Laparoskopia - kokemuksia?


Vaihdoin tässä klinikkaa ja uudella lääkärillä on ihan eri näkemys asioista. Diacorissa minulle ei saatu tehtyä SSG:tä koska oli niin mahdottoman kivulias, mutta silti tehtiin sitten 3 inseminaatioita ja 4 olisi ollut tulossa. Lääkärissä oli paljon toivomisen varaa joten vaihdoin Felicitakselle. Siellä tohtori tuumasi ettei niitä IUI olisi edes pitänyt tehdä kun ei tiedetä ovatko putket auki, ja kovien kipujen takia epäilee nyt endoa. Eli olen sairaalan jonossa Laparoskopiaan. Onko kokemuksia tuosta? Onko paljon kipuja jälkikäteen? Viekö toipuminen pitkään? Olin juuri kesäkuussa umpparin avoleikkauksessa ja toipuminen kesti kauan - tosin samalla oli paha tulehdus. Paljonko olette saaneet sairaslomaa lapasta? Ja kauanko jonotus toimenpiteeseen kesti? Taas tämä nasuprojekti vaan venyy ja venyy ja hermo kiristyy...äääh! :/
 
pikku-myy
Moi!Mä olin just viime perjantaina siinä laparoskopiassa ja olin aivan paniikissa sinne mennessäni kun olin niin hirveitä kauhujuttuja kuullut siitä toimenpiteestä,mut onnex se ei ollut sinnepäinkään mitä pelkäsin.Otin tuntia ennen burana 800:sen ja ei mulla ainakaan ollu mitään pahempia kipuja jälkeenpäinkään,tietty yksilöllistä,mut rohkeesti vaan,ei siihen todellakaan kuole.
 
Sidney
Mä olin juuri perjantaina laparoskopiassa ja tosiaan tänään olisi pitänyt jo mennä töihin, eli saikkua tuli semmoset 5 päivää...Mutta mä en todellakaan viellä ole työkuntoinen...En pääse kunnolla ylös tuolilta/ saati pääse kyykkyyn joka töissä on välttämätöntä! :\|
Tänään lääkäri antoi sitten loppuviikon sairaslomaa ja sanoi, että katotaan maanantaina uudelleen, mikäli on paikat viellä kipeet!! Liukenevat tikit laittoivat, mutta ei ne ainakaan viellä ole sulaneet ja lääkäri epäili tänään, että tuo navassa oleva haava olisi tulehtumassa!! :'(
Mut laitettiin jonoon syyskuussa ja nyt tosiaan 3.12 oli operaatio, nukutuksella tekivät ja paikat olivat hieman hellät/ ovat vielläkin... :/
 
Kiitos vastauksista! Pikku-Myyn kertomus oli huojentava, mutta Sidnen kuulostaa juuri siltä mitä pelkäänkin :/ No, toivotaan, että menee suht kivuttomasti ja paranee nopeasti. Se kyllä tosiaan nyt rassaa etten tiedä edes kuinka pitkään joudun odottamaan...
 
Sidney
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 11:05 Tiuhti kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Pikku-Myyn kertomus oli huojentava, mutta Sidnen kuulostaa juuri siltä mitä pelkäänkin :/ No, toivotaan, että menee suht kivuttomasti ja paranee nopeasti. Se kyllä tosiaan nyt rassaa etten tiedä edes kuinka pitkään joudun odottamaan...
No mun tää toipuminen näemmä pitkittyy edelleen!! Harjottelin tossa hieman töihin menoo...Tänää pitäs iltavuoroon mennä!! :/
Niin siis harjottelin hieman kantamalla pikkuneitiä ja hieman enemmän jos kannoin niin rupes heti näkyyn tähtiä silmissä ja pyörrytti...Olen nyt muutaman kerran jopa pyörtynytkin!! Ja sitten en tiiä onko haavat jotenkin auki, mutta verta vuosi eilisen aamupäivän...Nyt sitten sain tällepäivälle lekuriajan!!
En taija tosiaankaan olla viellä työkunnossa... :ashamed:
 
Vastaan tässä nyt Sidneylle. Mulla laparoskopia vaihtui kesken toimenpiteen avoleikkaukseksi massiivisen vuodon takia. Vatsa on tosi herkkää aluetta et toivottavasti lekuri ottaa sut tosissaan. Paranemisia. =)
 
Nuu Nuu
Onko sinulle pikku-myy tehty laparoskopia, vai pelkkä varjoaineultratutkimus? Laparoskopia tehdään nukutuksessa.
Pari päivää olin kyllä naurattamiskiellossa, 4 l hiilidioksidia masuonteloon tekee paikat vähä kipeex, mut kun se ilma sieltä masusta lähti pois, kivutkin hellitti.
 
Sidney
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 11:34 odette kirjoitti:
Vastaan tässä nyt Sidneylle. Mulla laparoskopia vaihtui kesken toimenpiteen avoleikkaukseksi massiivisen vuodon takia. Vatsa on tosi herkkää aluetta et toivottavasti lekuri ottaa sut tosissaan. Paranemisia. =)
No leluri antoi lisää sairaslomaa viikonverran, mutta nyt sitten iski virtsatietulehdus päälle, että en tiiä johtuuko se nyt tuosta vai siitä, että mulla on muutenkin ollut niitä tosi usein!! Yhden pitemmän kuurin ( estolääkityksen ) oon jo elämässäni syönyt ja se piti tulehdukset pois puoli vuotta, mutta nyt ne ovat jälleen alkaneet... :'( Ikävä tauti!!
Ja myös nuo tähystysreijät joissa vielläkin tikit, ovat tosi arat ja kipeät...Nyt vaan peukut pystyyn, ettei vaan olisi tulehtuneet, koska sitten joutuvat kuulemma avaamaan nuo tähystysaukot yms... :eek:
Kamala ajatellakin millaista tuo olisi...
 

Yhteistyössä