lakiosuus ja ulosotto

  • Viestiketjun aloittaja raa
  • Ensimmäinen viesti
raa
Olisiko kellään kokemusta, että, jos vanhemmista aika jättää ja tulee perintöä. Ja kun minulla on ulosotossa laskuja. Tiedän että uo vie perinnön, mutta voiko se koskea lakiosuuteen?
 
oik yo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no voiko esim.mun vanhemmat laittaa mun perintöosuutta mun lapsille jos en sitä itse halua?
Sinun kannattaa olla ottamatta perintoäsi, lakiosa mukaanlukien, vastaan. Silloin se menee suoraan lapsillesi. Kunhan pidät huolen ettet tee siinä välissä mitään toimia jotka voidaan katsoa perintöön ryhtymiseksi, sillä siitä seurauksena on kaksoisluovutus ja tuplaverot.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no voiko esim.mun vanhemmat laittaa mun perintöosuutta mun lapsille jos en sitä itse halua?
voi mutta lapset joutuvat myös maksamaan perintöveron ja lapsen omaisuus vaikuttaa tt-tukeen,asumistukeen,opintotukeen lapsilisä kandee selvittää en muista vaikuttiko myös siihen :(
 
jaa
entä jos kieltäytyy kokon perinnöstä, myös lakiosasta. voiko vanhemmat antaa minun osuudet veljelleni, eli veljeni saisi kaksi kolmasosaa perinnöstä ja kolmas, siskoni saisi yhden osan.. ja veljeni antaisi sitten pimeesti minun osani minulle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
entä jos kieltäytyy kokon perinnöstä, myös lakiosasta. voiko vanhemmat antaa minun osuudet veljelleni, eli veljeni saisi kaksi kolmasosaa perinnöstä ja kolmas, siskoni saisi yhden osan.. ja veljeni antaisi sitten pimeesti minun osani minulle..
No ei. Kun se lakiosa tulee sinulle tai sitten jos siitä kieltäydyt niin sinun perillisillesi.
 
oik yo
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
entä jos kieltäytyy kokon perinnöstä, myös lakiosasta. voiko vanhemmat antaa minun osuudet veljelleni, eli veljeni saisi kaksi kolmasosaa perinnöstä ja kolmas, siskoni saisi yhden osan.. ja veljeni antaisi sitten pimeesti minun osani minulle..
Vastaan vielä tähän. Eivät voi, vanhempiesi on pakko antaa lakiosasi SINULLE. Mutta SINÄ voit kieltäytyä ottamasta sitä vastaan, jolloin se menee sille joka perisi sinut.
 
perijä
On myös suvun omaisuuden suojelemista, kun kieltäytyy perinnöstä, jos ei halua että ulosotto vie sukuomaisuutta. Tuskin on ihmisparka velkaantuessaan ajatellut seurauksia, siksi ei voi sanoa että olisi rikollista kieltäytyä perinnöstä. Itsekäs antaisi perinnön tulla ja nautiskelisi siitä, että omat velat kuittaantuvat! Enemmän on niitä jotka kiroavat vanhoja sukulaisiaan, kun eivät mokomat tervaskannot kuole, koska niin kauan kuin vanhus elää, niin kauan myös raha lepää eikä siihen pääse käsiksi kuin kuolleen ruumiin yli. Hävetköön tuollaiset ahneet ja kylmät ihmiset, heitä on suuri osa perijöistä! Pitää ikää, mummot ja papat!!!!
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja yx ääliö;19330029:
"Ystävät" munaa toisten raha-asiat...näinkin voi olla. Takuuvelkoja!!!!
Ja miten tää ei ole oma moka..?

Anna ap mennä reilusti velanmaksuun perintö. Tommonen kierron yrittäminen on naurettavaa.
 
Ja miten tää ei ole oma moka..?

Anna ap mennä reilusti velanmaksuun perintö. Tommonen kierron yrittäminen on naurettavaa.
Nojaa... toisaalta JOS mies olisi sotkenut asiansa ja olisi korviaan myöten veloissa ja velat ulosotossa.... olisi äärimmäisen väärin, että meidän lapset menettäisivät perinnön, koska omaisuus menisi miehen velkoihin ja ulosottoihin. Tavallaan iso osa miehenpuolelta tulevaa sukuhistoriaa katoaisi. Kaikki kun ei ole pelkästään rahaa mitä joskus perivät, vaan ihan on kiinteää omaisuutta myös.
No, toivottavasti tähän ei koskaan tulla....
 
Blue
Nojaa... toisaalta JOS mies olisi sotkenut asiansa ja olisi korviaan myöten veloissa ja velat ulosotossa.... olisi äärimmäisen väärin, että meidän lapset menettäisivät perinnön, koska omaisuus menisi miehen velkoihin ja ulosottoihin. Tavallaan iso osa miehenpuolelta tulevaa sukuhistoriaa katoaisi. Kaikki kun ei ole pelkästään rahaa mitä joskus perivät, vaan ihan on kiinteää omaisuutta myös.
No, toivottavasti tähän ei koskaan tulla....
Tämmösessä ymmärrän kyllä. Mutta kun ap ei ole halukas lapsilleenkaan perintöä antamaan vaan haluaisi rahan itselleen mutta ei silti ole valmis velkojaankaan maksamaan. Todella törkeää mielestäni.
 

Yhteistyössä