mut jotenkin hölmöä ängetä kaikki päälletyksin, kun sitten on aika taipumaton tuo pikkukäsi..

Jotain 25e muistelisin. http://www.selja.fi/product_details.php?p=28

Hei kaikki tuli sellainen juttu mieleen että muutenkin pitää olla lämmintä vaatetta päällä koska jos vaikka vapailla on kylmä niin sitten tulee muutenkin kylmä ja meilläon ollu päällä toppahousut , takki , kauluri, pipo ja hanskat ja hanskojen alla lapaset ja kuoma kenkien kanssa villasukat.

Yhteistyössä