Laivalle lähdössä. Neuvokaa joku, miten terminaalissa toimitaan! Muutama kysymys vaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja botski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

botski

Vieras
1. Monta tuntia ennen laivan lähtöä on hyvä olla terminaalissa?
2. Matka on varattu netistä ja maksettu. Näkeehän ne siellä varmasti, että se on maksettu?
3. Missä "luukulla" asioidaan, että saamme maihinnousukortit ja hytin avaimen?
4. Kuinka paljon ennen laivan lähtöä pääsee laivaan sisään?

(ja ei kiitos mitään kuittailua! Tiedän itsekin, että aikuisen ihmisen pitäs nää tietää)

1. Ehkä n. tunti ennen lähtöä.
2. Pitäs näkyä. Tosin en tiedä kun en ole itse netistä laivamatkaa tilannu/maksanu.
3. Ei siellä montaa luukkua oo, meet laivayhtiön omalle luukulle. Sille meet mihin muutkin jonottaa. :D Kyllä ne sut ohjaa oikealle luukulle jos väärälle oot eksyny.
4. Olikohan puoli tuntia ennen.

Kivaa matkaa!!! =)

Puolta tuntia ennen kannattaa olla terminaalis ja muista ottaa se varausnumero mukaan jonka oot saanu ku oot matkan varannu. Siellä lukee kyllä selvästi mihin luukulle meet.

Oikeen hyvää reissua muuten :)

1. Se sanotaan laivayhtiön nettisivuilla, milloin viimeistään pitää olla paikalla. Ei tarvii paljon ennen sitä olla, jos ei halua. Takaisinpäin, jos siis käyt maissa, voi olla eri aikarajat.
2. Näkee, ota varausnumero johonkin lapulle mukaan niin nopeuttaa asioimista.
3. Sen laivayhtiön luukulla, jonka laivaan olet menossa.
4. Tämäkin löytyy nettisivuilta.

1.Ehkä tuntia ennen
2.Viking linellä ainakin netistä tilatut ja maksetut liput tulostetaan tavallaan, eli siinä on sellanen koodi joten löin sen nivaskan siellä terminaalissa luukulla käteen naiselle ja siitä hän sitten naputteli hommat eteenpäin.
3.Ei ole montaa luukkua ja sama mille menet.
4.puol tuntia tunti ennen, rippuu vähän

Noin puol tuntii ennen pääsee laivaan eikä siellä satamassa ihan kauheesti ennen tarvii olla. Tunti riittää. Alakerrassa on luukkuja johon jonotat ja annat varausnumeron tai mitä sulla sitten onkaan mukana. Saat liput ja hytin avaimet ja mahdolliset ateriakupongit. Sitten meette ylös ja sellasista lippuporteista läpi varsinaiseen odotusaulaan. Jos on mukana lastenvaunut niin siellä on sivussa oma portti niille.

Kyllä ne näkee sieltä että olet sen maksanut. Itse menin 3 varttia ennen laivan lähtöä terminaaliin, ja hyvin ehdittiin. Lippuluukulla riitti, että annoin varausnumeron virkailijalle, joka sitten tulosti mulle ne liput.

Helpoimmin pääsette oikealle luukulle, kun seuraatte vaan sitä muuta väkimassaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
emmä mitään varausnumeroo saanu! Siis eikö riitä, että mä nimelläni ilmottaudun?! Nettipankis maksoin ja ainoot todisteet on siellä.

Etkö oo saanu vahvistusta sähköpostiisi tosta matkasta?

Kyllä sähköpostiin pitäisi tulla vielä kuitti maksusta ja se varausnro.

Tulosta ihmeessä se kuitti maksetusta matkasta. Pankin sivuilta saat ainakin tulostettua. Kaikki laivayhtiöt eivät näe maksua muualta, kuin kuitista. Tallink-Silja varsinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
emmä mitään varausnumeroo saanu! Siis eikö riitä, että mä nimelläni ilmottaudun?! Nettipankis maksoin ja ainoot todisteet on siellä.

Etkö oo saanu vahvistusta sähköpostiisi tosta matkasta?

Kyllä sähköpostiin pitäisi tulla vielä kuitti maksusta ja se varausnro.

Mä oon ainaki aina saanu noi sähköpostiin

Yleensä varausnumero riittää. Varsinkin, jos oot maksanu niin ajoissa, että näkyy siljan tiedostoissa.

Mä tulostan silti aina kuitin varmuuden vuoksi. Mullakaan ei nyt oo tulostinta, mut oon käyny jossain kaverilla sen tulostamassa.

Siljan terminaalissa on ne luukut siinä alakerrassa. Yläkerrasta mennään laivaan. Tarviitte ne maihinnousukortit siinä yläkerran "portilla".

Ja satamassa riittää, kun ootte puol tuntia ennen lähtöä. Varttia ennen pääsee laivaan.

Ota ehdottomasti mukaasi tulostettu kuitti nettipankista kyseisestä maksusta. Meillä on yhden matkan pelastanut tuo kuitti, jossa pystyin todistamaan mitä olin maksanut ja miten olin maksanut. Olivat tehneet mokan matkavarauksessa, kun puhelimessa sen tein, ja kuitin avulla saimme korjattua oikeaksi. Ilman kuittia olisi puolet maksuista mennyt hukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ota ehdottomasti mukaasi tulostettu kuitti nettipankista kyseisestä maksusta. Meillä on yhden matkan pelastanut tuo kuitti, jossa pystyin todistamaan mitä olin maksanut ja miten olin maksanut. Olivat tehneet mokan matkavarauksessa, kun puhelimessa sen tein, ja kuitin avulla saimme korjattua oikeaksi. Ilman kuittia olisi puolet maksuista mennyt hukkaan.

Tosiaan kannataa se kuitti tulostaa!

Meilläkin on pari kertaa tuo varaus tökkinyt. Nimenomaan kyllä puhelinvaraus! Kerran peruttivat meiltä perhehytin vahingossa, toisella kerralla oli varattuna 9 hengen hytti, mutta saatiin 6 hengen hytti.

Perhehytin tilalle saatiin kaksi neljän hengen hyttiä, mutta oli vähän sumplimista, kun ei ollut kun yksi aikuinen mukana. Osa lapsista joutui siis nukkumaan ilman aikuista! (korvasivat kyllä sitten uuden matkan)

Tuosta toisesta mokasta saatiin sitten xbox ja pelit veloituksetta, ja tais olla muutama juomakuponki. (yksi lapsista joutui nukkumaan lattialla)

Yhteistyössä