Lapsella kummi jota ei kiinnosta

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
pitää yhteyttä lapseen.

"Huvittavinta" tässä on se että asuu todella lähellä meitä ja on mieheni ystävä.

Eipä oo paljon kuulumisia tms. kysyny. Kerran baarissa tuli kysymään kun satuttiin olemaan samaa aikaan että mitä kummitytölle kuuluu.

Ärsyttävää!!!!!!!

Ja mieheltäni ei kysele kuulumisia vaikka tapaisivatkin.

Kummi on nähnyt tytön kaksi kertaa ristiäisissä ja toinen kerta oli kun oltiin ulkona leikkimässä.

Eipä oo kovin kaksinen kummi tämä tapaus

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pitää yhteyttä lapseen.

"Huvittavinta" tässä on se että asuu todella lähellä meitä ja on mieheni ystävä.

Eipä oo paljon kuulumisia tms. kysyny. Kerran baarissa tuli kysymään kun satuttiin olemaan samaa aikaan että mitä kummitytölle kuuluu.

Ärsyttävää!!!!!!!

Kummi on nähnyt tytön kaksi kertaa ristiäisissä ja toinen kerta oli kun oltiin ulkona leikkimässä.

Onko teillä muutenkin vähän välit viilentyneet?

kummi
pitää yhteyttä lapseen.

Ärsyttävää!!!!!!!

Itselläni on vastaava tilanne. Paitsi itse kummina en jaksa pitää yhteyttä. Vanhemmille ei kelpaa eikä riitä mikään siis lahjojen suhteen, mutta lasta ei saa viedä mihinkään esim. jäätelölle tai luontoretkelle. Haluaisin pitää enemmän yhteyttä, mutta se ruikutus ottaa päähän.
Rasittava tilanne, syytönhän lapsi itse tähän on......mutta

joo
sama homma meillä, suoraansanottuna v'tuttaa kun vielä vannotin että tämä "kummeus" on minulle tärkeä juttu, haluan että lapsiini pidetään yhteyttä jne. isomman lapsen kummi on miehen veli eikä ole nähnyt lasta kuin kerran pari. kuulumisien kysymisestä puhumattakaan. pienemmällä taas yksi kummi joka ei edes synttäreille viitsinyt tulla vaikka kutsuttiin. todella ärsyttää mutta omapahan oli valintani. olisi ollut varmasti parempiakin ehdokkaita..

vieras
pitää yhteyttä lapseen.

Ärsyttävää!!!!!!!

Onko teillä muutenkin vähän välit viilentyneet?
noh tiedä siitä. Mies ja tää kummi pitää yhteyttä niinkuin aina ennenkin ja minua ei edes moikattu kohdatessa ennen kummiutta.

Mie oon tuommonen kummi, exän sedän lapselle. Mua ei edes pyydetty kummiksi, mut oletettiin tulevan kun exä pyydettiin. Ois pitäny avata suu, mutten tajunnut että musta tulee kummi kuin vasta kastetilaisuudessa, enkä sitten viittiny alkaa metelöimään... En ole mielessäni kummi sille lapselle :x

kummi
Alkuperäinen kirjoittaja Lammas:
Jospa nuo ihmiset sitten on vaikka jo alunperin olleet haluttomia, mutta eivät vain ole kehdanneet kummiudesta kieltäytyäkään.
itse olisin kyllä kieltäynyt jos olisin tiennyt millaista tämä kummius tulee olemaan vanhempien puolelta

...
Sama meillä, miehen lapsuudenaikainen hyvä kaveri vielä kummina. Ei ole näkynyt kovin montaa kertaa kun lapsi syntyi. Ei koskaan tule käymään vaikka kutsutaan, korkeintaan soittaa joskus miehelle ja lapsesta ei kysele mitään. Baariin saattaa miestä houkutella vaan, siinä hänen yhteydenpitonsa. Kunpa olisi vähän aikaisemmin tiedetty miten käy.

vieras
Kyllä olisi voinut kieltäytyä jos ei kerran kiinnosta. Asiaa kun kyseltiin jo raskausaikana. Onneksi ei ole ainut kummi. Tätä henkilöä en itse olisi kummiksi edes halunnut, mutta miehelle tais olla tärkeää pyytää.

