Länsiylämaanterrieri lapsiperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Kannattaako ottaa? Millainen rotu muuten? Meistä vain minulla on aiempaa kokemusta koirista, eksälläni oli Belgianpaimenkoira jonka otimme ja kasvatimme yhdessä.

Meillä on yksi lapsi, ainoaksi jää, ja lapsi olisi suunnilleen 4,5-5,5 v. kun koiran hankinta olisi ajankohtainen.

Jackrusselinterrieri harkinnassa myös. Vai kannattaako terrierit unohtaa kokonaan? Pienikokoinen koira saisi olla kuitenkin.

Jos kotikoiran haluatte, unohtaisin terrierit tyystin. Länsiylämaanterrierissä ehkä muita terrierejä enemmän rauhallisia yksilöitä, mutta terrieri on kuitenkin terrieri. Ihania ovat, mutta aikaa täytyy todella olla ja koulutukseen täytyy satsata, jos ei halua riiviö-otusta talouteen. Miettisin tarkkaan.

Unohtaisin terrierit. Kova homma niissä on, vaikka toisaalta ovat energisyydesään mainioita. Ovat myös suht arvaamattomia,tosin tietty varovaisuus aina pitää olla.

Miten niin ei terrieriä? Jokainen koira tarvitsee koulutusta olkoonkin mitä rotua tahansa ja myös aikaa. Itselläni on ollut pelkästään terriereitä, olen kouluttanut ne vahvistamalla toivottua käytöstä ja huomioimatta sitten taas ei toivottua käytöstä. Ovat tulleet toimeen hyvin niin aikuisten kuin lastenkin kanssa ja myös toisten koirien kanssa. Joten tulevan koirasi käytös on paljon kiinni itsestäsi.

Meillä on westie ja ihan paras rotu ikinä. Pentu tuli taloon kolmisen vuotta sitten kun muksut olivat 3 ja neljän vanhoja eikä ole ollut ongelmia. Ihana lullukka tuo poika ja ainoat rasitteet ovat olleet ruokavalion kanssa, kun on sen verran allerginen rotu.

Toisinaan koira kokee ahdistusta, kun lapsi menee "tyrkyllä" luokse, mutta se ei ole rodusta kiinni vaan kasvatuksesta ja nimenomaan lapsen - kuinka koiran kanssa ollaan.

Aiemmin mulla ollut isoja koiria, mutta tästä ei vaihdeta =) Ihana rotu.