Länsimieliset ja venäläismieliset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riittää, että tapetaan kolonialistiset venäläiset. Siis ne, jotka eivät kunnioita naapurimaiden rajoja ja oikeutta itsenäisiin päätöksiin, vaikka ne entisen isännän kunniaa loukkaisivatkin.
Olisiko ehkä viisainta ymmärtää asioita paremmin, ja koittaa olla toistamatta virheitä, jotta ei tarvitse miettiä kenelle laittaa nappeja otsaan…

No eikö tuota "selvittelyä" suorittamaan lähetetty "vihreitä" tunnuksettomia miehiä? Mikä mahtoi olla selvittelyn tulos? Hyökkäysohjeet Putinille?
Ei länttä kiinnostanut yhtään?
Nyt alkoi kiinnostamaan.

Olisiko ehkä viisainta ymmärtää asioita paremmin, ja koittaa olla toistamatta virheitä, jotta ei tarvitse miettiä kenelle laittaa nappeja otsaan…
Aivan. Lähetät tämän ohjeen varmaankin venäläisille ystävillesi? Ei kannata toistaa/jatkaa virhettä vaan palata pikaisesti kotiin ja maksaa tekemänsä tuhot. Ja tiestenkin laittaa vastuulliset päättäjät tuomiolle.
Miksi sinulta muuten riittää ymmärrystä venäläisille? He ovat korruptiotilastoissa vielä ukrainalaisiakin alempana, toisessa ketjussa ihmettelit ukrainalaisten saamaa sympatiaa ja perustelit ettei sitä pitäisi antaa koska he ovat niin korruptoituneita.

Aivan. Lähetät tämän ohjeen varmaankin venäläisille ystävillesi? Ei kannata toistaa/jatkaa virhettä vaan palata pikaisesti kotiin ja maksaa tekemänsä tuhot. Ja tiestenkin laittaa vastuulliset päättäjät tuomiolle.
No johan siellä on jälleenrakentamiset alkaneet, ajat sitten. Ukrainalaiset ystäväni kertoivat.

• Haha
Reactions: m1es
Sano tuo venäläisille. Nappi laitetaan otsaan hyökkääjälle. Koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Ilman hyökkäystä ei nappeja. Niin yksinkertaista se on.
Se on helppo leikkiä jotain sotasankaria tässä vaikka me ei olla itse eletty mitään sotaan liittyvääkään.

@m1es onko mielestäsi jotenkin luonnollista ottaa esim. minun lapset mukaan tähän keskusteluun?
Hmm, ei muuten ollut ensimmäinen kerta. Viimeksi pyysit anteeksi.
Et taida olla ihminen joka oppii kerrasta?

No johan siellä on jälleenrakentamiset alkaneet, ajat sitten. Ukrainalaiset ystäväni kertoivat.
Olivatko nuo ystävät "tulevia venäläisiä"? Ikävä kyllä marraskuun "kansanäänestystä" Luhanskin ja Donbasin liittämisestä Venäjään on jouduttu siirtämään epämääräiseen tulevaisuuteen.
Mutta en ole liian ennakkoluuloinen - kerrot varmaankin jonkin itsenäisen Ukrainan alueella sijaitsevan kohteen, jonka venäläiset ovat ensin tuhottuaan korjanneet/kunnostaneet. :sneaky:

Olivatko nuo ystävät "tulevia venäläisiä"? Ikävä kyllä marraskuun "kansanäänestystä" Luhanskin ja Donbasin liittämisestä Venäjään on jouduttu siirtämään epämääräiseen tulevaisuuteen.
Mutta en ole liian ennakkoluuloinen - kerrot varmaankin jonkin itsenäisen Ukrainan alueella sijaitsevan kohteen, jonka venäläiset ovat ensin tuhottuaan korjanneet/kunnostaneet. :sneaky:
Käyks Mariupol?

Se on helppo leikkiä jotain sotasankaria tässä vaikka me ei olla itse eletty mitään sotaan liittyvääkään.

