Lampaantaljan pesu pesukoneessa...testasin onnistuuko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kun tästä muutama viikko sitten väännettiin kovastikin kättä.

Kyllä se onnistui. Ei se samalta näytä kuin ennen, mutta ei se piloillakan ole, eli passaa hyvin jatkossakin pulkkaan lämmikkeeksi.

Vähän semmonen kihara siitä karvasta tuli, mutta harjasin sen auki, niin nyt on taas tuuhea. Se nahka kovettui jäykemmäksi, mutta kyllä sitä edelleen siis taiteltu saa :)

Joskus oon oppinut sellasen jutun, et nahkaa vois pehmittää hieromalla sitä lämpöisessä vedessä liotetuilla pajunkuorilla, niissä on jotain mikä pehmittää ainakin poronnahkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Lähtikö siitä myös se rasvapinta?

Mikä rasvapinta? En mä semmosta tossa ole huomannut ikinä :saint: mutta jos mä tohon rasvaa haluan, niin lanoliinia löytyy kaapista :D

Lampaanvillassa vähäsen on sellainen rasvainen pinta. Lankoihin sitä lisätään varsinkin koiranvillaa kun tehdään. Itse en ole lisännyt lampaanvillaan kun se on jo muutenkin suht rasvaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Kannattaa ennen ku kuivuu, käydä aina vähän rutistelemassa ja nälväämässä sitä nahkaa, niin se ei kuivu niin kovaksi.

Ei se mikään kivikova ole, mutta on se jäykempi kuin ennen. Eli ei tosiaan haittaa käyttöä tms. :)

Mikä rasvapinta? En mä semmosta tossa ole huomannut ikinä :saint: mutta jos mä tohon rasvaa haluan, niin lanoliinia löytyy kaapista :D

Lampaanvillassa vähäsen on sellainen rasvainen pinta. Lankoihin sitä lisätään varsinkin koiranvillaa kun tehdään. Itse en ole lisännyt lampaanvillaan kun se on jo muutenkin suht rasvaista.

Jos siinä semmonen oli ennen, niin ei kyllä enää ole. En ainakaan huomaa että ois :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Kannattaa ennen ku kuivuu, käydä aina vähän rutistelemassa ja nälväämässä sitä nahkaa, niin se ei kuivu niin kovaksi.

Ei se mikään kivikova ole, mutta on se jäykempi kuin ennen. Eli ei tosiaan haittaa käyttöä tms. :)

Joo, ei mullakaan oo pilalle mennyt.

Jos siinä semmonen oli ennen, niin ei kyllä enää ole. En ainakaan huomaa että ois :)

Voi olla ettei niissä enää nykyisin ole....itse olen käyttänyt sellaista mikä on jäänyt omasta lampaasta ja se oli todella rasvainen. Vaikka pestiin ja huollettiin pesulassa oli sen pinta rasvainen.

Yhteistyössä