laittaako vaiko ei laatikoihin hidastimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Auttakaa kun mä en tiedä miten tekisin...

Nyt on suunniteltu niin, että tulis 80cm laatikosto (3 laatikolla), 60cm (4 laatikolla) ja jätelaatikosto 80cm (2 laatikkoa), ja niihin kaikkiin tulis ne hidastimet.

Mutta oon ruennu miettiin että tarviiko niitä oikeesti? Tuon 80cm laatikoston haluaisin 4 laatikolla (3 matalaa, 1 korkeampi), mutta sitä ei saa kuin erikseen teettämällä ehkä (tuolta mistä kalusteet otetaan), vaihtoehtona olis sitte 2x40cm laatikostot, ne sais 4 laatikolla. Niihin kuitenki jos laittas hidastimet niin se tekis kai pari sataa hintaan lisää. Toisaalta tarjous on niin hyvä, etten tiedä haittaisko sielä nyt pari sataa enempi...kuitenki ne on ihanan hiljaisia kun niissä on ne hidastimet...

Isoissa (60 ja 80cm leveissä ) laatikoissa varmaan vois olla kätevät ne hidastimet, mutta oisko se sitten hoopoa jos niissä 2 ei olis..? Toisaalta kyllä toiselle puolelle keittiötä tulee vielä laatikoita joihin niitä ei ainakaan tule.

Ne on vähän raskaampia avata nuo kun niissä on ne hidastimet, tuleeko siitä sitten liian raskas kun laittaa laatikon täyteen tavaraa?

Kokemuksia, please? Mitä tekisitte, laittaisitteko?

Valinnan vaikeus. :)

Meillä on, enkä pois antais. On sen verran painavat noi laatikot, että kuopus ei pääse niihin, eikä tarvita siten lapsilukkojakaan. ;) Kaapin ovet saa auki, muttei saa paiskottua kiinni.

Jep, meillä on kans enkä antais pois!!!!
Ja aina kun oon kylässä jossain, missä ei oo hidastimia (ja niitä paikkoja on paljon) paiskon ovia ja laatikoita :laugh:
Niin ja meillä siis on kaikissa kaapin ovissa ja laatikoissa keittiössä, eteisen kaapeissa, vaatekaapeissa, vessan kaapeissa ja kylpyhuoneen kaapissa hidastimet!

Ja kyllä meillä lapset saa laitettua kaapit kiinni vaik on hidastin??! Laatikoita ei meinaa jaksaa vetää auki...

Meillä on semmoiset kuulalaakerihidastimet meidän leveimmässä laatikostossa. Siellä on mun kattilat ja tupperit sun muut ja kyllä on kätevä: eivät kolise ja pysyvät pinoissaan, kun laatikon laittaa kiinni. Leveyttä laatikostolla 100 cm.

Mutta nuo siis ne kalliit keittiöfirman hidasteet. Sen jälkeen löysin Ikeasta semmoisia Ikean hidasteita, jotka laitetaan jälkikäteen siihen oven sisäpuolelle (ei jää näkyviin tai näytä pahalta, helppo laittaa). Se pussi maksoi jonkun 8 e ja siinä oli muistaakseni kymmenkunta kappaletta niitä... Aina yks semmoinen yhtä ovea kohti. Tuli pirun paljon halvemmaksi ja samalla tavalla pelittää kuin toi kallis kuulalaakeristokin. :D

Niin ja tosta kiinnilaitosta. Toi kuulalaakeri homma toimii niin, et se menee jopa helpommin kiinni kuin tavallinen laatikko. Siis tavallaan vähän imaisee sen lopun, jotta se menee varmasti kiinni. :)

Mä en oo tiennykkään että kaappeihinkin jotain hidastimia saa! Millaisia ne sitten ovat?

Jos vaan saan miehen puolelleni, niin laitetaan ne hidastimet. Sen verran tulin häntä vastaan että sinne toiselle puolen keittiötä ei laiteta, sinne tulee todennäköisesti muuta tavaraa kuin ruuanlaittovälineitä tms. Joko sit ne 2x 40cm tai teettää erikseen sen 80cm 4 laatikolla...hmm...kumpikohan mahtais olla kätevämpi? Toisaalta jos ottais 2x40cm ni vois toiseen laittaa vaikka 3 korkeampaa laatikkoa ja toiseen 4...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mä en oo tiennykkään että kaappeihinkin jotain hidastimia saa! Millaisia ne sitten ovat?

Jos vaan saan miehen puolelleni, niin laitetaan ne hidastimet. Sen verran tulin häntä vastaan että sinne toiselle puolen keittiötä ei laiteta, sinne tulee todennäköisesti muuta tavaraa kuin ruuanlaittovälineitä tms. Joko sit ne 2x 40cm tai teettää erikseen sen 80cm 4 laatikolla...hmm...kumpikohan mahtais olla kätevämpi? Toisaalta jos ottais 2x40cm ni vois toiseen laittaa vaikka 3 korkeampaa laatikkoa ja toiseen 4...

Ainakin noi Ikean jutut saa kiinni ihan mihin vaan, mihin tarvii hidastuksen. Eli sinä on semmoinen muovinen putki, jonka sisälle menee toinen putki. Kun ovi aukee, se sisempi putki tulee pois sieltä sisältä. Ja kun ovi menee kiinni, se sisempi työntyy takas sinne sisään, mutta hitaasti, mistä johtuen se ovi tulee hiljaa kiinni. :)

Mut noita kuulalaakereita ei taida saada kuin laatikostoihin? ...tai varmaan kyllä on kaappeihinkin jotain vastaavia, en tiedä. :)

Yhteistyössä