Laitatteko yleensä permanentin vai pehmiksen hiuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaikea päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko noi muodissa? Kumpaakaan ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen. Joskus teinivuosina olivat muotia. Eli en laita kumpaakaan.

Ei sillä, ettäkö tartteis muotia orjallisesti seurata, mutta noita en hirveästi ole jäänyt kaipaamaan.

Jos matkustaisin aikakoneella 90-luvulle, niin ottaisin pehmennykset. Permanentti oli mulla todellakin permanent, ei suoristunut tukka kuin kasvattamalla permisosa pois.

Mutta ei kai noita nykyään enää kukaan laita??

Viime keväänä laitoin ihan kampaajan ehdotuksesta permanentin tukkaan ja oli tosi kiva. :) En muistanutkaan miten kätevää oli laittaa hiuksia ja eivät olleet päätä myöten vaikkei joka päivä pessytkään. Mutta olenkin tälläinen +40-v "mummo"... :D

Vissiin kerran elämässäni olen ottanut (ihan teininä yli 25v sitten) ja suuri virhe oli... ihan hirveä lookki! :D Enkä tosin edes tarvitse sellaisia, koska oma tukkani on luonnonkihara.

Olen viimeiset viisi vuotta ottanut tukkaani kaksi kertaa vuodessa permanentin ja hyvältä näyttää. Minulla on kaksi erittäin vahvaa pyörrettä päälaella, eikä niitä juuri muulla tavalla saa piiloon. Lisäksi koen helpommaksi rutistella kiharat suihkun jälkeen kuin föönata niitä luopumaan omasta tahdostaan.
Vaatii tietysti laatukampaajan, joka osaa tehdä kunnon leikkauksen kiharia varten, sekä kunnon sampoot ja hoitoaineet joilla tukka pysyy kauniina.

Mulla kans noita pirun pyörteitä edessä, ja kun saan kasvatettua tätä fledaa, niin laitan permanentin. Sais tämä littana ohut tukka ja pyöreä naama vähän kohennusta. Pehmisainetta olen yrittänyt katsoa, mutta sitä ei ole missään myynnissä.

Oi, joillekin vaan NIIN sopii tyyliin semmoinen kiharapehko! :) Enkä tarkoita nyt sitä lyhyttä tiivistä "mummotukkaa".

Ei kai kaikkien tartte olla samannäköisiä, eli joko lyhyt kananpersetukka tai suora, raudoilla siloteltu pitkä tukka?

[QUOTE="Milla";29000829]Olen viimeiset viisi vuotta ottanut tukkaani kaksi kertaa vuodessa permanentin ja hyvältä näyttää. Minulla on kaksi erittäin vahvaa pyörrettä päälaella, eikä niitä juuri muulla tavalla saa piiloon. Lisäksi koen helpommaksi rutistella kiharat suihkun jälkeen kuin föönata niitä luopumaan omasta tahdostaan.
Vaatii tietysti laatukampaajan, joka osaa tehdä kunnon leikkauksen kiharia varten, sekä kunnon sampoot ja hoitoaineet joilla tukka pysyy kauniina.[/QUOTE]

Kuin myös, käyn kaksi kertaa vuodessa permanentissa ja suurin syy on juurikin 3 erittäin voimakasta pyörrettä, niistä kaksi on edessä, yksi takaraivolla. En ikinä föönaa kampausta auki vaan pesun jälkeen laitan kauttaaltaan kevyttä muotovaahtoa ja sitten aina aamuisin vain rutistelee kosteilla käsillä kiharat kasaan ja menoksi.

Nykyajan permisaineet on ihan erilaisia kuin ennen, ei niillä varmaan enää edes sais semmosta mummo-otsista aikaiseksi... mulla on kerran ollut 2000-luvulla, ja ne kiharat oli ihan semmoiset luonnolliset.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28998419:
Eikö noi nyt ole sama asia, mutt miehet ei halunnut ottaa pehmennystä niin heille permanentti.

Hitto kun on vaikea sana

No ei ne ihan sama ole. Mulla ollu molemmat, pehmennys ei niin tiukasti kihartanu kun permis.

Kyllä mulla on permanentti. Semmoinen kikkuratukka niin kuin Miia Nuutilalla.

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://media.mesta.net/mesta/leffakuvat/miia%2520nuutila.jpg&imgrefurl=http://www.mesta.net/tv/uutiset/?aid%3D15616&h=286&w=400&sz=46&tbnid=XRV-75V_5FBT1M:&tbnh=57&tbnw=80&zoom=1&usg=__6IEkokz7WhIS0XAgx7RcXUu7R_s=&docid=MOgeBVJucD0NvM&sa=X&ei=pdw5UsimIse34AT-moHIBg&ved=0CIwBEP4dMA4

Minä käyn kerran vuodessa ottamassa! Mulla ei tosin hius mene kikkaralle voimakkaillakaan aineilla, vaikka pidettäis ''yliaikaa'' päässä. Mutta hiukan karheuttaa mun lasista, piikkisuoraa tukkaani, josta ilman käsittelyä valuis kaikki pinnit ja ponnarit pois.

Minäkin otan permanentin kahdesti vuodessa pitkiin hiuksiin, ja hiukset ovat sen ansiosta niin helpot. Aamuisin käyn suihkussa ja laitan joka kerta hoitoainetta. Shampoopesu vain joka kolmas päivä. Hiukset selvittelen märkinä sormilla ja laitan latvoihin hoitoöljyä. Hiukset ovat hyvännäköiset sekä auki että kiinni :) Kampaamoon menee 200 euroa vuodessa, mikä on mielestäni edullista. Tykkään kiharoista entisiin piikkisuoriin, päätä pitkin meneviin hiuksiin verrattuna.

Yhteistyössä