Lapsella kurkunpääntulehdus, voiko viedä päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä saattaa olla viikonkin sellainen haukkuva yskä pojalla kurkunpääntulehduksen takia. Ääni on paha, mut jos ei henki ahtaalla oo eikä kuumetta, niin ei mun mielestä oo eroa, et viekö normaali yskäisen vai kurkunpääntulehduksen takia yskäisen hoitoon. Jos lapsen yleisvointi on hyvä.
 
Laryngiitti on minusta verrattavissa ihan tavalliseen flunssaan. Jos yleisvointi on ok eikä kuumetta ole, niin voi viedä hoitoon. Meilläkin muksut oireilevat laryngiitissa oikeastaan vain yöllä (ja päivällä jos saavat itkupotkuraivarit, koska itku turvottaa kurkunpäätä), päivällä on korkeintaan ääni vähän käheä.
 

Yhteistyössä