Laitoshuoltaja kuuntelee kun puhun lapsen asioita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti82"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti82"

Vieras
Asutaan maaseudulla ja tyttömme 6v on pienessä päiväkodissa hoidossa. Työskentelen itse siinä yrityksessä joka hoitaa päiväkodin siivouksen. Kun viedään lasta hoitoon niin siivooja puuttuu keskusteluun ja puhuu törkeästi päälle. Eräänä aamuna siivooja riisui tyttäreni haalarin kun olin siinä ihan vieressä. Tyttö säikähti ja ihmetteli illalla että miksi? Siivooja kuuntelee ja puuttuu kun hoitajat puhuvat lasten asioista.

mitä mieltä te äiteinä ootte, onko mun oikeus suuttua tästä asiasta?

6734
4l9wl83ze2p.png

Laitoshuoltajalla on vaitiolovelvollisuus. Mutta huonoa käytöstä tuo on kyseiseltä laikkarilta.
Ehkä ei suuttua tarvitse, mutta olisi hyvä muistuttaa tälle laikkarille mikä hänen tehtävänsä siellä päiväkodissa on.

Itse olen välillä auttanut pienten puolelle kun ovat ulos lähtemässä, varsinkin kuravaatekeleillä. Kysyn kyllä ensin lapselta, että saanko auttaa.

Mutta kyllä mun mielestä laikkarin pitää pysytellä pois niistä tilanteista, joissa lasten asioista puhutaan. Välillä toki saattaa kuulla jotakin, mutta se pitää vain unohtaa.
Sitten on asia erikseen, jos vaikka multa kysytään olenko esim. huomannut jonkun kiusaavan muita tms.

Mutta en ymmärrä että miksi pitää tulla viereen seisoo kun puhun hoitajalle lapsen asioista. Ja sit pitää mopata siinä kun toinen riisuu. Tytöllä on ylivilkkautta ja sen pitää antaa itse tehdä että oppii.

Kuitenkin tää henkilö valittaa kun ei oo aikaa riittävästi ja silti höpöttää sekä puuttuu lasten asioihin. Hoitaja kertoi että vastaa lasten puolesta kysymyksiin kun hoitaja lapsille puhuu.

voi kun jäisi pian eläkkeelle, piti jo alku vuodesta jäädä.

Yhteistyössä