Lapsella kakka vaipassa ja se yökkiminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1,8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1,8

Vieras
Miten suhtaudutte jos lapsella on kakka vaipassa? Joo, toki se pestään pois ja vaihdetaan vaippa mutta "yökittekö" kun on niin iso kakka ja haisee niin kovasti?

Mua on käynyt ärsyttämään ku lapsen kummipariskunta ja mummo tekee hirveän numeron siitä jos lapsella on kakka ja kuin hirveälle se haisee, liioitellusti yökkii ja kummit pyytää lasta menemään toisen luo haisuttelemaan ja toinen taas toiselle jne.

Reagoidaanko muilla näin?? Mun mielestä on kurjaa lapsenki kannalta ku pian varmaan tuntee tehneensä jotain pahaa ku noin reagoidaan :/ Ja tämä alkaa heti ku huomataan että on kakka vaipassa ja jatkuu kunnes lähden pesemaan lasta..

En itekkään nyt sentää ylistä ja tanssi kakkavaipan ympärillä, saatan todeta että ompas vaippa täynnä tai pyytää "haisulin" mukaan pesulle. Normaaliahan se kuitenki vaipoissa olevalle on :)

No eipä se hyvälle haise mutta eipä mua se yökitytäkkään ja ei siitä sais tollasta numeroa lapsen edessä tehdä, lapsi alkaa häpeillä asiaa ja sehän taas tuo ongelmia mukanaan...

Kuule, sille ei voi mitään jos meinaa yökkäyttää
Itse olen kolmen lapsen äiti, joten useita kakkavaippoja vaihtanut, mutten voi sille mitään että yökkäyttää kun kunnon läjät on housussa. En nyt tietenkään mitenkään ylikorosta sitä, vaan koitan yökkiä muuten.

Tämä ongelma tuli minulle toista lasta odottaissa. Ensimmäisen lapsen kohdalla ei mitään ongelmaa, mutta kun aloin odottamaan kakkosta, niin esikon pyllyn pesu oli tuskaa. Jotenkin herkistyin hajuille erityisesti. Ja tämä jäi sitten päälle. Kolmatta kun odotin, niin aattelin, että kyllä tämä tästä - vaan ei. Yhä edelleen tekee tiukkaa isomman läjän siivous. Tai jos vessassa on käynyt joku tosi pahan hajuisella asialla, niin hyhhyh..

Mua ei yökötä eikä onneksi tuommoista ole meillä lähipiirissäkään (lähinnä siis lapsen harmistumisen takia). Nopeestihan siihen varsinkin vahemmat tottuu. Voithan koittaa varovasti vihjasta kummeille ja isovanhemmille, ettei lapsesta tunnu varmaankaan kovin mukavalta moinen käytös (ja sinusta ainakaan).. ehkä eivät ymmärrä että saattavat loukata käytöksellään.

Ennemmin sitä kakkaa pitäisi ihailla kun dissata, jotta lapsi ei kasva ihan kieroon. Siis ihan oikeastikin jotain traumojahan tollasesta voi tulla, kun vaan muistais että millaisia. Eipä se ainakaan lapsen itsetuntoa hivele, kun ekana pykää huolella lastin omasta kehostaan ulos ja sitten sitä vain kauhistellaan.

Kakka on lapsen lahja vanhemmalle. Siitä pitää iloita vaikka olisi vaipas, vielä enemmän jos on potassa. Muutenhan lapsi alkaa kakkaamaan salaa eikä halua ilmoittaa kakan tulosta.

Siis tarkotin sellasta teeskenneltyä yökkäystä.
Haiseehan se kenen tahansa kakka pahalle mutta siis ei nämä ko. henkilöt ole mitenkään hajuherkkiä, täytyy vaan huvikseen ja äänekkäästi yökkiä :/

Tiedän myös yhden äidin jolle tekee todella pahaa (ja yökkii) lapsensa kakkapyllyn pesu mutta yrittää kuitenki välttää lasta näkemästä yökkäilyä.

[QUOTE="aloittaja";24847348]Siis tarkotin sellasta teeskenneltyä yökkäystä.
Haiseehan se kenen tahansa kakka pahalle mutta siis ei nämä ko. henkilöt ole mitenkään hajuherkkiä, täytyy vaan huvikseen ja äänekkäästi yökkiä :/
[/QUOTE]

Typerää sellainen on. Kyllä mäkin voin sanoa, että onpas täällä haiseva satsi, mutta teen sen iloisella tai neutraalilla äänensävyllä.

Pisti kyllä korvaan sekin, kun eräs äiti hoki kaikesta liasta lapselleen, että hyyyi, kakkaa. Siis jos käsissä oli mutaa, niin sitäkin kutsuttiin kakaksi ilmeisesti siksi, ettei lapsi laittaisi käsiä suuhun.

En yöki lapsen kuullen, enkä muutenkaan tee kakka asiasta hirveetä numeroa. Eikä kyllä kukaan lähipiiristäkään oo tollai pistäny sylistä syliin kulkemaan ja yökkäilly äänekkäästi. Jos tollasta mun tyttärelle tehtäis ja aivan sama kuka olis, niin todellakin sanoisin siitä. Jotenkin ärsyttävää tollanen.

Mulla ei itsellä yökkäytä, miehellä kyllä joskus jos on tosiläjät vaipassa. Ollaan ihan puhuttu, että ei saa lapselle näyttää että olis jotenkin paha asia kakkaaminen ja yrittää yökkiä neutraalisti. Ei ole mitään tekoyökkimistä, mies joutunut kerran tai pari menemään ihan oksentamaan tai pois huoneesta kun tehnyt pahaa.
Onpa ihmeellistä käytöstä ja vielä noinkin läheisiltä. Laita ne ruotuun :D Iloisella äänellä vaan että "Seuraava yökkääjä saakin sitten vaihtaa ne vaipat!" Pieni keskustelu yököttelyn ja lapsen pois menemisen pyytämisestä ja sen vaikutuksista paikallaan?

omien lasteni vaipat voin vaihtaa ilman ongelmia. Mutta muitten lasten kakka saa minut yökkimään, mä en tee sitä lasten tai heidän vanhempien kiusaksi. Se vain tekee mulla oikeasti pahaa.

ja tää on mulla iso ongelma, sillä mie tahtoisin lastenhoitajaksia ammatiltani. Mutta miten hitossa mie ikinä pystyisin siihen.

Toki tuollaisesta muka yökkäilystä voi huomauttaa, ja äiti voi myös ihan itse hoitaa sen jälkikasvunsa siivoamisen.

En ole ikinä kakkavaippaa joutunut vaihtamaan, mutta saattais kyllä oksennus tulla jos joutuisin. Vaikka luonnollinen asiahan se on. Ei sitä kakkaa minään lahjana tartte ottaa, tuo on psykoanalyyttista sontaa, mutta tosiaan luonnollisena asiana kuitenkin.

Yhteistyössä