Laitetaanko parhaat säästövinkkimme pinoon? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilith

Vieras
Itse säästän eniten siinä, että olen teini-iästä lähtien ostanut kaikki vaatteeni kirpputorilta, alusvaatteita ja satunnaisia nettitilauksia lukuunottamatta. Uudet vaatteet ovat aivan käsittämättömän kalliita.
Olen monesti ollut huolissani siitä, jos kirpputorit katoavat suomesta kokonaan :(

Toinen on se, että teen ruoan itse, ja isomman satsin josta syö useampana päivänä. Halvoista raaka-aineista tehty ruoka ei tietenkään ole mitään gourmeeta, mutta siinäkin säästää pitkän pennin, kuin jos pitäisi joka päivä pipertää jotain hienoa ja kallista, ja heittää edellisen päivän ruoat roskiin.

Mitäs muilla? :wave:

Mä teen itse:
- Vauvan lihasoseet
- Vaalea leipä / sämpylät + makeat leivonnaiset

Muuten säästetään
- Ostamalla laadukasta
- Kierrättämällä tutuille ja sukulaisille (jos haluu saada on pakko antaa)
- käyttämällä kestovaippoja

Mä olen tosi laiska luonne :) En millään jaksa kiertää kirppiksiä,tehä patakaupalla ruokaa (saati syödä samaa ruokaa monena päivänä),käyttää lapsella kestovaippoja tms. Pyrin ostamaan vaan sen verran ruokaa mikä tulee varmasti syödyksi eikä tarvi heittää pois. Oma säästövinkkini onkin helpohko toteuttaa (kysyy vaan itsekuria:)) : Käytä käteistä,ja laita säännöllisesti lompakkoon kertyneet kolikot säästöpossuun -> täysi possu pankkiin.

Yhteistyössä