Lantionpohjan lihasten kunto kysely.

• Viestiketjun aloittaja Sivupersoona
  • Ensimmäinen viesti
Sivupersoona
Löysin tuollaisen lantionpohjan lihasten harjoitus ohjeen Väestöliiton sivuilta, ja nyt kysyn.
Tunteeko naiset yleensä tuon harjoittelu tavan?
Minkälaisiin tuloksiin olette päässyt?
http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/murrosika/tyton_kehittyminen_ja_keho/lantionpohjan_lihakset/

Iloisesti yllättynyt
Treenannut kyseisillä ohjeilla reilun viikon ajan ja ohessa käyttänyt geishakuulaa aina silloin tällöin. Treeni tuonut lisää tuntoherkkyyttä emättimeen jo näin lyhyellä aikavälillä ja aikaisemmin pystyin puristamaan emättimen tiukaksi vain kahden sormen ympärille, mutta nyt pystyn kietoutumaan helposti vain yhden sormen ympärille tiukasti. Suosittelen kyseistä treeniä!

hahhaah
Hmm, mulla on aina olleet nää lihakset kunnossa. Eikä oo tarvinnut kuvitella olevani joku kauppakeskus tai syöväni pimpillä tai peppureiällä mansikkaa. Kaikkea sitä...

Miekkonen(2)
Alkuperäinen kirjoittaja hahhaah:
Hmm, mulla on aina olleet nää lihakset kunnossa. Eikä oo tarvinnut kuvitella olevani joku kauppakeskus tai syöväni pimpillä tai peppureiällä mansikkaa. Kaikkea sitä...
Miten määrittelet "kunnossa" sanan?

Valitettava totuus on että ellet pysty tuottamaan kipua pimpilläsi(esim sormi testi) ovat lihakset korkeintaan keskinkertaisessa kunnossa.

Hyvin varustettu...
Olinpa kerran erään naikkosen kanssa sillai jonka k.o. lihakset, samoin kuin koko alapää oli yhtä löysää hyytelöä, siiis erittäin epäeroottinen kokemus.
Hölmöyttäni suosittelin hänelle (humalassa) harjoituksia jonka johdosta hän aloitti mustamaalaamiseni/vihaamiseni törkeällä tavalla.
Pitäkää naiset alapäät kunnossa, minä ainakin pidän yläpään/suuni kiinni nykyään :)

inkku.
Samainen harjoittelu tekee hyvää myös miehelle. Se parantaa peniksen tyven tukea erektiossa, parantaa erektiota ja voimistaa siemensyöksyä. Eli myös miehen kannattaa treenata lantionpohjan lihaksiaan sekä naisen että omaksi ilokseen.

Mies voi treenata lantionpohjaansa samanlaisin supisteluliikkein kuin nainenkin. Erektion aikana mies voi laittaa vaikka käsipyyhkeen peniksensä päälle ja kannatella pyyhettä sitten peniksensä varassa tai jopa nostella sitä jos lihakset on kunnossa. Nostoja voi toistaa rivakkaan tahtiin tai sitten pitää ylhäällä esim 5 sekuntia ja laskea alas.

Koittakaa miehet tuota pyyhetestiä ja kertokaa miten meni :)

Tässä lisäohjeita miehille Tenan sivuilta:

"Miehillä yksi parhaista tavoista löytää lantionpohjan lihakset on puristaa peräaukon ympärillä olevia lihaksia samalla tavalla kuin ilmavaivoja pidätellessä. Tämä saa lantionpohjan lihakset supistumaan automaattisesti. Peniksessä tuntuu selvä puristuminen ja ylöspäin suuntautuva liike – se voi nousta hieman lihaksen supistuessa. Kun kyseiset lihakset löytyvät, harjoita niitä säännöllisesti, jolloin ne vahvistuvat ja kiinteytyvät.

Purista lihaksia ja pidä ne jännitettyinä aluksi laskemalla viiteen. Rentouta, lepää pari sekuntia ja toista harjoitus noin 10 kertaa tai kunnes lihakset väsyvät. Pidennä harjoitusaikaa ja lisää toistoja sitä mukaa kuin lihakset vahvistuvat. Toisessa harjoituksessa lihaksia supistetaan nopeasti tiiviissä sarjassa. Purista ja rentouta ja toista kymmennen kertaa. Hengitä syvään koko harjoituksen ajan, älä pidätä hengitystä. Katso, että rentoutat lihakset täysin.

Tilanteessa pitäisi näkyä selvää parantumista, kun päivittäisiä 30-40 toiston harjoituksia on jatkettu noin kolmesta neljään kuukautta."

Myös täältä löytyy miehellekin jumppaohjeita: http://www.tohtori.fi/?page=8662831&id=6989718

Sivupersoona
Käsittääkseni ainakin miehillä erektion aikana alkavat lantionpohjan lihakset sykkimään ihan automaattisesti. Miten on naisilla pitäisikö teidänkin lantionpohjanlihakset alkaa sykkimään samoin automaattisesti?
Onko juuri tuosta kysymys, kun puhutaan oravailmiöstä?
Vai teettekö sen ihan vaan tahdonvoimalla?

inkku.
Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Käsittääkseni ainakin miehillä erektion aikana alkavat lantionpohjan lihakset sykkimään ihan automaattisesti. Miten on naisilla pitäisikö teidänkin lantionpohjanlihakset alkaa sykkimään samoin automaattisesti?
Onko juuri tuosta kysymys, kun puhutaan oravailmiöstä?
Vai teettekö sen ihan vaan tahdonvoimalla?
Totta kai lantionpohjan ja emättimen seinämän lihakset supistelevat orgasmin aikana ihan itsestään. Tuo oravajuttu tuskin on sama asia, vaan siinä nainen supistelee itse lantionpohjansa lihaksia ihan tarkoituksella.

