Laktoosi-intoleratikot, vaikuttaako ruuan määrä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, tottakai se vaikuttaa. Enemmän ruokaa = enemmän laktoosia = pahemmat oireet. Mulla todettiin laktoosi-intoleranssi jo alakouluikäisenä ja laktoosinsietokyky vaihtelee kyllä yllättävän paljon. Välillä pystyn syömään esim. tavallista jogurttia, välillä taas en.l

Mullakin vaihtelee tosi paljon. Maitojauhe on sellanen josta menee maha sekasin melkeen aina, mutta sitten hapanmaitotuotteita pystyn pienehköjä määriä syömään ongelmitta. Vähälaktoosisista tuotteista en oo mitään mahaoireita huomannu.

Ootteko muuten muut laktoosi-intolerantikot huomanneet että tuore maito (siis vasta lypsetty, ei meijerin kautta tullut) ei aiheuttaisi niin paljon oireita? Mä pystyn syömään esim. käsittelemättömästä maidosta tehtyjä ruokia suuria määriä ilman oireita, ja ihan laboratoriokokein todettu laktoosi-intoleranssi mulla on.

Mulla heittelee hetkittäin todella rajusti toi sietokyky, välillä joudun olemaan ilman jopa hyla-tuotteita, kun nekin tuottavat pahoja oireita...en mä ole niihin määriin niinkään kiinnittänyt huomiota, jotenkin tuntuu siltä, että tuurillaan sietää ja kestää ja sitten se tuuri loppuukin ;)... Muistaakseni Valiolla oli joku yömaito markkinoilla ja sitä mä pystyin käyttämään...

Yhteistyössä