Laproskopia ja menkat

mie
Kävin viime viikolla gynellä munasarjakystan ja alustavan endo-epäilyn takia. No, puukkoa tulee, mutta vasta maaliskuussa. Kaikessa hötäkässä en muistanut kysyä lääkäriltä, haittaavatko mahdolliset kuukautiset tähystysleikkausta. Tietääkö joku teistä?

Mulle tehtiin lapa syyskuussa ja sanottiin että kuukautisten aikaan ei ko toimenpidettä tehtäisi,mutta ihan aika päivä ei enää haittaisi jos vaan enää tuhrua...sitä en tiedä miksi mutta tuo mulle kerrottiin.

Ikävää odottelua eikö...
mä sain ajan 6kk päähän mutta pääsin peruutusajalle jo kuukauden päästä noin..eli jos sulla on mahd päästätod lyhyel varoajalla ni soittele perään jos pääsisit vieläkin nopeemmin=)

mie
Kiitos tiedosta. Aikomuksenani on soitella ja kysellä peruutusaikaa. Minä olen jo sen verran vanha (36, kesällä 37), että leikkausta ja vaavia ei pysty kovin kauaa enää odottelemaan. Toivottavasti leikkaus auttaisi ja vaavi pääsisi alulle. Tähän mennessä mun "raskaudet" ovat kestäneet 2-3pv. Pelottaa, että siinäkö ne minun vaavit sitten olivat... tai sitten jos pääsevät alulle, niin kesken menee. Vaikka lääkäri yritti lohduttaa, että endo ja kysta eivät välttämättä estä raskaaksituloa, niin en pystynyt paljon hymyilemään. Minun toivoni on muuttunut jo epätoivoksi ja epäuskoksi.

jep,ymmärrän ton tunteen ...itse en ole koskaan ollut hiukaakaan raskaana, mutta juuri tuo että kun joutuu näin kovan koulun käymään pelkästään sen pienen ihmeen alkuun saattamiseksi, niin mitä sitten jos se menee kesken....mutta olen yrittänyt heittää nuo ajatukset, kuten neuvon sinuakin....
helppoa se ei ole, mutta miksi murehtia etukäteen koska se saattaa olla täysin turhaa, ja toisaalta jos aihe murehtimiseen tulee, sen ehtii varmasti silloin aikanaankin..

Eli nyt pää pystyyn ja toviotaan sulle peruutusaikaa mahd pian ja teille se vauva kainaloon kun sen aika on :heart: =)

tähystetty
Mulla tehtiin ko. operaatio kuukautisten aikana (poistettiin endoa). Kysyin asiaa etukäteen sairaalasta ja sanoivat, että aivan hyvin voi operoida menkkojen aikaan. Minulla oli vielä aivan alkupäivän runsasta vuotoa.

Kaikki meni hyvin ja menipähän kahdet vuodot yhdellä kertaa, kun tuosta tähystyksestä vuotaa kuitenkin vähän...

Mulle tehtiin laparoskopia lokakuussa ja kun soitin etukäteen ja varasin aikaa niin sanottiin että ei voi antaa aikaa ennenkun tietää koska kuukautiset ovat. Sanoi sihteeri siellä että kun ei saa olla raskaana. Selitin sille etten voi menkoistani tietää kun kiertoväli on 15-35 pv niin lupasi ajan leikkaukseen jos olen siinä vaiheessa kun leikkaukseen menen etten ole raskaana. Sanoi myös että muutenkin paras ajankohta on heti kuukautisten jälkeen. Eli kannattaa kyllä soitella sinne. :)

Yhteistyössä