bdt
itsekin olen huono kummi mutta en alynnyt kieltaytyakaan. Kummilapseni on aivan ihana mutta en sieda hänen äitinsä jatkuvaa tenttausta ja kritisointia meidän perheen elämäntyylistä. Lahjat laitan postissa ja kylään menen vain jos on pakko. Harmittava juttu mutta pärjäävät varmasti ilman minuakin hyvin, enkä mitenkään tuputtanut itseäni kummiksi, en vaan ilennyt kieltäytyä kun edellinen kandidaatti oli jo niin tehnyt. En kyllä suostu enää huonoa omaatuntoakaan potemaan, maailmassa on varmasti isompiakin ongelmia ratkottavaksi.

vieras
No MUN pikkuveli on mun esikon sylikummi... Eipä paljoa kiinnosta:( Toki ostaa synttärilahjat yms. mut ois mukavaa jos joskus kysyis vaik heille käymään ja voisivat puuhastella jotain yhdessä! Olen sanonutkin tästä veljelleni. Toisaalta ymmärrän häntä. Työ ja Bändiharrastus vie suurimmanosan ajasta. Mut kyllä siiis joskus pikkasen nyrppii........

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoijaa:
No ei se kummius nyt niin ihmeellinen asia ole, että se velvoittaisi vaikka mihin. Mitä oikeen odotatte ihmiset, aina tätä samaa vouhkataan.
joo, oon muuten huomannut saman. Ihme painostusta.
Peesi. Tätä palstaa lukeneena kummius on jotain ihan utopista ja kummeilta vaaditaan ihmeitä. Ne kummilapset pitäs olla suurinpiirtein ykkösinä kummiperheen elämässä. Hyvä ku aika riittää omille lapsille, kyllä ne kummilapset tulee siellä hännillä. En myöskään odota omien lasteni kummeilta mitään. Muistavat jos haluavat, kyllä me on itse saatu lahjatkin ostettua omillemme, ei ole tarvinnu itkee kummien lahjojen perään.

hmm
No ei se kummius nyt niin ihmeellinen asia ole, että se velvoittaisi vaikka mihin. Mitä oikeen odotatte ihmiset, aina tätä samaa vouhkataan.
Peesi. Tätä palstaa lukeneena kummius on jotain ihan utopista ja kummeilta vaaditaan ihmeitä. Ne kummilapset pitäs olla suurinpiirtein ykkösinä kummiperheen elämässä. Hyvä ku aika riittää omille lapsille, kyllä ne kummilapset tulee siellä hännillä. En myöskään odota omien lasteni kummeilta mitään. Muistavat jos haluavat, kyllä me on itse saatu lahjatkin ostettua omillemme, ei ole tarvinnu itkee kummien lahjojen perään.
eipä tässäKÄÄN aloituksessa lahjoista puhuttu. jos se on niin kovin utopista ja ihmeitä vaativaa nähdä lasta silloin tällöin tai kysyä puhelimessa kuulumiset, niin on teillä elämä vaikeaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
eipä tässäKÄÄN aloituksessa lahjoista puhuttu. jos se on niin kovin utopista ja ihmeitä vaativaa nähdä lasta silloin tällöin tai kysyä puhelimessa kuulumiset, niin on teillä elämä vaikeaa.
No okei mä ehkä vähän menin TÄN aloituksen ohi, mut kyllä on monesti valitettu niistä lahjoistakin, ne kun pitäs vähintään 50e maksaa ;) Mut miksi se kummius nyt on niin ihmeellistä? Yleistänpä vielä vähän ;) Yleensä ne on niitä, joilla on yksi lapsi ja valittavat kummeista. Kun sitä heidän puppelimössynpössyä ei nyt sit vieraat niin arvostakaan, ni onhan se ihan kamalaa ja hirveetä ja kylmnää ja tunteetonta. Kyllä se oma lapsi on kaikille se nro1 =)

