Lapsella kuumetta jo kuusi päivää??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karkki

Vieras
Mikä tämä tämmöinen pöpö oikein on? Vai pitäiskö mun viedä lasta jo tarkempiin tutkimuksiin?

Kuumetta siis jo kuusi päivää, kohta käynnistyy seitsemäs päivä.. Viikonloppuna kuume oli yli 39 asteen, maanantaista asti 37.5-38.5. Hirmunen yskä, lapsi on täysin ruokahaluton ja vähän apaattinenkin. Ajoittain piristyy hetkeksi.

Eilen käytin tk:ssa, missään ei mitään erityistä. Lääkäri vain totesi että seuraillaan, mutta kuinka kauan tollaista viitsii seurailla?

Onko tällaista liikkeellä vai onko meiän lapsella nyt joku aivan ihmeellinen pöpö, joka ei edes CRP:tä nosta??

Meillä ei ole vakuutusta ja rahatkin aika tiukilla, mutta kyllä kai tästä pitää oikeasti yksityistä kohta ajatella.

Meiän lapsi siis reilu 3v.

Ei se siis täysin ruokahaluton ja apaattinen ole. Söi se eilen keittoa suurella mielihalulla ja iltapalaksi jätskiä ja nakkia :) Mut siis kerran päivässä syö suurella mielihalulla, muuten vain ravistelee päätä. Ja se on poikkeuksellista meiän supersyöjälle. Ja siis esim. eilen illalla tehtiin palapelejä ja noin ja tänään on innoissaan ratsastanut mun selässä. Mutta sitten monesti vaan istuskelee ja sanoo, ettei kiinnosta mikään.

Mut siis tota väsyä en toisaalta ihmettele. Lapsi on viime viikon keskiviikosta asti ollut sisällä, kun ensin sairastui sisko, joka sairasti samaa tautia vain muutaman päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja Karkki:
Meiän lapsi siis reilu 3v.

Ei se siis täysin ruokahaluton ja apaattinen ole. Söi se eilen keittoa suurella mielihalulla ja iltapalaksi jätskiä ja nakkia :) Mut siis kerran päivässä syö suurella mielihalulla, muuten vain ravistelee päätä. Ja se on poikkeuksellista meiän supersyöjälle. Ja siis esim. eilen illalla tehtiin palapelejä ja noin ja tänään on innoissaan ratsastanut mun selässä. Mutta sitten monesti vaan istuskelee ja sanoo, ettei kiinnosta mikään.

Mut siis tota väsyä en toisaalta ihmettele. Lapsi on viime viikon keskiviikosta asti ollut sisällä, kun ensin sairastui sisko, joka sairasti samaa tautia vain muutaman päivän.

Mä siis ahdistuneena liioittelin näköjään tohon ekaan kirjoitukseen tota ruokahaluttomuutta ja apaattisuutta.. Sori.

meillä kans samanlaista ollut vaihtelevasti jo 3 viikkoa, tyttö (1v3kk) aloitti pph:lla hoidossa ja heti meni tällaiseksi.
pari päivää välillä terveenä ja eikun uudestaan yskä + kuume + nuha. tuli vielä silmätulehduskin...
nyt ovat lääkärin pakeilla isin kanssa, miehellä myös flunssaoireita.

Alkuperäinen kirjoittaja rust:
meillä kans samanlaista ollut vaihtelevasti jo 3 viikkoa, tyttö (1v3kk) aloitti pph:lla hoidossa ja heti meni tällaiseksi.
pari päivää välillä terveenä ja eikun uudestaan yskä + kuume + nuha. tuli vielä silmätulehduskin...
nyt ovat lääkärin pakeilla isin kanssa, miehellä myös flunssaoireita.

No meillä nuo lapset aloitti päivähoidon kaksi kuukautta sitten. Aika paljon ollaan sairastettu tässä välissä.. Mut nyt tota kuumetta on ollut putkeen sen kuusi päivää, huoh.

Kai mun tästä täytyy alkaa jollekin yksityiselle lääkärille soittelemaan.

Ootko mitannu pyllystä vai kainalosta? Pyllystä on vähän reilu 37 normaalilämpö, mutta kainalosta vajaa 37. Ruokahaluttomuus on ihan normaalia koska aineenvaihdunta hidastuu, jos kumminkin juo runsaasti. Virus ei juurikaan nosta CRP:tä. Pitkäkestoista flunssaa on liikkeellä, meillä selvitty ilman pahempia kuumeita mutta paksua räkää vuotaa lapset jo toista viikkoa, toiset saa helpommin kuumeen. Kuume myös tappaa niitä pöpöjä, joten ei se ihan huonokaan asia ole. Jos lapsi menee veltoksi ja katse samea, niin sitten älä enää kattele kotona! (Minä olen antanut tylsistyneen kuumepotilaankin käydä vähän haukkaamassa happea pihalla lämpimästi puettuna leudolla ilmalla, raitis ilma virkistää.)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko mitannu pyllystä vai kainalosta? Pyllystä on vähän reilu 37 normaalilämpö, mutta kainalosta vajaa 37. Ruokahaluttomuus on ihan normaalia koska aineenvaihdunta hidastuu, jos kumminkin juo runsaasti. Virus ei juurikaan nosta CRP:tä. Pitkäkestoista flunssaa on liikkeellä, meillä selvitty ilman pahempia kuumeita mutta paksua räkää vuotaa lapset jo toista viikkoa, toiset saa helpommin kuumeen. Kuume myös tappaa niitä pöpöjä, joten ei se ihan huonokaan asia ole. Jos lapsi menee veltoksi ja katse samea, niin sitten älä enää kattele kotona! (Minä olen antanut tylsistyneen kuumepotilaankin käydä vähän haukkaamassa happea pihalla lämpimästi puettuna leudolla ilmalla, raitis ilma virkistää.)

Minä mittaan kainalosta.

Soittelin juuri tuonne päivystykseen, kun en tk:hon päässyt läpi. Tämmöinen tauti voi kuulemma kestää 7-10 päivää.. Huojensi mieltä, kun sai puhua oikeasti sellaisen henkilön kanssa, joka osasi neuvoa ja auttaa. Niin kauan ei ole huolta, kunhan saan juotavaa uppoamaan ja sitä kyllä menee.

Minä myös taidan pukea tuon pojan lämpimästi ja käydä sen kanssa käpsyttelemässä edes postilaatikolla. Pikkusen happea sillekin.

Yhteistyössä