lämpimät (!) hanskat ja lumilukollinen takki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emmiina

Vieras
Mulla on nyt kaksi kysymystä:

1.) Millaisia hanskoja olette käyttäneet sellaisten toppatakkien kanssa, joissa on käsissä ne lumilukot (kuten lindex jossain ja esim Po.p). Niissä hihan sisään ei oikein saa pitkää vartta ja takki on aika paksu hihan päällekään laitettavaksi minun mielestäni.... vinkkejä kaivataan.

2.) Mitkä hanskat ovat OIKEASTI LÄMPIMÄT? Mun lapsella on todella helposti palelevat raajat ja tarttisin oikeesti superlämpimät hanskat. Jotka tietty sopis myös tuohon edellä mainittuun takkityyppiin....

Kiitos etukäteen jos vaikka vinkkien avulla ei tarvitsisi tehdä taas lisää virheostoja...

ihan oikeesti lämpimät hanskat on tietysti lämmitetyt hanskat. sellaiset missä on ladattavat akut. on tosi hyvät. kuuklaa heated mitten. Maksaa toki mut on si hyvät. oikesti.

Itse olen pukenut lapselle ekaksi ne hanskat, villasukat jne ja vasta sen jälkeen vetänyt puvun päälle.

Oman kokemukseni mukaan mitkään hanskat tai kengät eivät pidä lasta riittävän lämpimänä pitkää aikaa, jos on todella kylmä ja tuulinen sää. Silloin on vain pakko tyytyä siihen, että ulkona ollaan vain rajallinen aika. Toki jos on vaunut tai kunnolla topatut rattaat, joissa on lampaan talja, tuulipussi jaloille jne, niin silloin pienempää lasta saa lämmitettyä sillä keinoin.

Perinteinen nahkahanska, jossa on aitoa karvaa sisällä, on oman kokemukseni mukaan parhaiten kylmyyttä sietävä pakkashanska. Se ei sovi ainoaksi hanskaksi, koska menee pilalle loskasäillä. Käytännössä pitää vain kokeilla, mikä on sopiva hanska (esim. voisiko puistossa olla ohuemmat hanskat, joilla saa paremmin kiinni ja sitten kävelymatkoille lämpimät nahkahanskat). Joskus ohut villalapanen lämmittää hanskan alla, joskus taas se tekee liian ahtaaksi hanskaosan ja on silti kylmä, kun vapaata ilmatilaa ei ole yhtään.

Yhteistyössä