Lannepiston kokeneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkuri

Vieras
Lannepiston otto on siis edessä päin ja nyt kaipaisin (mielellään positiivisia) vastauksia saman kokeneilta, erityisesti niiltä joilla pisto on tehty OYS:ssa. Tiedän, että kaikki ihmiset ovat yksilöitä ja tuntemukset myös. Onko pisto kohta kuinka kauan kipeä? Voiko paljon peloteltua päänsärkyä jotenkin estää? Olen kuullut, että pitäisi juoda paljon (kofeiini pitoista juomaa), pitääkö paikkaansa? Entäs töihin meno sitten... Työ on fyysisesti raskasta (kantamista yms.) Onko järkevää pysytellä kotona pari päivää? Lomamatkakin olisi edessä parin päivän päästä toimenpiteen jälkeen, pitääkö matka perua vaikka ei tulisi jälkioireita? Puudutetaanko selkää ennen pistämistä? Kuinka kauan vastausten saamisessa menee? Toivottavasti joku jaksaa vastata!

jos lannepisto on sama kuin selkäydinpunktio niin ei se mitenkään kamalaa ole. minulle tehtiin kys:issä. ja pienesti vain nipisti eikä mitään jälki seuraamuksia ollut. minun käskettiin vain lepäillä vähän enemmän ja muutoin olla normaalisti. (muistaakseni) vastauksen saamiseen meni kauan mutta lienee osittain riippuvainen mitä tutkitaan. minulta ei puudutettu mitenkään. olin sängyltä noustuani terve :) niin ja sängyllä piti piston jälkeen lepäillä ainakin vartti tunti.

Yhteistyössä