@m1es onko mielestäsi jotenkin luonnollista ottaa esim. minun lapset mukaan tähän keskusteluun?
Hmm, ei muuten ollut ensimmäinen kerta. Viimeksi pyysit anteeksi.
Et taida olla ihminen joka oppii kerrasta?
Tosiaan unohdin, että halusit piilottaa julkisuudelta jo ensimmäiset venäläisten tappamat ukrainalaislapset.
Sinun poikasi ovat pian kutsuntaiässä, luulen. Toivottavasti osaavat ajatella itsenäisesti ilman äitinsä apua.

Tosiaan unohdin, että halusit piilottaa julkisuudelta jo ensimmäiset venäläisten tappamat ukrainalaislapset.
Sinun poikasi ovat pian kutsuntaiässä, luulen. Toivottavasti osaavat ajatella itsenäisesti ilman äitinsä apua.
Miten näet että lapseni kuuluvat tähän keskusteluun?

Miten näet että lapseni kuuluvat tähän keskusteluun?
Jokainen perheellinen mies taistelee puolustussodissa paitsi maansa ja kansansa, ennenkaikkea perheensä (erityisesti lastensa) puolesta. Jos syttyisi sota, en pelkäisi itseni vaan lasteni puolesta.
Sama näkyy Ukrainan taisteluissa, kun verrataan ilman motivaatiota (osalla toki raha) taistelevia hyökkääjiä ja kotejaan, perheitään ja maataan puolustavia ukrainalaisia.

Jokainen perheellinen mies taistelee puolustussodissa paitsi maansa ja kansansa, ennenkaikkea perheensä (erityisesti lastensa) puolesta. Jos syttyisi sota, en pelkäisi itseni vaan lasteni puolesta.
Sama näkyy Ukrainan taisteluissa, kun verrataan ilman motivaatiota (osalla toki raha) taistelevia hyökkääjiä ja kotejaan, perheitään ja maataan puolustavia ukrainalaisia.
Huono selitys siihen nähden mitä heistä kirjoitit.
Sovitaanko, että jatkossa et enää liitä lapsiani tuollaisessa inhottavassa tarkoituksessa näihin keskusteluihin.

Huomaatko, että olisin ollut jotenkin törkeä sinulle tai solvannut ikinä lapsiasi? Päin vastoin - ihan ystävällisesti olen sinun lapsistasi puhunut.

Ei tulisi mieleenikään käyttää lapsiasi tuolla tavalla aiheuttaakseni sinulle pahaa mieltä.

Mutta, riita poikki ja voita väliin, huomenna on päivä uus.
Mukavaa illan jatkoa kaikesta huolimatta.❤️

Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiintoinen - purematta ei tietenkään mitään niellä, kuten ei länsimediankaan kanssa, mutta tietää ainakin mitä voi tutkia jos on kiinnostusta tietää mitä oikeasti on meneillään:

Mä ihnettelen, miksi ihmisten "pitäisi tietää" mitä on meneillään ja vastausta haetaan kristallipalloista.

Sotapropaganda/sodan oma kielenkäyttö on yhtä vanha asia, kuin sota. Ei ihmisille ole tarkoitus kertoa totuutta, vaan pitää heidät hengissä ja isänmaa mielellään isänmaana.

On ällöttävä savusilakka tuo, että haetaan noiden asiantuntijoiden analyyseja youtubesta. He tekevät toisella nimellä toisenlaiset analyysit vastapuolelle.
Sillä sitten ratkaistaan, kummalle kannalle taitutaan ja kenet hirtetään. Silleen kivasti omalta kotisohvalta.

Mä ihnettelen, miksi ihmisten "pitäisi tietää" mitä on meneillään ja vastausta haetaan kristallipalloista.

Sotapropaganda/sodan oma kielenkäyttö on yhtä vanha asia, kuin sota. Ei ihmisille ole tarkoitus kertoa totuutta, vaan pitää heidät hengissä ja isänmaa mielellään isänmaana.

