Ja mistäköhän minä syytteen saisin?Ja toisaalta sinun on helppo leikkiä ryssää avustavaa "pasifistia" kun näin rauhan aikana ei ole riskiä joutua vankilaan. Sodan aikana kaltaisesi istuivat Katajanokalla ja joku kai teloitettiinkin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ja mistäköhän minä syytteen saisin?Ja toisaalta sinun on helppo leikkiä ryssää avustavaa "pasifistia" kun näin rauhan aikana ei ole riskiä joutua vankilaan. Sodan aikana kaltaisesi istuivat Katajanokalla ja joku kai teloitettiinkin.
Eiköhän sodan aikana säädettäisi taas Tasavallan suojelulaki, jonka perusteella kaltaisesi henkilö otettaisiin turvasäilöön kuten Hertta Kuusinen jatkosodan aikana. Toisaalta en hetkeäkään epäile etteikö venäläissympatiasi tosi tilanteessa eskaloituisi vihollisen aktiiviseksi auttamiseksi jolloin sinut tuomittaisiin maanpetoksesta kuten Hella Wuolijoki tai Martta Koskinen, joka teloitettiin.Ja mistäköhän minä syytteen saisin?![]()
Millä perusteella saisin syytteen?Eiköhän sodan aikana säädettäisi taas Tasavallan suojelulaki, jonka perusteella kaltaisesi henkilö otettaisiin turvasäilöön kuten Hertta Kuusinen jatkosodan aikana. Toisaalta en hetkeäkään epäile etteikö venäläissympatiasi tosi tilanteessa eskaloituisi vihollisen aktiiviseksi auttamiseksi jolloin sinut tuomittaisiin maanpetoksesta kuten Hella Wuolijoki tai Martta Koskinen, joka teloitettiin.
Jokaisessa sodassa on raakuuksia. Kuka on pahin, riippuu kirjoittajasta.
Tai sisäunen päätös, että valtamedia valehtelee, joten kaikki, mitä se sanoo, on toisinpäin.Nimenomaan. Lissu on tämän palstan ylivoimainen disinformaation levittäjä.
Mitä älyttömämpiä väitteitä hän on valmis puffaamaan, kunhan ne ovat valtamedian vastaisia ja sopii hänen agendaan. Pääosin hänen levittämänsä youtube-jutut ovat olleet peräisin Venäjältä tulevan disinformaatiovaikuttamisesta. Tämä on koskenut hänen juttujaan jo vuosikausia, mutta toki täysin ilmeiseksi tullut tässä Venäjän hyökkäyssodassa Ukrainaan.
Melkein kaikki tämän toki jo tietävät. Tarkkaa syytä tosin ei tiedä kukaan. Näitä juttuja vuosia nähneenä olen jo taipuvainen uskomaan, että kyse on vaan jostain tietystä ajattelumallista. Sisäisestä päätöksestä, että asiat ovat tietyllä tavalla ja vain sitä tukevat todisteet, lähteestä piittamatta, kelpaavat.
Kyllähän toi sun juttus on aika läpinäkyvää:Millä perusteella saisin syytteen?
Onko se maanpetos jos en kannata Venäjää tai Ukrainaa vaan Suomea?
Tässä juuri huomataan tämän jonkin asteisen psykoosin taso. Ihmiset mieltävät Ukrainan jo isänmaakseen Suomessa. Noh, ei mikään ihme kun Ukrainan liput liehuvat täällä.
Jos Ukrainasta tulee osa EU:a niin Suomen tulisi nostaa välittömästi kytkintä!
Kytkintä pitäisi tosin nostaa muutenkin ja perustaa pohjoismaiden liitto!
Ihan virallinen tiedotustilaisuus se oli. Jos et tykkää niin älä katso.Kyllähän toi sun juttus on aika läpinäkyvää:
"Kannatan Suomea! Katsokaa tää www.venäjänpropagandasivusto.ru"
Oon mä sulle ennenki sanonu, ettet tyttörukka voi olla niin t*mä, kuin esität.
Kuten sanoin, juttujesi perusteella epäilen vahvasti, että tositilanteessa alkaisit aktiivisesti avustaa vihollista eli esim. antaisit tietoja puolustukseen liittyen tai piilottelisit desantteja yms. Tästä tulisi syyte ja tuomio maanpetoksesta. Mutta jos nyt jonkun ihmeen kaupalla onnistuisit pidättäytämään maanpetoksellisesta toiminnasta, sinut otettaisiin puheidesi perusteella turvasäilöön jotta et voisi aiheuttaa hallaa yleiselle moraalille ja sillä tavalla haitata maanpuolustusta. Sodan aikana käytössä oli Tasavallan suojelulaki eikä turvasäilöön ottaminen edellyttänyt tuomiota rikoksesta. Esimerkiksi avoimesti postailemasi Venäjän propaganda olisi jo riittävä syy turvasäilöön määräämiselle.Millä perusteella saisin syytteen?