hmm
No okei mä ehkä vähän menin TÄN aloituksen ohi, mut kyllä on monesti valitettu niistä lahjoistakin, ne kun pitäs vähintään 50e maksaa ;) Mut miksi se kummius nyt on niin ihmeellistä? Yleistänpä vielä vähän ;) Yleensä ne on niitä, joilla on yksi lapsi ja valittavat kummeista. Kun sitä heidän puppelimössynpössyä ei nyt sit vieraat niin arvostakaan, ni onhan se ihan kamalaa ja hirveetä ja kylmnää ja tunteetonta. Kyllä se oma lapsi on kaikille se nro1 =)
yleensä ne, jotka täällä on pahoillaa lastensa kummien käytöksestä, ei kyllä sanallakaan kommentoi mitään lahjoja, vaan sitä kiinnostuksen puutetta. kokonaan lahjoja koskevat keskustelut on asia erikseen (niin kuin tänäänkin näytti olevan)
kyllä mullekin oma lapsi on tosiaan nro 1, mutta olen myös aidosti kiinnostunut kummilasten elämästä, ja sen osoitan soittelemalla, pyytämällä kylään, tai tekemällä heille jotain mukavia pieniä juttuja.

huvittaa varsinkin ihmiset, jotka haluavat kummiksi välttämättä, mutta mitenkään eivät ristiäisten jälkeen suo lapselle huomiotaan. itse olen lapsen kanssa kaksin, ja todella odotin, että lapsi saisi kummeista "omia aikuisia", jotka hänestä välittävät ja antavat joskus aikaansa. ja ketään en kummiksi pakottanut.

vieras
yleensä ne, jotka täällä on pahoillaa lastensa kummien käytöksestä, ei kyllä sanallakaan kommentoi mitään lahjoja, vaan sitä kiinnostuksen puutetta. kokonaan lahjoja koskevat keskustelut on asia erikseen (niin kuin tänäänkin näytti olevan)
kyllä mullekin oma lapsi on tosiaan nro 1, mutta olen myös aidosti kiinnostunut kummilasten elämästä, ja sen osoitan soittelemalla, pyytämällä kylään, tai tekemällä heille jotain mukavia pieniä juttuja.

huvittaa varsinkin ihmiset, jotka haluavat kummiksi välttämättä, mutta mitenkään eivät ristiäisten jälkeen suo lapselle huomiotaan. itse olen lapsen kanssa kaksin, ja todella odotin, että lapsi saisi kummeista "omia aikuisia", jotka hänestä välittävät ja antavat joskus aikaansa. ja ketään en kummiksi pakottanut.
Eli sullekin se on ainoa ;) No jos vielä muita lapsia saat, ni ymmärrät ehkä hieman paremmin, mitä mä tarkoitan. Mua taas huvittaa ne vanhemmat, jotka odottavat kummeilta kalliita lahjoja, soittelua viikottain suurinpiirtein ja tietysti sitä vapaata, ku kummit kaitsee lapsia.

Mulla meni kummeudesta maku ku aina juhlapäivinä tuli lahja"toive" tekstarina. Makso ihan kamalasti ja olin opiskelija sillo... Nykyään ei enää onneks lähettele mutta eipä huvita ees enää kysellä kuulumisia yms.

hmm

Eli sullekin se on ainoa ;) No jos vielä muita lapsia saat, ni ymmärrät ehkä hieman paremmin, mitä mä tarkoitan. Mua taas huvittaa ne vanhemmat, jotka odottavat kummeilta kalliita lahjoja, soittelua viikottain suurinpiirtein ja tietysti sitä vapaata, ku kummit kaitsee lapsia.
nimenomaan, korostinkin, että on ainoa. mitä sitten? yksi kummi on lapseton ja kahdella kummilla on yksi lapsi. mikäs heidän motiivinsa sitten on?

ja edelleenkään, noita luettelemiasi asioita minä en ainakaan kaipaa. itse olen kyllä hyvillä mielin kummin lasta hoitanut :)
soittelusta ei mitään numeroa tarvitse tehdä, mutta silloin kun minulle soittaa, on mielestäni törppöä olla kysymättä sanaakaan lapsesta.

ja vaikka noita lapsia tulisi liuta, niin kummius merkitsee edelleen minulle arvokasta luottamustehtävää, puolin ja toisin. sinun mielestäsi on kirjoituksesi perusteella ok, että kummi ei arvosta kummilastaan? minun arvoni ovat hiukka toisenlaiset, ja siksipä odotan, että myös kummiksi suostuva arvostaa sekä lasta, että kummiuttaan.

Yhteistyössä