Laittaisitteko huomenna lapsen kouluun? (Perinteisestä mahataudista kyse..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli mikäs se on palstalaisten kanta lapsen kouluun menoon seuraavassa tapaukessa? Kouluikäinen alkoi eilen valittamaan aamusta huonoa oloa, söi päivällä normaalisti, illalla sit joskus kaheksan maissa oksensi kerran ja yöllä okasensi taas kerran joskus vähän puolen yön jälkeen. Sen jälkeen nukkui loppuyön eikä ole enää tänään päivällä oksentanut. Leikkinyt on, ehkä vähän normaalia "rauhallisempi" on, mutta muuten vointi ok.

En laittaisi. Itse olemme aina viimesen päälle tarkkoja että lapsi on kunnossa ihan lapsen itsensä takia niin myös sen takia että emme me ainakaan tartuta muita!! Toivon tätä hartaasti myös muilta. On kovin ikävää kun taudit kulkevat, ja jos vaan itse voin omalla käytöklselläni siihen vaikuttaa niin teen myös kaiken sen eteen.

• Tykkää
Reactions: Maanantaikappale
jos vointi ok, niin laittaisin, mutta jos edelleen heikottaa, niin pitäisin vielä huomisen kotona. Muistan kun itsellä oli vajaa pari vuotta sitten norovirus (oksensin silloin pe-la välisen yön), niin vasta keskiviikkona alkoi olo normalisoitua ja ruoka taas maistua.

[QUOTE="vieras";25115049]Onko lapsi syönyt tänään normaalisti?[/QUOTE]

Pizzaa söi tuossa aamupäivästä ja ei oksentanut sen jälkeen eli ruoka pysynyt sisällä. Meillä lapsi siis oksensi vaan kahdesti eikä useita kertoja kuten joku mainitsi edellä kun oli noro-virus iskenyt.

Eikö mahataudin jälkeen ole 2 OIREETONTA päivää oltava? Mielestäni ihan yleisesti tiedossa oleva asia on tuo. Muuten käy, kuten arvata saattaa, että tartuntaketju jatkaa kulkuaan.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=454/sprog=4/grp=4/menu=12/
Ei tuossa kyllä puhuta mistään kahden vrk:n varoajasta. Eiköhän se lapsen kunto ratkaise milloin voi mennä hoitoon/kouluun.

[QUOTE="vieras";25115036]Minä laittaisin jos vointi ok. Onhan tuossa jo yli vuorokausi ilman että on oksentanut. Olettaen ettei siis enää oksenna uudestaan.[/QUOTE]

Juu näin. mahataudit paranee lapsilla nopsaan ja vointikin on varmasti huomenna aivan normaali. ja ei todellakaan tartu enää tuossa vaiheessa muihin.