Onko se maanpetos jos en kannata Venäjää tai Ukrainaa vaan Suomea?![]()
No ei se ole todellakaan noin. Kyllä se pahin on se, joka tekee niitä pahimpia asioita. Tavallisesti ihmisen moraalinen kompassi on sellainen, että niitä pahoja asioita voidaan arvottaa.Just näin.
Ai, no onpa virkistävää.Kuten sanoin, juttujesi perusteella epäilen vahvasti, että tositilanteessa alkaisit aktiivisesti avustaa vihollista eli esim. antaisit tietoja puolustukseen liittyen tai piilottelisit desantteja yms. Tästä tulisi syyte ja tuomio maanpetoksesta. Mutta jos nyt jonkun ihmeen kaupalla onnistuisit pidättäytämään maanpetoksellisesta toiminnasta, sinut otettaisiin puheidesi perusteella turvasäilöön jotta et voisi aiheuttaa hallaa yleiselle moraalille ja sillä tavalla haitata maanpuolustusta. Sodan aikana käytössä oli Tasavallan suojelulaki eikä turvasäilöön ottaminen edellyttänyt tuomiota rikoksesta. Esimerkiksi avoimesti postailemasi Venäjän propaganda olisi jo riittävä syy turvasäilöön määräämiselle.
Taisi sinulta mennä asia ohi…No ei se ole todellakaan noin. Kyllä se pahin on se, joka tekee niitä pahimpia asioita. Tavallisesti ihmisen moraalinen kompassi on sellainen, että niitä pahoja asioita voidaan arvottaa.
Luonnollisesti kun puhutaan hypoteettisesta konfliktista tulevaisuuden Suomessa, oletusarvona on että puhut silloin Suomen konfliktista etkä Ukrainan konfliktista. Mutta kun tiedän sinut venäjämieliseksi henkilöksi, en näe mitään syytä miksi muuttaisit käytöstäsi. Se olisi epäloogista. Se taas ei olisi epäloogista, että puolustelisit Venäjää ja levittäisit Venäjän propagandaa tankkien vyöryessä rajan yli. Ja juuri sellaisten asioiden takia suomalaisia "rauhanaatteen" edustajia otettiin turvasäilöön Jatkosodan ajaksi. Talvisodasta oli sen verran huonoja kokemuksia kommunistien myyräntyöstä.Ai, no onpa virkistävää.
Voitko vielä selventää, että miksi minä joutuisin Suomessa säilöön puhuessani Ukrainan konfliktista?![]()
Ja miksi ihmeessä ajattelet että minä vasikoisin oman kotimaani asioista yhtään kenellekään?
Täytyy kyllä todeta, että päivä päivältä yhä hullummaksi nämä teidän tarinat menevät.
Ymmärrän asian kyllä oikein hyvin. Meidän eromme on vaan siinä, että minulle pahuus on objektiivista ja sinulle subjektiivista.Taisi sinulta mennä asia ohi…
No ei se ole todellakaan noin. Kyllä se pahin on se, joka tekee niitä pahimpia asioita. Tavallisesti ihmisen moraalinen kompassi on sellainen, että niitä pahoja asioita voidaan arvottaa.
Kyse oli siitä kuka on pahin. Kidutti lapsen hengiltä sahanterällä vs. ampui sotilasta päähän sodassa. Ovatko sama asia? Kummassakin tapauksessa tapettiin ja joku kuoli. Ja kuolluthan on aina kuollut. No eivät tietenkään ole sama asia. Mutta sitten on niitä, joiden mielestä venäläissotilaan rikos on puolustettavissa koska nato, mutta jonkun toisen pienempi pahuus ei ole, jos se kohdistuu venäjää vastaan koska Venäjä nyt vaan on sitä parempaa. Näille ihmisille pahuuden laatu on riippuvaista tekijästä eikä teosta.Se on just niin. Koska sulle ja mulle pahin ei ole sama.
Kuollut on aina kuollut.
"Venäläissotilaita kuoli talvisodassa"
"Suomalaissotilaat tappoivat venäläissotilaita talvisodassa."
Täysin sama asia, mutta...