Lapsella kannabista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hankala tilanne, lapsi 16 ja huomasin, että kannabista on pössytelty. Pitäisi moittia, mutta kun itsekkin sitä toisinaan pikkusen pöläyttelen, saimoin vaimoni. Aika tekopyhältä tuntuisi mennä kovasti poikaa moittimaan :unsure: Varsinkin, kun kyllä hän tietää aivan taatusti vanhempien pienen paheellisen harrastuksen.

Varmaan pitää koittaa asia ottaa varovasti puheeksi, että okei, ei maailman pahin homma mutta.... plaa plaa. :rolleyes: Mihinkään porttiteoriaan en usko, poika on vain nyt tullut isäänsä. Olen hyvikseni poltellut kukkelia 30 vuotta, eikä asia ole ongelma.

Hämmentävä tilanne o_O

Kannattaa varmaan varovaisesti avata asiaa terveyden kannalta. Aikuiselle satunainen käyttö on vain iloa. Mutta se ei ole hyväksi 16 v jantterille, jonka aivot vielä "kehittyy".

En keksi, kerro vaikka että ostetaan sulle mopo jos et pajuttele ja puhutaan tästä uudestaan 10v päästä

Kannabista ei oikeastaan enää pidetä huumeena, mutta kun satus on paha. Enemmän olisin huolissani jos lapsi joisi kaljaa. 16 ikäselle ei kuitenkaan kannabis sovi. Aikuisena sitten. Ja kandee tehdä selväksi, rike ei ole iso, mutta kun se on laitonta, niin se sitä tosiaan on. Ja hassuttelusta voi tulla isot haitat.

Monessa työpaikassa esim. otetaan huumeseulat. Ja kannabis näkyy, ja se näkyy pitkään, sitten huudellaan netissä apuja, että miten näkyvän saa näkymättömäksi. Ei sitä saa, paitsi ajan kanssa.

Ja jos vaikka päräyttää mopedilla pikku kolarin, ihan syytään, otetaan aina kaikilta verikokoeet, kannabis näkyy nuorella ihmisella jopa 2 viikkoa (olen lähäri) Kun pärähtää positiivinen tulos, se jää kummittelemaan ihmeellisesti sinne omakantaan. Se ei ole etu, kun tekee sitten sitä ekaa CV lätyskää. Ei pääsen sen kanssa edes lähäriksi. Mietin, miten minä pääsin :rolleyes:

Ehdoton ei kasvavalle nuorelle!!!

Kyllä. Päihteet on ehdoton ei kasvavalle nuorelle ja silti me kaikki ollaan haluttu sekoittaa päämme tavalla tai toisella kasvavina nuorina.
Suurin osa meistä on niin myös tehnyt.

Itse väittäisin, että nuorten suhtautuminen päihteisiin on huomattavasti normaalimmalla tasolla nykyään kuin mitä se oli omassa nuoruudessani.

Ensinnäkin Suomessa, jos ollaan suomalaisia ja noudatetaan Suomen lakia, niin kannbispössyttely yms. huumeiden käyttö osto ja myynti ovat ei vaan kiellettyä - jopa laitonta. En pidä mitenkäänn järkevänä, että Suomessa aletaan näinkin laajasti ymmärtämään mamujen harrastuksia, tapoja ja tottumuksia, ja aletaan harrastaa niitä viihteeksi itsekin.

Olen joskus omassa porukassa naureskelllen kertonut ja keveästi, että olen nyt keksinyt sen, miksi tietyiillä kansoilla on päässään turbani tai huivia kiertää panta -> SIksi,koska: Näin ensimmäisen kerran. ja pystyin tekemään vertailuja eri päihdekäyttäjien aivojen magneettikuvista: Huumeita käyttäneillä ja käyttävillä oli aivoja kiertävä ympyrä : aivovaurioita.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä