Laittakaas halpoja ruokia, siis tosi halpoja.. Jo näin saisi kuukaudessa säästettyä rahaa

• Viestiketjun aloittaja säästelijä
  • Ensimmäinen viesti
säästelijä
jos kuukauden tekis VAIN tosi halpoja ruokia.. rahaa nyt ei muutenkaan ole hirveästi, mutta jos sais vähän ees säästettyä ja ostettua jotain kivaa sit kotiin

jauhelihakastike on ainakin halpaa

jauheliha 1,99 (400g)
perunat 0,60

:D

meillä
Kaikki jauheliharuoat vaihtamalla jauhelihan soijarouheeseen on TOSI halpoja ja ravitsevia.

Laatikkoruoat ja keitot jotka pohjautuu perunaan, porkkanaan ja esim. soijarouheeseen tai pakastekalaan.

spl
Periaatteessa mie ymmärrän tuon, että halutaan säästää rahaa, mutta että säästetään ruoasta, että saadaan "jotain kivaa kotiin". Mie enemmin säästän siitä "kivasta" kuin ruoasta.

vieras
Mä tarvin kans vinkkejä tosi tosi halpoihin ruokiin. Mutta sais ne tietty hyviäkin olla =)
Viikossa on taas menny melkein 3/4 palkasta laskuihin ja ruokakauppaan. Ihan uskomatonta, että se raha vaan katoaa johonkin :/

no
Sehän lähtee siitä että katsot tarjoukset ensin ja siitä sitten suunnittelet.
Mutta esim kaikki keitot on edullista tavaraa:
hernekeitto, kasviskeitto, seikeitto, jauhelihakeitto, perunavelli, makkarakeitto, jne..
Makarooni on halpaa ja sen kanssa sitten kasviksia ja jauhelihaa mitenkä nyt kukin tykkää.
Tee aina vähintään kahdelle päivälle samaa ruokaa.
Tonnikala peruna vuoka jne...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja spl:
Periaatteessa mie ymmärrän tuon, että halutaan säästää rahaa, mutta että säästetään ruoasta, että saadaan "jotain kivaa kotiin". Mie enemmin säästän siitä "kivasta" kuin ruoasta.
sä et varmaan olekkaan köyhä, joka ei koskaan saa mitään uutta kotiin. Kun on rahaa vain ruokaan niin säästäminen ei oikein onnistu muusta.

miksei vois syödä halpaa ruokaa kalliimman sijasta sen yhden kuukauden, huhhuh

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Sehän lähtee siitä että katsot tarjoukset ensin ja siitä sitten suunnittelet.
Mutta esim kaikki keitot on edullista tavaraa:
hernekeitto, kasviskeitto, seikeitto, jauhelihakeitto, perunavelli, makkarakeitto, jne..
Makarooni on halpaa ja sen kanssa sitten kasviksia ja jauhelihaa mitenkä nyt kukin tykkää.
Tee aina vähintään kahdelle päivälle samaa ruokaa.
Tonnikala peruna vuoka jne...
Meillä ei lapset syö makaroonia :(
toista inhottaa kun lautanen on täynnä pieniä juttuja ja toisen mielestä on pahaa, makaroonilaatikossa menee, mutta pelkkää makaroonia eivät syö, perunaa mieluummin

Laatikkoruuat on edullisia ja teen yleensä niin reilusti, että siitä jää seuraavan päivän lounas mulle ja lapsille.

Mielestäni melkeen mitä vaan perus ruokaa saa edullisesti kun tekee itse eikä osta eineksiä.
Valitettavasti ruokalaskua kasvattaa hedelmät ja kasvikset, joita kuitenki miellään syö.

Kaikki jogurtit ja murot ku korvaa puurolla ja kotitekoisilla kiisseleillä ( jos siis on marjoja ) niin säästää kans kivasti.

Jano juomaksi vettä niin ei mene mehuihinkaan rahaa.

Sit jos haluaa kesällä kuitenki vähän jätskistäkin nauttia niin ne mehujääpuikot, jotka itse jäädytetään pakastimessa makso meidän kaupassa vaan 1e /pkt ja siinä 12kpl.

Kotitekoiset sämpylät tekee säästöä ajan mittaan jne.

vieras
No kaikki itsetehty on halpaa verrattuna valmissamanlallisiin tuotteisiin :) Joten mistä sinä säästät?

Tsemppiä!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sä et varmaan olekkaan köyhä, joka ei koskaan saa mitään uutta kotiin. Kun on rahaa vain ruokaan niin säästäminen ei oikein onnistu muusta.

miksei vois syödä halpaa ruokaa kalliimman sijasta sen yhden kuukauden, huhhuh
Joo se on ihan hyvä idea säästää vähän siitä mistä voi säästää, ei kaikilla ole muita kuin se ruokarahasto mistä voi kiristää. Ennemmin säästää kuin ostaa kalliilla osamaksulla tms =) Eli sopan tekoon vaan mars, makaroni, munat, perunaruoat, soijarouhe on hyviä! Ja juurekset ym ihan kokonaisina eikä pakastealtaasta, itse pienien tulee halvemmaksi.

nuuka
Perunaa saa 30 senttin kilo 10 kg säkeissä, osta vaikka viljelijältä, tarjouksesta, torilta. Samalla juureksia, kaalia jne. Tomskut ja kurkut euron kilo kesätarjouksissa.

Possunliha isoina erinä, esim takaneljännes 3 euroa kilo, siitä saa jauhettua jauhelihat, viipaloitua suikaleet, pihvit jne. Kysy sellaisesta kaupasta missä on lihatiskiä tai pienteurastamosta, varmasti myyvät joko neljänneksen =17 kg tai puolikkaan 35 kg.

Leipä kannattaa leipoa itse, jauhot tosi halpoja.

kun korvaat viel puolet jauhelihasta soijalla tulee vieläkin edullisemmaksi... leivo itte leivät ohjeita netissä pilvin pimein... nyt kun vihannekset on sika halpoja ja hedelmätkin tulleet alas hinnoiltaa hyödynnä niitä.... kanaa ostat vaik kokonaisena pakkasesta siitä saa 3x 5henk. kastikkeen.. joukkoon vaik ananasta niin herkkuu tulee.... 4.95/kpl et sikahalpaa sekin kun 3x voi sen hyödyntää... kalaa tarvii jokaisen masu jos ei allergioita... menkää jonnekkin lohilammelle yhdessä perheen kanssa ja viettäkää loheja samalla narraamalla kiva kesäpäivä eväitä napostellen.. perhelupa 12 euroa halvimmillaan täällä päin ja sil saa 4-5 kalaa.... jottain 3 euroo tulee kalan hinnaksi jos ahti suo ;) tässäpä muutama jatkakaa muut.... mie jatkan siivoamista

Hernekeitto
Hernekeitto itse alusta loppuun ja vielä soijarouheesta niin johan on edullista! Eikä joku luulihakaan varmaan kallista oo, sellanen jota sietääkin keitellä kauan.

Hernekeitto
Hernekeitto itse alusta loppuun ja vielä soijarouheesta niin johan on edullista! Eikä joku luulihakaan varmaan kallista oo, sellanen jota sietääkin keitellä kauan.

ap
se on myös halpaa kun laittaa kaikkea mahdollista, porkkanaa, perunaa, jauhelihaa jnejne
kaikki sekaisin vaan mitä kaapista löytyy, monta päivää menee sama ruoka :)

usein teen myös kaalisoppaa/pataa
kaalia, riisiä, porkkanaa, lanttua, jauhelihaa sekä lisäksi voi laittaa vielä pakastevihanneksia, tulee iso kattilallinen ja riittää isommallekkin perheelle useammaksi päiväksi, olen myös pakastanut. Kaiken lisäksi tuo kaalisoppa on nopea tehdä, riisit kiehumaan, samalla pilkot kaalit, porkkanat ja lantut ja paistat jauhelihan, kaikki samaan kattilaan 45min kiehumaan ja valmista on, seuraavana päivänä vieläkin parempaa

jotain
nakkikastike ja perunat, porkkanaraaste

nakit 1,5
perunat 0,6
porkkanat 1,6/kg

makkarakeitto

perunat >0,6e
pakastevihannekset 0,5e
makkara max 2e

kinkkukiusaus

sipuli >0,2e
perunat 0,6e
kinkkusuikaleet max. 2e
ruokakerma n.0,7e

Alkuperäinen kirjoittaja Hernekeitto:
Peesi. Lisäksi kaikki muutkin keitot ja puurot sekä esim. perunavelli/keitto on edullista.

Yhteistyössä