Laitetaas taas kevyet herkut/välipalat pinoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuSu79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuSu79

Jäsen
07.06.2004
608
0
16
Mä tossa mietin jotain kevyttä ja täyttävää ja äkkäsin perunamuussijauheen :/
En tiedä olisko kovinkaan monen herkku, mutta itse kun tykkään perunavellistä niin ei kun vesikannu kiehumaan ja perunavelliä valmistamaan jauheesta.
Kaloreita ei kovin montaa tule, luulisin siinä 3dl annoksessa olevan n.100kcal?? (100g jauhetta 340kcal)

Mietinkin tossa että eikö se toimis + piimä esim muutaman viikon "nutrilet" kuurina? jos siis vitamiinit napsis tabuina?
Toisaalta en kyllä usko että kukaan tuohon muutamassa viikossa kuolis :D

itsellä hyväksi havaittu herkku on kun laittaa yhden rahkapurkin, sulatettuja mansikoita ja hiukka sokeria tai makeutusainetta!! makeannälkä häviää ja pisteitä annoksessa tod.vähän....ja lisäksi täyttää mahan tosi hyvin!!! :p

marjoja ja vaniljavaahtoa.

tai

vihanneksia ja juureksia tikkuina (kurkkua, paprikaa, lanttua, porkkanaa,naurista---) ja dippaa kevytkermaviiliin tehdyssä maustekastikkeessa! NAMIA! oma vaivansa vaan tehdä noi tikut!

perunamuussi on kyllä kaikkea muuta ku dieettiruokaa!
pelkkiä hiilareita. rasva ei pala ennen ku hiilarivarastot on menny. siihen se atkinsin dieettiki perustuu. eli lopeta hyvä ihminen se jos aiot laihtua.

Tänään kokeiltua!
Eli rasvatonta rahkaa 2prk, luumusosetta (semper) 1 prk, kookoshiutaleita maun mukaan, vaniljasokeria ja sokeria maun mukaan. Lapset tykkäs minä tykkäsin ja jopa mies söi joka ei voi sietää rahkaa ilman kermaa. Tulee noin 5-6 annosta, ja saattaa siinä sivussa jopa maha alkaa toimiin. Tosin tosta keveydestä en tiedä kun ei ole pisteitä...mut kannattee kokeilla. :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2005 klo 21:32 Vilipi kirjoitti:
Tänään kokeiltua!
Eli rasvatonta rahkaa 2prk, luumusosetta (semper) 1 prk, kookoshiutaleita maun mukaan, vaniljasokeria ja sokeria maun mukaan. Lapset tykkäs minä tykkäsin ja jopa mies söi joka ei voi sietää rahkaa ilman kermaa. Tulee noin 5-6 annosta, ja saattaa siinä sivussa jopa maha alkaa toimiin. Tosin tosta keveydestä en tiedä kun ei ole pisteitä...mut kannattee kokeilla. :p

On kyllä ihan kevyttä jos vaihtaa ton sokerin makeutusjauheeksi

Siis voiko kolmevuotiaalle ja sitä nuoremmalle antaa makeutusjauhetta? Ihan kuin oisin jostain lukenu et ne on kiellettyjen listalla lasten, raskaana olevien ym kohdalla. Toki vaihdan jos se vain on mahd.!

Pikajäätelö

-n.200g mansikoita
-1 kananmunan valkuainen
-makeutusjauhetta

Laita tehosekoittimeen puoliksi sulaneet mansikat, kananmunan valkuainen ja makeutusjauhetta. Sit ei muuta, kuin kone pyörimään.Kun on sellasta vaalean punasta, kuohkeaa vaahtomaista se seos, ni sit ei muuta, kuin kuppiin ja lusikoimaan ääntä kohden :laugh: . Esikoisen syntymän jälkeen sain pv:n ryhmästä ton ohjeen. Ja, koko annos vaan 1 pisteen. Ei siis paljo!

Yhteistyössä