On ällöttävä savusilakka tuo, että haetaan noiden asiantuntijoiden analyyseja youtubesta. He tekevät toisella nimellä toisenlaiset analyysit vastapuolelle.
Sillä sitten ratkaistaan, kummalle kannalle taitutaan ja kenet hirtetään. Silleen kivasti omalta kotisohvalta.

Nimenomaan. Lissu on tämän palstan ylivoimainen disinformaation levittäjä.

Mitä älyttömämpiä väitteitä hän on valmis puffaamaan, kunhan ne ovat valtamedian vastaisia ja sopii hänen agendaan. Pääosin hänen levittämänsä youtube-jutut ovat olleet peräisin Venäjältä tulevan disinformaatiovaikuttamisesta. Tämä on koskenut hänen juttujaan jo vuosikausia, mutta toki täysin ilmeiseksi tullut tässä Venäjän hyökkäyssodassa Ukrainaan.

Melkein kaikki tämän toki jo tietävät. Tarkkaa syytä tosin ei tiedä kukaan. Näitä juttuja vuosia nähneenä olen jo taipuvainen uskomaan, että kyse on vaan jostain tietystä ajattelumallista. Sisäisestä päätöksestä, että asiat ovat tietyllä tavalla ja vain sitä tukevat todisteet, lähteestä piittamatta, kelpaavat.

Älä muita siitä syytä jos itse et halua mistään mitään tietää. Älä katdo tai lue?Monia kiinnostaa mitä on meneillää. Kritisoitsä myös lännen propagandaa mitä jotkut suoltaa täälä. Monii asioita on jo todistetusti osotettu valheiks mut se ei sua häiritse eikä oo savusilakka?

Mitä älyttömämpiä väitteitä hän on valmis puffaamaan, kunhan ne ovat valtamedian vastaisia ja sopii hänen agendaan. Pääosin hänen levittämänsä youtube-jutut ovat olleet peräisin Venäjältä tulevan disinformaatiovaikuttamisesta. Tämä on koskenut hänen juttujaan jo vuosikausia, mutta toki täysin ilmeiseksi tullut tässä Venäjän hyökkäyssodassa Ukrainaan.

Melkein kaikki tämän toki jo tietävät. Tarkkaa syytä tosin ei tiedä kukaan. Näitä juttuja vuosia nähneenä olen jo taipuvainen uskomaan, että kyse on vaan jostain tietystä ajattelumallista. Sisäisestä päätöksestä, että asiat ovat tietyllä tavalla ja vain sitä tukevat todisteet, lähteestä piittamatta, kelpaavat.
Lissu on yhtä kärryillä kuin valta osa maailmassa.

Onko sun tieto jotenkin parempaa?
kenen tieto on sellaista, että se kelpaa sulle?😁

Valtaosa maailmassa on lännen propagandaa vastaan. ja en yhtää ihmettele, on ollut liian monia ylilyöntejä, olis pitäny olla maltillisempi jutuissaan?

Kyllä. Lännen mediaa vastaan mm.

- kommunistit ja vasemmistolaiset ympäri maailmaa, esim. Kuuba ja Venezuela
- Monet islamilaiset maat
- Kiina, jonkun verran Intia ja muu Kauko-Itä
- Alt-Right porukka lännessä
- Venäjä

Lissu kauheesti mainostaa isänmaallisuutta. Oiskohan sittenkin parempi, että Suomi olis lännen kelkassa kuin tuon ylempänä mainitun porukan kelkassa...

Kyllä. Lännen mediaa vastaan mm.

- kommunistit ja vasemmistolaiset ympäri maailmaa, esim. Kuuba ja Venezuela
- Monet islamilaiset maat
- Kiina, jonkun verran Intia ja muu Kauko-Itä
- Alt-Right porukka lännessä
- Venäjä

Lissu kauheesti mainostaa isänmaallisuutta. Oiskohan sittenkin parempi, että Suomi olis lännen kelkassa kuin tuon ylempänä mainitun porukan kelkassa...
Vasemmistolaisuus yhdistää isolta osin lännen mediaa vastustavia tahoja.

Yhteistyössä