Naisella voi olla heikot lihakset tai sitten hän feikkaa orgasmin, jos et tunne puristusta kalusi ympärillä naisen saadessa orgasmin. Toki jos saat itse yhtäaikaa, et välttämättä kiinnitä huomiota koko asiaan. Koita keskittyä ensi kerralla tuntemaan naisen lihasten liikkeet ja puristus kun hän tulee seksin aikana. Tulemisten jälkeen ennen kuin vedät kalun ulos, voit itsekin kokeilla jännittää lantionpohjaasi jolloin kalusi pitäisi nousta ylemmäs. Naisen pitäisi tuntea tämä. Voit sitten pyytää naista jännittämään omaa lantionpohjaasi, jolloin sinun tulisi tuntea selkeä puristus. Jos jompi kumpi ei tunne, tai oikeastaan vaikka tuntisikin, kannattaa silti treenata kyseisiä lihaksia, sekä miehen että naisen.

Meillä ainakin kun mun lantionpohja supistelee orgasmin jäljiltä, mies on monesti saaneena niin herkkä että hänen koko vartalonsa säpsähtää siitä. Välillä puristelen tahallaan. Mies ei yleensä tykkää siitä jos on jo saanut. Hän sanoo, että paikat on silloin niin herkkänä, että puristus tuntuu "liikaa". Välillä molemmat jännitetään lihaksia ja vähän niinkuin viestitellään silleen toisillemme siinä seksin jälkihuumassa. Mä vaan meinaan välillä innostua uudestaan kun mies heiluttelee kaluaan ylös-alas (siis ei sisään-ulos) lantionpohjansa avulla.

Sivupersoona
Kiitos valaisevasta ja asiallisesta kirjoituksesta.
Tuon orgasminaikaisen supistelun olen tuntenut useinmiten sormessani. Nyt kun olen lukenut täältä noista oravailmiöistä, niin senjälkeen kun sormeni oli taas kerran siellä vaimon sisällä miltei paikallaan, niin olin tuntevinani siellä pientä liikettä. Päättelin sen olevan sitä oravailmiötä hyvin lievänä. Jopa haaveilin, että saisin sen jotenkin vähän voimakkaammaksi, jos se olisi edes hiukan automaattista. Pienikin liike tuntuisi ainakin kivalle. Minä kyllä pystyn lantionpohanlihaksia itse liikuttelemaan, sekä ne käynnistyvät jopa automaattisesti, siinä vaimon hyväilyvaiheessa. Silloin kun penis on vaimon kehoa vasten. Eikä haittaa vaikka olisi vaatteetkin päällä.

miekkonen(2)
Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Kiitos valaisevasta ja asiallisesta kirjoituksesta.
Tuon orgasminaikaisen supistelun olen tuntenut useinmiten sormessani. Nyt kun olen lukenut täältä noista oravailmiöistä, niin senjälkeen kun sormeni oli taas kerran siellä vaimon sisällä miltei paikallaan, niin olin tuntevinani siellä pientä liikettä. Päättelin sen olevan sitä oravailmiötä hyvin lievänä. Jopa haaveilin, että saisin sen jotenkin vähän voimakkaammaksi, jos se olisi edes hiukan automaattista. Pienikin liike tuntuisi ainakin kivalle. Minä kyllä pystyn lantionpohanlihaksia itse liikuttelemaan, sekä ne käynnistyvät jopa automaattisesti, siinä vaimon hyväilyvaiheessa. Silloin kun penis on vaimon kehoa vasten. Eikä haittaa vaikka olisi vaatteetkin päällä.
Vaimosi tulisi alkaa harjoittamaan kunnolla lihaksistoaan.
Sormessa tuntuu kiristävä puristus voimakkaana jos lihaksisto on oikeasti kunnossa.

Sivupersoona
Niin pitäisi, mutta miten kertoa se hänelle riittävän hienotunteisesti, on tietysti se varsinainen ongelma. Sen verran olen yrittänyt, mutta eihän siitä toivottua tulosta tullut. Jos ne ei automaattisesti ala toimimaan, niin sitten unohdetaan koko juttu.

pikku nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Miekkonen(2):
Alkuperäinen kirjoittaja hahhaah:
Miten määrittelet "kunnossa" sanan?

Valitettava totuus on että ellet pysty tuottamaan kipua pimpilläsi(esim sormi testi) ovat lihakset korkeintaan keskinkertaisessa kunnossa.
Tuoko määrittelee "kunnossa" sanan? Ihanaa, sitten mulla pitäisi olla nuo lihakset kunnossa kun mies on tosiaan sanonut että joskus puristaa niin että tekee kipeää! :)

hula
Niin pitäisi, mutta miten kertoa se hänelle riittävän hienotunteisesti, on tietysti se varsinainen ongelma. Sen verran olen yrittänyt, mutta eihän siitä toivottua tulosta tullut. Jos ne ei automaattisesti ala toimimaan, niin sitten unohdetaan koko juttu.

Hei, hienovrainen apu on hulavanne. Tai amio mosa kuulat. Hulavanne on vatsatanssia. En nyt tarkoita sellaista kevyttä lasten onttoa muovirengasta, vaan aikuisten 2,5-2,3 kg isoa hulavannetta, jota myös voimavanteeksi kutsutaan. Sitä pyörittämällä saa hoikan vyötärö-pakaraseudun a kaupanpäälle vahvistuneet lihakset lantionpohjaan. Suosittelen. Meillä on ero huomattu. TV:n ääressä pyöritystä, ja ulkona, molempiin suuntiin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä